Przedstawiamy kolejne kategorie w Plebiscycie Fleet Derby. Tym razem przyglądniemy się liderom z zakresu ekologii, także ekologicznym flotom. Te kategorie, co bardzo nas cieszy, rozwijają się bardzo dynamicznie.
Większość producentów samochodów osobowych odejdzie od projektowania spalinowych modeli w ciągu 3‒4 lat, przynajmniej na rynek europejski. To, wraz z wyrównaniem się cen pojazdów elektrycznych ze spalinowymi, może wpłynąć na szybką marginalizację tych ostatnich w ofercie rynkowej. Już teraz oferta rynkowa obfituje w wiele produktów i usług związanych z elektromobilnością, a wiele firm aktywnie rozwija floty takich pojazdów.
Firmy zajmujące się produkcją, importem lub montażem stacji i punktów ładowania samochodów elektrycznych w Polsce mają przed sobą znakomite perspektywy. Większość planów rozbudowy sieci publicznych ładowarek imponuje rozmachem.
Wraz ze wzrostem sprzedaży pojazdów elektrycznych i hybrydowych PHEV oraz śmiałymi planami rozwoju tego rynku, pojawiło się w Polsce duże zapotrzebowanie na rozbudowę infrastruktury, która wykarmi je wszystkie elektronami. W maju zarejestrowanych było 11,1 tys. pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in w Polsce, z czego 6,3 tys. to były samochody całkowicie elektryczne. Korzystały one z 1131 stacji ładowania, w tym 359 tzw. szybkich stacji ładowania DC, czyli o mocy co najmniej 50 kW. Łącznie punktów ładowania było 2067 (pamiętajmy, że na jednej stacji może być kilka punktów ładowania), co oznacza, że na jedną ładowarkę publiczną przypadało w Polsce pięć samochodów. To jeden z najlepszych wyników w Europie (średnia unijna to 8 pojazdów na punkt ładowania), tyle że w większości krajów zachodniej Europy wielokrotnie więcej jest ładowarek prywatnych. W ciągu roku liczba ogólnodostępnych stacji ładowania wzrosła w Polsce o 69%, a prognozuje się, że do końca roku będzie ich cztery tysiące. A to nie koniec. Według prognoz liczba publicznych punktów ładowania w ciągu pięciu lat wzrośnie 40-krotnie.
EVBox Iqon to ładowarka o modułowej konstrukcji, z dużym dotykowym ekranem i specjalnym systemem zarządzania okablowaniem, który zapewnia wysoki komfort użytkowania. Ładowarka jako jedyna na rynku dzięki innowacyjnemu systemowi prowadzenia kabli zapewnia możliwość wykorzystania jej również przez osoby niepełnosprawne. Specjalny system oświetlenia LED pozwala z daleka określić dostępność stacji, a jednocześnie tworzy niespotykaną aurę w miejscu, w którym się znajduje. Iqon ma wbudowany system Smart Charge, dzięki czemu pozwala zarządzać mocą na dużych parkingach. Łączność 4G LTE umożliwia zdalną aktualizację oprogramowania, konserwację i wsparcie w razie potrzeby.
Glosuj na EVBox Iqon
ELVI to nie jest tylko ładowarka, to urządzenie wielofunkcyjne, które nie tylko zadba o szybkie ładowanie. Zapewnia również zdalną komunikację z systemem rozliczeniowym, ma wbudowany licznik energii elektrycznej, a także system autentykacji użytkowników. Dzięki modułowi SmartCharge pozwala w sposób dynamiczny wykorzystać pozostałą moc na budynku do ładowania auta – przez co ogranicza koszty użytkowania. ELVI wyróżnia też możliwość pełnego skalowania urządzenia (od mocy 3,7 kW na jednofazowej instalacji elektrycznej, po 22 kW na instalacji trójfazowej).
Głosuj na EVBox ELVI
Niebieski Szlak to pierwsza inwestycja w Polsce zmieniająca myślenie o podróżowaniu samochodem elektrycznym oraz umożliwiająca swobodne podróżowanie nim między miastami. W pierwszej odsłonie tego projektu koncern LOTOS umożliwił kierowcom samochodów elektrycznych i hybrydowych swobodny przejazd autostradami A1 i A2 pomiędzy Warszawą a Trójmiastem. Od października 2018 r. na tej trasie działa 12 stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Każda stacja na Niebieskim Szlaku ma dwa stanowiska ładowania i została wyposażona w ładowarkę o łącznej mocy do 150 kW obsługującą trzy międzynarodowe standardy, co umożliwia pełne pokrycie rynku e-mobility.
Głosuj na LOTOS Niebieski Szlak
Zanim jeszcze pojawiły się szanse na dofinansowanie zakupów pojazdów napędzanych alternatywnie wiele firm zainwestowało w tak napędzaną flotę. I już czerpią z tego korzyści!
