Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Gralion - nowa ciężarówka produkowana w Polsce

W Pile powstaje fabryka, w której montowane, a docelowo produkowane będą podwozia pojazdów ciężarowych Gralion z pełną homologacją w Polsce. To samochody z przeznaczeniem specjalnym, które mogą być wykorzystywane m.in. przez polskie służby i jednostki wojskowe.

Pierwsze podwozia mają zjechać z linii montażowych już w sierpniu tego roku. W okresie 5 lat, inwestor planuje rozwinąć produkcję do 1600 szt. rocznie. W tym czasie również podwozie zostanie w całości spolonizowane i w 80% produkowane w Polsce. Ostatnimi tego rodzaju pojazdami produkowanymi w Polsce były samochody marki Star. Skojarzeń ze starachowicką marką jest więcej, ponieważ Gralion będzie oferowany pod nazwami 244 oraz 266 - dobrze znanymi liniami modeli marki Star.

Nowa inwestycja zostanie zrealizowania w ramach Polskiej Strefy Inwestycji w Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.

Podwozia modelu Gralion to nowość na polskim rynku pojazdów specjalnych. Ich głównym atutem jest zawieszenie, które poprzez zastosowanie technologii mostów portalowych uzyskują prześwit powyżej 40 cm, co w tej w tej klasie pojazdów jest wyższe od tradycyjnych konfiguracji. Dzięki tak wysokiemu prześwitowi podwozie GRALION zapewnia dużo lepsze możliwości pokonywania trudnych terenów. Dodatkowo pojazd występuje w wersji 4x4 lub 6x6, co gwarantuje pełną mobilność i niezawodność nawet na najbardziej wymagających miejscach.

Nazwa Gralion została spolszczona. We Włoszech oryginalnie pojazdy nazywają się Graelion i są wytwarzane przez spółkę Tekne. Powstała ona w 1990 roku i ściśle współpracuje z marką ASTRA IVECO SpA. Nie dziwi więc wykorzystanie w modelach Graelion silników i skrzyń biegów IVECO.

Podwozia mogą być wykorzystywane zarówno jako podstawa do średnich wozów strażackich, które będą w stanie dotrzeć do nawet najtrudniejszych miejsc, ale również jako wojskowy pojazd bazowy w wersji podstawowej lub opancerzonej, karetki, pojazdy do ewakuacji, pojazdy serwisowe dla kolei czy w usługach komunalnych. Pojazd posiada również pełną homologację cywilną z Euro6, więc jest to także rozwiązanie dla odbiorców indywidualnych np.: pod kampery przeprawowe.

 

PD / GOV.pl

Przeczytaj również
Popularne