Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Hyundai Kona Electric teraz z Czech, i z większym zasięgiem

Hyundai poszerzył ofertę modelu Kona Electric o wersje produkowane w Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Zasięg pojazdu został zwiększony o 8 procent, dzięki zastosowaniu nowego rodzaju opon.

Hyundai Kona Electric z czeskiej produkcji oferowany z baterią o pojemności 64 kWh oraz silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM. Do wyboru dostępne są trzy poziomy wyposażenia: Style, Premium oraz Platinum. Samochody w wersjach Premium oraz Platinum kosztują tyle samo co egzemplarze produkowane przez Hyundai Motor Company (HMC) w Korei. Natomiast nowa, bazowa wersja Style dostępna jest już od 179 900 zł.

Wraz z rozpoczęciem produkcji w HMMC do modelu Kona Electric wprowadzono kilka zmian. Zasięg w pełni elektrycznego miejskiego SUV-a został zwiększony aż o 8 procent, dzięki zastosowaniu nowego rodzaju opon. Dla wersji z baterią 64 kWh zasięg wzrósł z 449 km do 484 km, a zużycie energii spadło z 15,4 do 14,7 kWh na 100 kilometrów. W trybie miejskim zasięg wzrósł z 619 do 660 km, a zużycie energii spadło z 11,2 kWh do 10,7 kWh na 100 kilometrów.

Nowe opony Michelin Primacy 4 mają mniejsze opory toczenia, dzięki czemu zapotrzebowanie na energię jest mniejsze, a właściwości jezdne nie ulegają pogorszeniu.

Od teraz klienci zamawiający model Kona Electric mogą wyposażyć swój samochód w akcesoria, które umożliwiają transport na dachu ładunków o masie do 100 kg. Dzięki temu użytkownicy prowadzący aktywny tryb życia mogą przewozić rowery lub narty w bezkompromisowy i zeroemisyjny sposób. Natomiast dzięki opcjonalnemu hakowi holowniczemu Kona Electric będzie w stanie holować przyczepy o masie do 300 kg. Daje to duże możliwości np. aby pojechać na wycieczkę do stacji recyklingu z odpadami z domu i ogrodu.

Hyundai Kona Electric otrzymał także nowy system info-rozrywki i nawigacji z ekranem o przekątnej 10,25”, który jest standardem w wersjach Premium i Platinum. Nowy system umożliwia dzielenie ekranu oraz personalizację widoku, a także integrację ze smartfonami za pomocą Android Auto lub Apple Car Play oraz jednoczesne podłączenie dwóch telefonów za pośrednictwem technologii Bluetooth.

Dodatkowo wersja Platinum wyposażona jest w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, która umożliwia naładowanie baterii do pełna w 7 godzin i 30 minut. Pozostałe wersje wyposażone są w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 7,2 kW, która umożliwia naładowanie baterii do pełna w 9 godzin i 35 minut.

Hyundai dostarczy w tym roku łącznie 80 000 zeroemisyjnych samochodów dla europejskich Klientów. Będą to modele Kona Electric, IONIQ Electric oraz zasilany wodorem NEXO.

 

Hyundai / PD

Przeczytaj również
Popularne