Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Hyundai Inster. To ma być tani elektryk segmentu A. Pokochają go floty?

Skoro drogie elektryki przestają się sprzedawać, to może czas na coś tańszego? Hyundai Inster ma być najtańszym samochodem w ofercie. Stąd miejskie gabaryty, mała bateria i nieduży silnik. A co z jakością?

Inster to nowy subkompaktowy miejski pojazd elektryczny o docelowym zasięgu do 355 km (WLTP). Pudełkowate kształty to kompromis między przestrzenią dla pasażerów, funkcjonalnością i możliwościami transportowymi.

Auto dostępne ma być z bateriami o dwóch pojemnościach 42 lub 49 kWh. Obydwa modele napędzane są pojedynczym silnikiem o mocy 97 KM w wersji podstawowej i 115 KM w Long-Range. Obie wersje oferują moment obrotowy 147 Nm. Deklarowane zużycie na poziomie 15,3 kWh/100 km (WLTP) to jeden z lepszych wyników w świecie elektromobilności. Przekłada się to na zasięg wynoszący 355 km.

Szybkie ładowanie

Korzystając ze stacji ładowania dysponującej prądem stałym (DC) o mocy 120 kW, Inster może w optymalnych warunkach, jak pisze producent, uzupełnić energię od 10 do 80 procent w około 30 minut. W przypadku ładowarki pokładowej prądu AC to 11 kW. Auto korzysta z systemu podgrzewania akumulatora i wysokowydajnej pompa ciepła.

Zewnętrzna i wewnętrzna funkcja Vehicle-to-Load (V2L) zapewnia zasilanie urządzeń zewnętrznych (110 V/220 V), umożliwiając ładowanie dwukierunkowe bez konieczności stosowania dodatkowego osprzętu. Dzięki temu klienci mogą swobodnie korzystać lub ładować urządzenia takie jak rowery elektryczne, hulajnogi czy sprzęt kempingowy.

Mniejszy ale większy

Całość kryje się pod gustownym nadwoziem przypominającym nieco spalinowego Caspera, który w Korei zadebiutował w 2021 roku. W przypadku Instera nadwozie powiększono i unowocześniono.

Dzięki powiększonym do 3,8 m długości rozmiarom i rozstawie osi wynoszącemu 2,58 m Inster plasuje się pomiędzy tradycyjnymi subkompaktowymi samochodami segmentu A, a większymi kompaktowymi modelami segmentu B. Czyli jest większy od Toyoty Aygo czy Fiata 500, ale mniejszy od Toyoty Yaris, czy Renault Clio.
Auto jest jednak większe od elektrycznej Dacii Spring, ale mniejsze od Citroena e-C3, który został okrzyknięty tanim elektrykiem.

Wygląd zewnętrzny modelu Inster charakteryzuje się solidnym, choć kompaktowym designem SUV-a i równymi, czystymi powierzchniami. Wyróżniają się również mocno zaznaczone błotniki, zaawansowane technologicznie zderzaki przypominające płytkę drukowaną i odważne osłony zderzaków, co dodatkowo podkreśla charakterystyczny wygląd modelu Inster.

Osobowość Hyundaia Insterpodkreśla sygnatura świateł do jazdy dziennej LED oraz kierunkowskazy, tylne lampy i zderzaki z pikselową grafiką. Klienci mogą jeszcze bardziej zróżnicować wygląd samochodu dzięki reflektorom projekcyjnym LED i dwukolorowemu nadwoziu z kontrastującym czarnym dachem. W zależności od specyfikacji oferowane będą 15-calowe felgi stalowe z kołpakami, 15-calowe lub 17-calowe felgi aluminiowe.

Wszechstronność

Wewnątrz Insterzapewnia zaawansowane technologie i wygodę, dzięki cyfrowemu zestawowi wskaźników o przekątnej 10,25 cala, 10,25-calowemu ekranowi dotykowemu systemu informacyjno-rozrywkowego z nawigacją oraz bezprzewodowej stacji dokującej do ładowania, która stanowi część kompaktowej konsoli środkowej zaprojektowanej tak, aby zapewnić jeszcze większe poczucie przestronności.

Motyw pikseli powtarza się również we wnętrzu, a grafika na zgrubieniu kierownicy Hyundaia Instera podkreśla nowoczesny wizerunek samochodu. Wystrój wnętrza obejmuje również konfigurowalne wykończenia górnej części drzwi, dzięki czemu właściciele mogą jeszcze bardziej spersonalizować swój pojazd.

Wszystkie siedzenia można złożyć na płasko – łącznie z siedzeniem kierowcy – w celu zwiększenia elastyczności przestrzeni. Dostępna jest również opcja przedniej kanapy oraz podgrzewane przednie fotele i kierownica. Siedzenia drugiego rzędu są dzielone w proporcji 50/50 i można je przesuwać oraz odchylać.

Kolorowy zawrót głowy

Paleta kolorów nadwozia Inster obejmuje Atlas White, Tomboy Khaki, Bijarim Khaki Matte i Unbleached Ivory, a także kilka nowych odcieni, takich jak Sienna Orange Metallic, Aero Silver Matte, Dusk Blue Matte, Buttercream Yellow Pearl i Abyss Black Pearl. Niektóre kolory nadwozia będą dostępne w dwukolorowych kombinacjach z kontrastującym czarnym dachem.

