6 listopada Warszawa stała się miejscem spotkania ekspertów z branży motoryzacyjnej i flotowej podczas jednej z najważniejszych konferencji w kraju. Tematem przewodnim tegorocznego wydarzenia Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów była „Nowa mobilność – modna opcja czy konieczność zmiany?”, a uczestnicy dyskutowali o kierunku, w którym ewoluuje rynek motoryzacyjny w Polsce i na świecie. Sponsorem generalnym konferencji po raz kolejny był ARC Europe Polska – lider car assistance w Europie.
Organizatorzy konferencji pokierowali uwagę w stronę inteligentnej i zeroemisyjnej mobilności, która już od dawna rewolucjonizuje sektor motoryzacyjny. Dyskusje dotyczyły nowych technologii, alternatywnych napędów, a także nowych marek na polskim rynku. Eksperci poruszyli również kwestie wpływu nowych form finansowania oraz odpowiedniej drogi do czystego i zrównoważonego transportu. Ciekawym wątkiem była rola przepisów i regulacji we wdrażaniu nowych napędów oraz publiczne programy wsparcia dla rozwoju tego sektora.
W globalnym kontekście nowa mobilność jest napędzana cyfryzacją i dekarbonizacją transportu. Zgodnie z raportem McKinsey&Company, do 2030 roku aż 95% nowych pojazdów ma być połączonych z siecią, co wpłynie na rozwój inteligentnych systemów. Sztuczna inteligencja oraz automatyzacja odgrywają coraz większą rolę w optymalizacji efektywności rynku motoryzacyjnego oraz poprawie jego ekologiczności, co doskonale wpisuje się w globalne trendy zrównoważonej, nowej mobilności.
Ekspert ARC Europe Polska o AI w służbie mobilności
Sebastian Baranowski,
Dyrektor IT ARC Europe Polska
Prelekcja pt. „Sztuczna inteligencja w służbie mobilności: technologia, która rozumie potrzeby kierowcy” od ARC Europe Polska koncentrowała się na zastosowaniu sztucznej inteligencji w usługach assistance, szczególnie w sytuacjach kryzysowych, takich jak awarie i wypadki drogowe. Dzięki wykorzystaniu AI możliwe jest podejmowanie decyzji w sposób analityczny i bez emocji, co pozwala na eliminację błędów wynikających z ludzkiego stresu. – W przypadku awarii samochodu człowiek naturalnie reaguje emocjonalnie. AI działa chłodno i logicznie, a my opowiedzieliśmy o tym, jak przełożyć tę zdolność na doskonalenie usług assistance.