Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Elektryczny dostawczak idealnym partnerem w miejskiej logistyce

19 eSprinterów od ponad dwóch lat realizuje z powodzeniem dostawy home delivery w oddziałach No Limit w Poznaniu i Warszawie. To pionierski projekt, który potwierdza, że elektromobilność w logistyce miejskiej może być efektywna i opłacalna biznesowo.

Firma No Limit działa w branży logistycznej od 1990 roku. Specjalizuje się w logistyce kontraktowej, w tym zarządzaniu łańcuchem dostaw dla klientów z branży fashion, beauty, sport, meblarskiej, AGD, motoryzacyjnej, technicznej, elektronicznej. Usługi transportowe realizuje na terenie 28 krajów w Europie.

Operacje logistyczne prowadzone są w nowoczesnych magazynach zlokalizowanych w Polsce, Słowacji, Rumunii, na Węgrzech i Litwie. Firma jest także pionierem elektromobilności w logistyce miejskiej. Od ponad dwóch lat 19 eSprinterów rozwozi zamówienia home delivery w dwóch oddziałach No Limit w Poznaniu i Warszawie.

Byliśmy jedną z pierwszych firm, która zdecydowała się na taki krok i tak naprawdę nie mogliśmy się opierać na doświadczeniach innych operatorów, a jedynie na własnej wiedzy, kalkulacjach i prognozach – mówi Katarzyna Stępniewska-Puto, kierownik ds. Wsparcia Zasobów Dystrybucji w No Limit.

Po ponad dwóch latach eksploatacji mogę z satysfakcją powiedzieć, że nasze przewidywania okazały się słuszne, a Mercedesy sprawdziły się jako idealne narzędzie w miejskich dostawach. Dlatego postanowiliśmy jeszcze w tym roku powiększyć naszą flotę o 12 nowych eSprinterów, tym razem z zabudową 8-paletową.

Ważny jest system

Codziennie wczesnym rankiem eSprintery podjeżdżają pod jeden z magazynów, skąd zabierają zamówienia, które trzeba rozwieźć do klientów końcowych. Załadunek trwa zwykle ok. 30 minut, co pozwala na wystarczające uzupełnienie energii.

Decydując się na zakup elektrycznych pojazdów dostawczych, wiedzieliśmy, że musimy jednocześnie zadbać o odpowiednią infrastrukturę do ładowania – mówi Stępniewska-Puto. – Zainwestowaliśmy w ładowarki stacjonarne, którymi ładujemy nasze samochody w cyklu mieszanym. Pozwala to dłużej zachowywać żywotność baterii: stale monitorujemy ten parametr w serwisie i po ponad dwóch latach utrzymujemy ją na poziomie 94%. W ciągu dnia, podczas załadunków uzupełniamy akumulatory za pomocą szybkich ładowarek, żeby nie tracić czasu przeznaczonego na transport — dodaje.

eSprintery poddawane są bardzo intensywnej eksploatacji, ich roczny przebieg wynosi 40-50 tys. km, co oznacza, że opieka serwisowa i posprzedażowa ma dla firmy duże znaczenie. To ważny aspekt, oprócz samych parametrów pojazdu. Dodatkowa gwarancja, którą oferuje producent, także pozwala spokojnie korzystać z samochodu.

Komfort w pracy

Ciche i dynamiczne eSprintery są doceniane także przez kierowców. Jazda samochodem elektrycznym przez cały dzień nie męczy jak w przypadku samochodów z silnikami spalinowymi.

Z doświadczenia wiemy, że użytkowanie samochodów elektrycznych zmniejsza rotację wśród kierowców i poprawia satysfakcję z pracy – mówi Stępniewska-Puto. – Brak drgań charakterystycznych dla pojazdów z napędem diesla i cisza w kabinie zwiększają komfort – dodaje.

Do tego dochodzi duża zwrotność, która w mieście ma duże znaczenie. Kolejny aspekt to bezpieczeństwo, z jednej strony to wsparcie systemów, takich jak np. asystent utrzymania pasa ruchu, z drugiej pomoc w razie wypadku, kiedy samochód sam wzywa odpowiednie służby na miejsce zdarzenia.

W SCT bez konkurencji

Dużym plusem dla No Limit jest także możliwość korzystania z buspasów, szczególnie w godzinach porannych korków, oraz bezpłatne parkowanie. Dzięki eSprinterom firma jest jednocześnie gotowa na ograniczenia wynikające z planowanych stref czystego transportu.

Na podstawie dotychczasowych doświadczeń z elektrycznymi Mercedesami uważamy, że dla miejskich dostaw, i to nie tylko kurierskich, ale także towarów gabarytowych, z którymi eSprinter świetnie sobie radzi – nie ma lepszego rozwiązania niż elektromobilność. Kluczowe jest dobre przygotowanie. Dlatego chętnie dzielimy się teraz naszą wiedzą i doświadczeniem, a sami będziemy nadal rozwijać się w tym kierunku – mówi Stępniewska-Puto.

Przeczytaj również
Popularne