Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Nowe rodziny dostawczych Fordów

Ford-Transit CustomDo połowy 2014 roku Ford całkowicie wymieni obecną paletę pojazdów użytkowych oraz wprowadzi do oferty aż trzy nowe modele o charakterze rodzinnym. Jako pierwsze z tej serii zadebiutowały w Polsce Fordy Transit Custom i Tourneo Custom, których głównymi rywalami na rynku będą m.in. Mercedes Vito, Opel Vivaro lub Citroën Jumpy. Ford-Transit-Connect2013Do połowy przyszłego roku zadebiutuje w Polsce pełna gama nowych pojazdów użytkowych i osobowych vanów Forda. W pierwszej grupie będą oferowane cztery nowe modele: Transit Courier- mały pojazd dostawczy (wielkości Fiata Fiorino), Transit Connect - lekki pojazd dostawczy (rywal np. Fiata Doblo), Transit Custom – jednotonowy samochód użytkowy (konkurent Fiata Scudo) oraz Transit – modele o większej ładowności (również z napędem na tylne koła).. W drugiej grupie ofertę rodzinnych uzupełnią veny powstałe na bazie powyższych pojazdów: Tourneo Courier (5-osobowy, pozycjonowany w gamie poniżej B-Maxa), Tourneo Connect oraz Grand Tourneo Connect (5/7-osobowy, pozycjonowany między C-Maxem a Grand C-Maxem) oraz Tourneo Custom (8/9-osobowy pozycjonowany powyżej Galaxy).Ford-Transit2013W październiku br. w ofercie pojawi się Transit Custom H2, czyli wariant z podwyższonym dachem a niewykluczone, że w kolejnych latach warianty AWD. Wyczekiwanymi nowościami Forda są mniejsze modele Transit Connect i Tourneo Connect, które pojawią się w Polsce w grudniu tego roku. W kwietniu 2014 roku ofertę uzupełni największy w gamie Transit. Miesiąc później nową gamę zamkną modele Transit Courier i Tourneo Courier. Są to najmniejsze, nie oferowane dotąd dostawczaki w gamie Forda. DSC 9253Obecni rynkowi debiutanci – Transit Custom (laureat konkursu Van of the Year 2013) i Tourneo Custom – zastępują w ofercie Forda Transity o mniejszej ładowności. Modele te są oferowane w wariancie użytkowym i osobowym Transit Custom oraz jako minibus Tourneo Custom. Pierwszy z nich możemy zamówić w wersji Van, Kombi (dla ośmiu- lub dziewięciu osób) oraz Kombi Van z podwójną kabiną (5/6-osobowy). Drugi model – Tourneo Custom – możemy zamówić jako ośmio-, lub dziewięcioosobowy minibus. Zarówno Transit Custom jak i Tourneo Custom są oferowane w dwóch długościach: L1 o długości nadwozia 497 cm (rozstaw osi: 293 cm) i L2 – 534 cm (z rozstawem osi: 330 cm). W październiku br. dołączą warianty z podwyższonym dachem. Transit Custom i Tourneo Custom w niczym nie przypominają poprzednika. W miejsce prostego, kanciastego nadwozia producent zaproponował tym razem sylwetkę pełną łagodnych przetłoczeń, łuków i ostrych łączeń, zwłaszcza z przodu. Dynamizm sylwetki podkreśla wyrazista linia boczna unoszącą się ku tyłowi. W efekcie nowe modele użytkowe Forda mogą stanowić gustowną i nowoczesną wizytówkę użytkujących je firm. Kształty wnętrza Transita i Tourneo Custom przypominają inne współczesne Fordy a posrebrzana część środkowej konsoli wygląda niemal identycznie jak we Fieście sprzed faceliftingu. W kabinie nowych Fordów nie brakuje wielu praktycznych schowków. W drzwiach znajdziemy po trzy kieszenie: te górne umożliwiają przechowywanie butelek i innych niewielkich przedmiotów, a w dolnych kieszeniach znajdzie się miejsce np. na apteczkę i trójkąt ostrzegawczy. W desce rozdzielczej przed pasażerem znalazł się klasyczny schowek mieszczący dokumenty formatu A4, a po obu jej stronach znajdziemy po dwie wygodne wnęki na