Solidne przygotowania w tym względzie czyniła Poczta Polska, która nim rozpisała przetarg na dostawę pojazdów bezemisyjnych do floty, przeprowadziła na szeroką skalę testy użytkowych pojazdów z napędem elektrycznym. W tym samym czasie oprócz aut przetestowano również różne rodzaje stacji ładowania użyczone przez ich właścicieli. W ub.r. pocztowcy testowali ciągniki siodłowe zasilane gazem skroplonym LNG. Efektem tych działań są dostawy pojazdów elektrycznych do floty Poczty Polskiej. W pierwszym przetargu Poczta Polska wyłoniła dostawcę na najem aut o ładowności do 800 kg i dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Była nim firma Arval Service Lease Polska Sp. z o.o., która udostępniła pocztowcom 20 Nissanów e-NV200. A to dopiero początek proekologicznych zmian, jakie zapowiada Poczta Polska w swojej flocie.
Głosuj na Poczta Polska
Projekt podniesienia ekologiczności floty, obniżenia kosztów oraz podwyższenia komfortu pracowników konsekwentnie realizuje Bank BNP Paribas. Firma zwiększa udziały pojazdów hybrydowych w swojej flocie. Hybrydy zużywają o kilka litrów paliwa mniej niż porównywalne auta benzynowe i emitują znacznie mniej szkodliwych substancji niż samochody z silnikiem Diesla. Przyczyniają się w ten sposób do ograniczenia smogu w miastach oraz emisji CO2. Badania ośrodków akademickich udowodniły, że Toyoty z napędem hybrydowym poruszają się w mieście na samym silniku elektrycznym co najmniej przez połowę czasu jazdy. Nowe pojazdy są nie tylko niskoemisyjne, ale także ułatwiają codzienną pracę pracownikom Banku za sprawą automatycznej skrzyni biegów i cichej pracy napędu.
Głosuj na Ekoflota Banku BNP Paribas
W Polsce intensywnie rozwija się segment ładowarek prywatnych i półprywatnych. Montaż tzw. wallboksów do ładowania pojazdów elektrycznych w domu ułatwiają już nie tylko importerzy pojazdów. Rozwój ekologicznych flot wśród swoich klientów zaczynają promować dostawcy usług wynajmu długoterminowego. Jedną z pierwszych firm CFM oferującą takie rozwiązanie jest Arval, która nawiązała współpracę z firmą EVBox.
Arval jest gotów na elektromobilną rewolucję. Już dziś może dostarczać klientom samochody elektryczne i zelektryfikowane razem z ładowarkami. Wspólnie z EVBox, dostawcą infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych, wesprze w doborze, montażu i finansowania ładowarki do elektrycznych samochodów firmowych. Atrakcyjna rata wynajmu samochodu możliwa jest m.in. dzięki wysokim wartościom rezydualnym pojazdów elektrycznych. Tak jak w przypadku wynajmu każdego innego samochodu Arval zapewnia kompleksową obsługę w zakresie serwisowania i ubezpieczenia pojazdu.
Głosuj na Arval Service Lease Polska
Mówisz ‒ ekologia, myślisz ‒ samochody elektryczne. A to nie wszystko. Ogromny postęp dokonuje się również w usługach i produktach okołomotoryzacyjnych. Przedstawiamy produkty i usługi, przy których tworzeniu dbałość o środowisko była sprawą priorytetową.
Opona letnia EcoContact™ 6 to najnowsza propozycja koncernu Continental – firmy technologicznej i producenta opon premium. Zapewnia znaczną poprawę w zakresie oporów toczenia, przebiegu, precyzji kierowania i drogi hamowania w porównaniu do swego poprzednika, znanej i cenionej opony ContiEcoContact™ 5. Nowy model oferuje o 20% większy przebieg, o 15% niższy opór toczenia, jeszcze dokładniejsze prowadzenie i krótszą drogę hamowania na mokrych i suchych nawierzchniach. Obecnie dostępnych jest ponad 100 rozmiarów na felgi od 13 do 22 cali, w szerokościach od 145 do 315 milimetrów przy profilach od 30 do 80. Opona jest zatwierdzona dla prędkości do 300 km/h, co odpowiada indeksowi prędkości „Y”.
Głosuj na Continental EcoContactTM 6
MultiWash to pierwsza ogólnopolska sieć myjni ręcznych licząca już ponad 500 punktów. Dzięki atrakcyjnym abonamentom auta flotowe mogą być zawsze czyste nie tylko z zewnątrz, ale i wewnątrz.
MultiWash zapewnia kompleksową i najbardziej ekologiczną obsługę w zakresie dbania o czystość i stan pojazdów służbowych w całej Polsce. Badania przeprowadzone na Politechnice Warszawskiej wykazały, że korzystanie z usług myjni ręcznych jest najbardziej korzystne dla środowiska, zarówno pod kątem zużywanej wody, ilości odprowadzanych ścieków, jak i pod kątem emitowanego do atmosfery CO2, w porównaniu z myjniami automatycznymi i bezdotykowymi.
Głosuj na Abonament MultiWash