Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Subaru Solterra trafi do parków narodowych

Model Solterra został wybrany w drodze przetargu i trafi do służby w parkach narodowych w Polsce. Marka Subaru dostarczy łącznie 33 egzemplarze tego samochodu.

Subaru Import Polska wygrała przetarg na dostarczenie 33 egzemplarzy elektrycznego SUV-a Subaru Solterra, do łącznie 17 instytucji w całej Polsce.

Przetarg został ogłoszony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a na składanie wniosków
przewidziano czas do grudnia 2022 roku. Założeniem programu „Eko Parki – elektromobilność w parkach narodowych” było wsparcie parków narodowych przy zakupie samochodów zeroemisyjnych oraz niezbędnej infrastruktury ładowania. Parki narodowe mogły składać zamówienia na trzy rodzaje pojazdów z napędem elektrycznym: auta osobowe, crossovery i SUV-y z napędem na cztery koła.
Na wybór samochodu tej ostatniej kategorii, w której zwycięzcą przetargu okazało się Subaru Solterra, zdecydowało się 17 parków narodowych, składając zamówienie na łącznie 33 pojazdy. Lista instytucji i liczba zamówionych aut kształtuje się tak, jak
poniżej:
1. Babiogórski Park Narodowy (1 egzemplarz)
2. Biebrzański Park Narodowy (2 egzemplarze)
3. Bieszczadzki Park Narodowy (1 egzemplarz)
4. Park Narodowy Gór Stołowych (4 egzemplarze)
5. Gorczański Park Narodowy (2 egzemplarze)
6. Kampinoski Park Narodowy (4 egzemplarze)
7. Karkonoski Park Narodowy (2 egzemplarze)
8. Magurski Park Narodowy (4 egzemplarze)
9. Pieniński Park Narodowy (1 egzemplarz)
10. Poleski Park Narodowy (1 egzemplarz)
11. Roztoczański Park Narodowy (2 egzemplarze)
12. Słowiński Park Narodowy (2 egzemplarze)
13. Świętokrzyski Park Narodowy (1 egzemplarz)
14. Tatrzański Park Narodowy (2 egzemplarze)
15. Park Narodowy „Ujście Warty” (1 egzemplarz)
16. Wielkopolski Park Narodowy (2 egzemplarze)
17. Wigierski Park Narodowy (1 egzemplarz)

Samochód otrzymał stały napęd na cztery koła, co jest rozwiązaniem
nietypowym wśród aut elektrycznych – dwa silniki, jeden przy przedniej, a drugi przy tylnej osi, bez przerwy napędzają wszystkie koła, a maksymalne parametry tego układu to 218 KM i 337 Nm momentu obrotowego.
Subaru Solterra wyróżnia się także największym prześwitem spośród modeli tej klasy. Wynosi on aż 21 centymetrów, co pozwala bez problemu pokonywać nieutwardzone drogi. Dodatkowo, Subaru Solterra ma typowe dla SUV-ów parametry terenowej jazdy – kąt natarcia wynosi 17,7 stopni, zejścia 25,4 stopni, a kąt rampowy to 18,2 stopni – a także szczelny zestaw akumulatorów, co daje możliwość bez stresu pokonywać głębsze kałuże.
Ponadto, Solterra, jak każde Subaru, wyposażona jest w X-MODE – to system wyboru trybów terenowej jazdy, który pozwala zmieniać charakterystykę pracy podzespołów tak, aby auto skutecznie pokonywało terenowe przeszkody, między innymi piach, błoto czy śnieg. Natomiast, dzięki funkcji Grip Control, samochód automatycznie utrzymuje prędkość zjazdu ze wzniesienia czy w trakcie pokonywania trudnego terenu, a kierowca musi jedynie skupić się na kierowaniu autem.

Pierwsze egzemplarze Subaru Solterry zostaną dostarczane do parków narodowych już na przełomie roku.

 

Subaru

 

Przeczytaj również
Popularne