butelki. W wersjach najtańszych w miejsce głęboko osadzonego wyświetlacza na środkowej konsoli zamontowano uchwyt na notatnik lub podkładkę do pisania. Praktyczny okazuje się schowek nad obudową zegarów przed kierowcą, w którym znajdziemy gniazdo 12V, port USB oraz wejście audio. Do przewozu większych przedmiotów posłuży również schowek pod fotelem pasażera. Dostęp do niego jest możliwy w dwojaki sposób: poprzez odchylane siedzisko fotela lub z ładowni przez uchylną klapę w przegrodzie.Importer nie ukrywa, że trzon sprzedaży Transitów Custom będą stanowić typowo użytkowe furgony. W przypadku odchodzącej generacji Transita wersje towarowe stanowiły ok. 85% sprzedaży. Furgon w którszej wersji ma przestrzeń ładunkową 5,4 m2 wg VDA lub 6,2 m2 w wersji L2. W pierwszym wariancie możliwy jest transport przedmiotów o długości 255 cm a w dłuższej wersji 292 cm. Producent zastosował jednak sprytne rozwiązanie, które pozwala przewieźć przedmioty o pół metra dłuższe. Wystarczy podnieść klapkę w przegrodzie między ładownią a kabiną pasażerską i wsunąć przez nią z łądowni przedmioty o długości nawet 340 cm (w wersji L2). Gdyby brakowało nam miejsca w ładowni namy możliwość montażu trzech relingów dachowych, które mogą wytrzymać obciążenie 130 kg. Transit i Tourneo Custom zależnie od wersji mają ładowność od 600 do 1400 kilogramów.Wykończenie ładowni Transita Custom jest również bez zarzutu: nie brakuje kotew na ścianach nadwozia umożliwiających łatwe ustabilizowanie towarów, zadbano o możliwie dużą odległość między nadkolami (139 cm) co pozwala na swobodne ustawianie ładunków i załadowanie np. trzech europalet również w krótszej wersji L1. Wsunięcie palety jest także możliwe przez szerokie przesuwne drzwi boczne (o wymiarach 132x103 cm). Aby dostać się do ładowni w wersji Transit Custom możemy skorzystać z asymetrycznych drzwi z tyłu. W Tourneo Custom dostęp do bagażnika jest możliwy dzięki unoszonej ku górze i mniej praktycznej klapie. W wersji osobowej fotele drugiego i trzeciego rzędu można składać na płasko, tworząc stoliki, ustawiać pionowo lub wymontować uzyskując dodatkową przestrzeń przewozową. Zmiana ustawień foteli i ich demontaż wymaga jednak użycia dużej siły.Nowe Fordy Transit i Tourneo Custom będą oferowane tylko z silnikiem 2.2 TDCi ale w trzech wariantach mocy: 100 KM/310 Nm, 125 KM/350 Nm oraz 155 KM/385 Nm. Najsłabsza wersja nie będzie oferowana w modelu osobowym Tourneo Custom. Wszystkie modele są wyposażone w skrzynię manualną o sześciu przełożeniach przekazującą napęd na koła przednie. Producent wprowadził w użytkowych Fordach wiele rozwiązań debiutujących w ostatnim czasie głównie w modelach osobowych. Samochód może być wyposażony m.in. w funkcję monitorowania koncentracji kierowcy wykorzystującą specjalną kamerę śledzącą pasy ruchu. Ford daje też możliwość montażu systemu, który w razie kolizji pomaga nawiązać kontakt ze służbami ratowniczymi i przekazuje im informacje na temat położenia pojazdu.Najtańszy Custom Transit Van 2.2TDCi/100 KM z krótkim nadwoziem L1 kosztuje 76 130 zł netto. Wersja Kombi startuje od ceny 116 518 zł brutto a Tourneo Transit od 143 972 zł brutto za wariant ze 125-konnym silnikiem i wyposażeniem Trend. Producent kusi użytkowników długimi okresami międzyprzeglądowymi – 50 tys. km. Pierwsze Transity i Tourneo Custom już trafiły na polski rynek z tureckiej fabryki w Kocaeli. Importer zakłada, że jeszcze w tym roku sprzeda ich w Polsce ok. 800 szt. PD

 

Przeczytaj również
Popularne