Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Samochód Dostawczy 2022 roku to…

Nowa generacja Renault Kangoo Van oraz biźniaczy Mercedes-Benz Citan zostały uhonorowane tytułem International Van Of The Year (IVOTY) 2022 przyznane przez jury złożone z 24 europejskich dziennikarzy. Modele te wybrano za najlepsze spośród 14 lekkich samochodów dostawczych wprowadzonych na rynek w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Nie od dziś wiadomo, że współpraca rynkowych rywali przy budowie pojazdów dostawczych sprawdza się znakomicie. Profity z tego tytułu czerpią obie strony. Tak jest w przypadku współpracy Renault z Mercedesem przy produkcji małych pojazdów dostawczych Kangoo i Citan. Oba modele produkowane są w zakładach Renault w Maubeuge we Francji. Francuska marka zarabia na wytwarzaniu ich dla Mercedesa, niemiecki producent na ich sprzedaży i obsłudze, przy okazji oszczędzając pieniądze jakie poniósłby na skonstruowanie nowego modelu. Mercedes-Benz ponownie powierzył produkcję modelu Citan (oznaczonego kodem wewnętrznym VS11) fabryce Renault we francuskim Maubeuge, gdzie od 1997 roku powstają kolejne generacje Kangoo.

Dla nabywców takich pojazdów liczą się przede wszystkim cechy użytkowe, cena, bezawaryjność, sprawny serwis i niskie koszty utrzymania. Nie mają więc dla nich znaczenia cechy indywidualne danej marki i jeśli samochody miałyby się różnić tylko znaczkiem, a być dzięki temu zdecydowanie tańsze, to przedsiębiorcy tylko się ucieszą.

 

Podstawowy furgon Kangoo ma kubaturę ładowni 3,3 m3, którą możemy powiększyć po złożeniu części ściany kabiny i opuszczeniu fotela do 3,9 m3. Na razie gama wariantów Citana jest dość skromna i składa się z wersji furgon w jednej długości nadwozia i kubaturze ładunkowej 2,9 m3.W gamie Renault nie zabrakło też wersji długiej Kangoo, której kubatura ładowni ma objętość od 4,2 do 4,9 m3. Między nadkolami mamy odległość aż 125 cm. Swobodnie więc możemy przewieźć w Kangoo paletę w poprzek. Standardowa ładowność Kangoo sięga 600 kg, a w wersji ze zwiększoną ładownością jest ona 200 kg wyższa.

Kangoo, podobnie jak Citan, jest dostępny z silnikiem benzynowym 1.3 TCe 100 FAP, 1.3 TCE 130 oraz silnikami wysokoprężnymi 1.5 Blue dCi 75 i 95 oraz 6-biegową skrzynią mechaniczną.

Pod koniec 2021 roku gamę uzupełni bezemisyjny wariant Kangoo Van E-TECH Electric z silnikiem o mocy 75 kW i maksymalnym momentem obrotowym 245 Nm. Będzie on wyposażony w akumulatory trakcyjne o pojemności 44 kWh, które pozwolą na przejechanie w cyklu WLTP do 265 km na jednym ładowaniu. Chwilę później taki model pojawi się również w gamie Citana.

 

PD

Przeczytaj również
Popularne