W Polsce mamy bardzo liczną grupę kierowców, którzy używają LPG jako paliwa silnikowego w swych pojazdach. Liczbę samochodów zasilanych autogazem szacuje się obecnie na 3,25 mln. Pojazdy zasilane LPG stanowią zatem blisko 14% wszystkich samochodów w Polsce.
Dla wszystkich użytkowników samochodów napędzanych autogazem mamy dobre wieści.
Cena LPG systematycznie spada. Jeszcze 18 grudnia 2019 r. autogaz był oferowany na stacjach w Polsce w średniej cenie 2,39 zł/l (wg e-petrol, przy cenie litra benzyny na poziomie 4,94 zł/l).
Obecnie (notowanie e-petrol z 26 lutego 2020 r.) cena LPG na stacjach w kraju oscyluje w granicach 2,20 zł/l, a benzyna kosztuje 4,89 zł/l. LPG staniało więc o 19 gr. W tym samym czasie benzyna potaniała jedynie o 7 gr. Dzięki temu powoli i systematycznie gaz w jeszcze większym stopniu staje się coraz bardziej atrakcyjnym paliwem w stosunku do benzyny.
Za równowartość jednego litra benzyny można kupić obecnie 2,21 l LPG. Jeszcze 18 grudnia 2019 r. równowartość litra LPG pozwalała kupić tylko 2,08 l benzyny. Proporcja ta cały czas pozostaje na znakomitym poziomie pozwalającym na ograniczenie kosztów eksploatacji związanych z paliwem o połowę (w stosunku do kosztów benzyny). Trendy pokazują jednak, że różnica w cenach obu paliw na korzyść LPG może zwiększyć się jeszcze bardziej.
Daleko nam oczywiście do poziomów cen jakie obserwowaliśmy w wakacje 2019 r. 7 sierpnia 2019 r. za 1 litr benzyny, która kosztowała wtedy 5,17 zł można było kupić 2,56 l LPG (po 2 zł/l). Wszystko jednak wskazuje na to, że zmierzamy do osiągnięcia podobnej relacji pomiędzy cenami LPG i benzyny.
LPG to cały czas paliwo, które pozwala na użytkowanie samochodu ponad 2-krotnie taniej niż na benzynie i nic nie wskazuje na to żeby coś miało się w tej proporcji zmienić, przynajmniej nie na niekorzyść LPG.