Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Krok przed konkurencję - system BP Fleet Move

FM Telematic HeroFleetMove to kolejne rozwiązanie wprowadzane przez koncern paliwowy BP, które ma przyczynić się do wydatnego obniżenia kosztów transportu w firmach przewozowych. System ten jest na tyle nowatorski, że na razie nie ma żadnej konkurencji na rynku europejskim. Rynek telematyczny rozwija się bardzo dynamicznie, wymuszając niejako pojawianie się nowych funkcjonalności dostępnych w ramach kart paliwowych. Warszawska konferencja, na której ogłoszono szczegóły nowego systemu FleetMove, miała znaczenie szczególne, ponieważ równocześnie konferencje o tej samej tematyce miały miejsce w Amsterdamie i we Frankfurcie. Koncern na miejsca prezentacji systemu wybrał trzy najważniejsze rynki dla BP. Nowatorskie funkcjonalności FM Driver coachFleetMove jest systemem, który ułatwia efektywne zarządzanie pracą kierowców oraz kontrolę nad nimi i pomoc. Dzięki temu rozwiązaniu, nadzorca floty ma teraz pełną kontrolę nad procesem tankowania. Poziom paliwa w baku jest raportowany natychmiast w czasie rzeczywistym. Ewentualne rozbieżności między tym, co się pojawia na fakturze, a tym, co się wlewa do zbiornika, system wyłapuje na bieżąco. Wówczas odpowiedni alert w ciągu 30 minut trafia do fleet managera. Do tej pory stosowano co prawda sondy, określające poziom paliwa w zbiorniku, ale te dane nie były na bieżąco zestawiane z danymi z kart paliwowych i faktury. Dzięki systemowi FleteMove manager floty ma możliwość wyznaczenia trasy i rekomendowania stacji paliw, na jakich ma się kierowca zatrzymać, np. w oparciu o własne preferencje, rodzaj dostępnych na stacji usług czy poziom cen. Do tej pory o miejscu postoju decydował kierowca. Ciekawą funkcjonalnością jest prognozowanie miejsca i czasu tankowania. System, zbierając informacje o pojeździe i dane z tachografu, może w czasie rzeczywistym podpowiedzieć kierowcy, kiedy jest najlepszy czas i miejsce na zatankowanie. Rekomendowane przez fleet managera stacje są wyświetlane kierowcy w formie tekstowego komunikatu. Pomoc i kontrola Zaprojektowany przez BP system ma być dla kierowców nie tylko formą kontroli, lecz również pomocy. Na specjalnym wyświetlaczu można bowiem zobaczyć wskazówki dotyczące ekonomicznej jazdy oraz informacje na temat trasy przejazdu. System w czasie rzeczywistym podpowiada kierowcy, jak optymalizować jazdę, np. podając informacje o jeździe na zbyt wysokim biegu lub zbyt gwałtownym hamowaniu. Te dane o technice jazdy i spalaniu może odbierać nadzorca floty poprzez moduł raportowy. Nowe rozwiązanie BP daje, oczywiście, możliwość dwustronnej komunikacji między kierowcą a fleet managerem poprzez maila. FleetMove niesie wiele korzyści w zakresie analityki i zarządzania flotą. Pełen dostęp do danych o pojazdach i czasie pracy kierowców (poprzez podłączony tachograf), możliwość planowania tras i monitorowania kierowców umożliwiają efektywniejsze zarządzanie taborem. Zbierane dane możemy pobierać na życzenie lub automatycznie archiwizować, a następnie przeanalizować pod kątem optymalizacji wykorzystania floty. Istotne oszczędności Powyższe rozwiązania, dostępne w systemie BP Fleet Move, sprzyjają głównie zmniejszaniu wydatków na paliwo, unikaniu zbaczania z trasy czy niepotrzebnych przestojów. Według firmy Omnitracs, korzystanie przez kierowcę ze wskazówek systemu, w tym wirtualnego trenera, pozwoli na obniżenie kosztów transportowych o ok. 8%, a wykorzystując dodatkowe funkcjonalności oferowane z kartą BP, przewoźnik może obniżyć wydatki transportowe o ok. 10%. Kto skorzysta? monitor BP Plus PDW Polsce jeszcze nie ma podpisanych kontraktów na tę usługę, ale zainteresowanych nią jest już kilkadziesiąt firm przewozowych. Aby można było przystąpić do usługi Fleet Move, przewoźnik musi już być klientem BP i posiadać karty flotowe. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy w formie dzierżawy na trzy lata. W comiesięcznej fakturze przewoźnik opłaca koszt wdrożenia całego systemu, wymiany urządzenia, jego obsługi i przesyłu danych. Urządzenie, złożone z dotykowego ekranu, poprzez który kierowca kontaktuje się z fleet managerem i odczytuje stosowne dane, można łatwo zamontować nawet przez przeszkolonego pracownika w danej firmie. System BP można łatwo zintegrować z innymi systemami telematycznymi stosowanymi przez przewoźnika. Aplikację mapową do systemu BP dostarczyła ALK Technologies. Software systemu jest ciągle aktualizowany, np. o nowe stacje paliw. To bardzo istotna funkcjonalność, ponieważ BP jeszcze w tym roku zamierza mieć w swojej sieci ponad 470 stacji, a w kolejnych latach otwierać regularnie po 25–30 nowych obiektów w Polsce. Karta paliwowa z nową usługą jest akceptowana na ponad 800 stacjach w Polsce (w sieci Routex) oraz wielu tysiącach w Europie. Urządzenia są przygotowane do pracy w języku polskim, a system działa w całej Europie, w tym również w wielu krajach poza Unią Europejską. Użytkownicy systemu cały czas mają do dyspozycji call center. Z nowej oferty BP mogą korzystać wszyscy przewoźnicy, których pojazdy ciężarowe są wyposażone w tachograf cyfrowy. Dotyczy to więc samochodów wyprodukowanych po 2003 roku. Współpraca tylko z najlepszymi BP, przy wyborze dostawcy systemu, postawiła na najbardziej doświadczonego gracza rynku telematycznego, czyli firmę Omnitracs, będącą częścią Grupy Qualcomm. Ten niezależny operator powstał 25 lat temu w Stanach Zjednoczonych i jako jedna z pierwszych firm na świecie zajął się telematyką. Obecnie w Europie urządzenia tej firmy zamontowane są w ok. 1,5 mln pojazdów u ponad 10 tys. klientów. W Polsce Omnitracs działa od 2004 roku.

Przeczytaj również
Popularne