Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

MG w Top 20. W Polsce na razie na 24 miejscu i pnie się w górę

Marka MG zwiększa udział w rynku. W lutym w Polsce zajęła 27. miejsce. W pierwszej dekadzie marca przeskoczyła już na 24 pozycję i systematycznie zwiększa sprzedaż.

Brytyjska marka MG należąca do chińskiego koncernu SAIC Motor znalazła się wśród dwudziestu najlepiej sprzedających się marek samochodowych w Europie w 2023 roku. Dwukrotny wzrost sprzedaży z 113 182 do 231 818 sztuk oznacza udział w rynku na poziomie 1,81 proc. Ten rok zapowiada się jeszcze lepiej.

Według danych Jato Dynamics MG osiągnęło większą sprzedaż niż Cupra, Suzuki, Mini i Mazda. Tylko osiem z trzydziestu dostępnych w Europie marek chińskich producentów zarejestrowało więcej niż tys. sprzedanych samochodów. MG odpowiada za 72 proc. tej sprzedaży.
Według danych z 27 rynków Wielka Brytania pozostaje największym odbiorcą samochodów MG. Szybki wzrost odnotowano we Francji (+165%), we Włoszech (+311%) i w Hiszpanii (+321%).

MG ZS

Jednym z popularniejszych modeli okazał się najmniejszy crossover MG ZS, który awansowało na dziesiąte miejsce w rankingu najpopularniejszych B-SUV w Europie, a MG 4 był czwartym najczęściej rejestrowanym pojazdem elektrycznym w regionie.

W Polsce

MG zanotowało dynamiczny wzrost na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, osiągając 679,7% wzrostu w ogólnej liczbie rejestracji w porównaniu z 2022 rokiem. W 2023 roku marka zarejestrowała 8046 sztuk (+7014 więcej niż w ubiegłym roku) i wkroczyła na dwa nowe rynki — grecki i polski. Tak świetne wyniki można tłumaczyć niską bazą.

Najwyższym wskaźnikiem pod względem sprzedaży aut wykazały się Czechy (2606 sprzedanych aut). Natomiast najlepsze wyniki w pod względem udziału w rynku osiągnęły Słowenia i Chorwacja (po 1,7%).

MG HS

W Polsce marka obecna jest od niedawna. W styczniu i lutym br. zarejestrowano w Polsce łącznie 533 auta chińskich marek, z czego 75 proc. stanowiły samochody MG (411 szt.). Jak wyliczył Samar, zapewniło to marce 27. pozycję w rankingu rejestracji wszystkich marek osobowych. Co ciekawe MG wyprzedziło takich uznanych producentów jak Mitsubishi (398 szt.), Jeep (398 szt.) czy Fiat (353 szt.), nieznacznie ustępując koreańskiej marce Ssangyong (420 szt.).

Najchętniej wybieranym samochodem był w pierwszych dwóch miesiącach roku średniej wielkości MG HS (221 egz.), za nim znalazły się dwa kolejne modele mniejszy MG ZS (144 egz.) oraz elektryczny MG4, z zarejestrowanymi 46 autami. Jak wynika z danych to więcej niż samochodów elektrycznych Renault (27 szt.) czy Nissana (26 szt.).
Tylko w pierwszych dwóch dekadach marca sprzedaż wyniosła 237 samochodów, co pozwoliło wskoczyć na 24 miejsce w trankingu.

MG korzysta z oferowania konkurencyjnych i atrakcyjnych produktów oraz ze swojego statusu i dziedzictwa jako brytyjska marka. Nowe modele, które pojawią się w 2024 roku, takie jak nowa generacja MG3 – niedawno zaprezentowane na targach Geneva Motor Show 2024 – dodatkowo wzmocnią różnorodność oferty MG dostępnej na rynku europejskim – powiedział Lin Peng, Vice President SAIC CEE.

Wysyp nowości

Marka MG konsekwentnie realizuje strategię ekspansji na polski rynek, dynamicznie rozwijając swoją obecność. Na przełomie kwietnia, firma będzie już miała ponad 20 salonów. Według zapowiedzi to jednak dopiero początek.

MG Cyberster - elektryczny roadster

Do końca tego roku ich liczna ma wzrosnąć do 40. W nadchodzących miesiącach przewidziane są otwarcia punktów sprzedaży Rzeszowie, Katowicach, Częstochowie i Krakowie. Dodatkowo w Warszawie zostanie otwarty nowy salon w centrum miasta.

Oprócz nowych salonów, w polsce pojawić sie mają także nowe modele. To hybrydowy kompaktoewy MG 3, który swoją prmierę miał na tegorocznycm slaonie w Genewie oraz elektryczny roadster - MG Cyberster.

Przeczytaj również
Popularne