Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Toyota GR Yaris. Moc i cena w górę

Toyota GR Yaris to dla miłośników motoryzacyjnej adrenaliny coś wyjątkowego. Tylko trzy cylindry, ale po liftingu 280 KM, napęd na cztery koła oraz przedni i tylny dyferencjał. A wszystko zamknięte w niewielkim kompaktowym nadwoziu. Toyota opublikowała właśnie ceny odświeżonego usportowionego Yarisa.

Jeśli w 2020 roku, w chwili debiutu tego auta, kupiliście nikomu nieznaną wersję Yarisa o nazwie GR, już jesteście do przodu. Wtedy najmocniejszy hothatch Toyoty w wersji Dynamic wyceniono na 155 tys. zł.

Przy kolejnej transzy w 2022 roku cena wzrosła do 172, a teraz auto po liftingu w najsłabszej specyfikacji kosztuje 214 tys. zł.

Na początku obawiano się nawet, że nie sprzedadzą się wszystkie auta, jakie przeznaczono na rynek polski. Szybko się jednak okazało, że ponad tysiąc sztuk rozeszło się jak świeże bułeczki.

Dwa lata później znowu rzucono do salonów Toyotę GR Yaris. Wtedy znacznie mniej, ale miłośnicy mocnych wrażeń wiedzieli już, że warto ją kupić, dlatego nikt nie zwracał uwagi na nieco wyższą cenę.

Frajda i dobra inwestycja

Jak będzie tym razem? Toyota nie podaje, ile samochodów jest dostępnych. Wiadomo natomiast, że po liftingu auto wyceniono na 214 tys. zł. w wersji Dynamic, 225 Dynamic S, a za VIP trzeba dołożyć kolejne 16 tys.

Toyota GR Yaris po liftingu pod względem wymiarów się nie zmieniła. Przeprojektowane zderzaki, powiększono wloty powietrza, a pod maską pracuje ten sam trzycylindrowy silnik 1.6 l. ale o podniesionej z 261 do 280 KM mocy i zwiększonym do 390 Nm momencie obrotowym. Napęd cały czas wędruje na cztery koła jednak obok 6-biegowej manualnej skrzyni pojawił się w opcji nowy 8-biegowy automat GAZOO Racing Direct.

Drobne zmiany

Poprawiono także sztywność podwozia oraz obniżono punkty mocowania przednich foteli, na co narzekało wielu kierowców. Teraz pozycja za kierownicą jest znacznie lepsza. Przeprojektowano deskę rozdzielczą, a także ulepszono zawieszenie, które ma nowe ustawienia sprężyn i wzmocnione przednie amortyzatory. Do podstawowego wyposażenia zostały włączone najważniejsze elementy pakietu Sport – dodatkowa chłodnica, intercooler z instalacją natrysku wody oraz zmodyfikowany wlot powietrza.

toyota GR Yaris

Nowy GR Yaris w wersji Dynamic ma 18-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele GR, przedni i tylny dyferencjał Torsen LSD, podwójne końcówki układu wydechowego, tylny spojler, dach wykonany z kompozytów z włóknem węglowym (CFRP), a w wersji z automatem przy trójramiennej sportowej kierownicy zamontowano manetki do zmiany przełożeń. Sportowy charakter GR Yarisa podkreślają także aluminiowe nakładki na pedały i nakładki progowe, bezramkowe drzwi czy czerwone zaciski hamulców.

Pakiet VIP

Ponadto standardem w nowym GR Yarisie jest automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, kamera cofania, inteligentny kluczyk, 12,3-calowe cyfrowe zegary, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dotykowym, nawigacja Connected z trybem offline oraz 4-letni pakiet transmisji danych, a także bezprzewodowa łączność ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto.

Pakiet VIP wyceniony na 16 tys. zł. w wydaniu po faceliftingu oznacza 18-calowe kute felgi aluminiowe, podgrzewaną kierownicę oraz fotele, system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami, przednie i tylne czujniki parkowania, system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), asystenta bezpiecznego wysiadania z pojazdu (SEA) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA). W przypadku GR Yarisa z automatyczną skrzynią biegów ten ostatni system ma funkcję hamowania (RCTAB), a auto dodatkowo jest wyposażone w układ detekcji przeszkód (ICS).

Zamówienia będzie można składać od 12 marca. Nowy GR Yaris trafi do polskich klientów w drugiej połowie roku.

Przeczytaj również
Popularne