Do wyboru są wykończenia wnętrza w kolorze czarnym oraz w dwukolorowych odcieniach: brąz Khaki Brown i beż Newtro Beige z pełnymi wykończeniem z tkaniny.

Zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz zastosowano zrównoważone materiały. Nadwozie Instera zostało pokryte czarnym lakierem pochodzącym z recyklingu o wysokim połysku, który zastępuje pigment sadzy tradycyjnie stosowany w czarnym lakierze, barwnikiem uzyskanym ze zużytych opon pochodzących z recyklingu. Wewnątrz zastosowano przetworzony politereftalan etylenu (PET) z butelek oraz materiał biopolipropylenowy ekstrahowany z trzciny cukrowej.

Zaawansowana technologia

Inster jest wyposażony w 64-kolorowe oświetlenie nastrojowe LED, cyfrowy zestaw wskaźników, otwierany za jednym dotknięciem szyberdach i dostępność funkcji Hyundai Digital Key 2 Touch (NFC).

Nowy subkompaktowy miejski pojazd elektryczny Hyundaia segmentu A oferuje kompletny pakiet technologii w tym segmencie, takich jak kompleksowe funkcje zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy (ADAS), system kamer 360 stopni (SVM), asystent parkowania tyłem (PCA-R), system wyświetlający widok z martwego pola (BVM) i asystent zapobiegania kolizjom czołowym 1.5 (FCA 1.5).


Oferowany jest także asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) i podążanie na pasie ruchu (LFA), a także aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), asystent bezpiecznego wysiadania (SEW), inteligentny tempomat (SCC) z funkcją Stop&Go, asystent jazdy autostradowej 1.5 (HDA 1.5), inteligentny asystent ograniczenia prędkości (ISLA), monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW), asystent świateł drogowych (HBA), informacja o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA) i system monitorowania tylnej kanapy (ROA).

Czujniki parkowania (PDW) z przodu i z tyłu oraz kamera cofania (RVM), zapewniają lepszą widoczność podczas manewrowania.

Najpierw Korea

Inster zadebiutuje latem tego roku, w pierwszej kolejności w Korei, a następnie w odpowiednim czasie w Europie, na Bliskim Wschodzie i w regionie Azji i Pacyfiku. Większość wyposażenia i technologii będzie dostępna w samochodzie standardowo, a opcjonalnie dostępne będą udoskonalone funkcje zwiększające wygodę i uatrakcyjniające stylistykę. Dane techniczne zostaną potwierdzone bliżej terminu premiery.

W przyszłości do rodziny Inster dołączy dodatkowy wariant o nazwie Inster Cross, wyróżniający się bardziej charakterną stylizacją zachęcającą do eksplorowania natury. Szczegóły zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Hyundai Inster - dane techniczne

 

Wymiary (mm)

Długość: 3 825, rozstaw osi: 2 580, szerokość: 1 610, wysokość: 1 575

Przestrzeń
nad głową
(mm)

Z przodu: 1 028 (z oknem dachowym: 987); z tyłu: 982

Przestrzeń
na nogi
(mm)

Z przodu: 1 050, z tyłu: 862

Pojemność bagażnika (VDA)

280 litrów (do 351 litrów po przesunięciu tylnych siedzeń)

Maksymalny rozmiar kół

205/45 R17

Dostępne felgi

17-calowe aluminiowe, 15-calowe aluminiowe, 15-calowe stalowe z osłonami

Bateria

Standard: 42 kWh / Long-Range: 49 kWh

Napięcie

Standard: 266 V / Long-Range: 310 V

Moc maksymalna

Standard: 71,1 kW (97 KM) / Long-Range: 84,5 kW (115 KM)

Prędkość maks.

Standard: 140 km/h / Long-Range: 150 km/h

0-100 km/h

Standard: 11,7 s / Long-Range: 10,6 s

Przewidywany zasięg (WLTP)

Ponad 300 km (Standard)

Docelowo 355 km (Long-Range z 15-calowymi felgami)

Przewidywane śr. zużycie energii

15,3 kWh / 100 km (z 15-calowymi felgami)

Ładowanie AC

11 kW

Czas ładowania AC

Standard: 4 godziny (11 kW)

Long-Range: 4 godziny 35 minut (11 kW)

Ładowanie DC (10-80%)

30 minut (oba modele; w optymalnych warunkach przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki DC o mocy 120 kW)

Systemy bezpieczeństwa ADAS

System kamer 360 stopni (SVM), asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA-R), system wyświetlający widok z martwego pola ( (BVM), asystenta unikania kolizji czołowych 1.5 (FCA 1.5), asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), podążanie na pasie ruchu (LFA), aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), asystent bezpiecznego wysiadania (SEW), inteligentny tempomat (SCC) z funkcją Stop&Go, asystent jazdy autostradowej 1.5 (HDA 1.5), inteligentny asystent ograniczeń prędkości (ISLA), monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW), asystent świateł drogowych (HBA), informacja o odjechaniu poprzedającego pojazdu (LVDA), system monitorowania tylnej kanapy (ROA), czujniki parkowania (PDW) przednie i tylne, kamera cofania (RVM).

Lakiery nadwozia

Atlas White*, Tomboy Khaki*, Bijarim Khaki Matte, Unbleached Ivory, Sienna Orange Metallic*, Aero Silver Matte*, Dusk Blue Matte, Abyss Black Pearl, and Buttercream Yellow Pearl.

* dostępne w malowaniu dwukolorowym z czarnym, kontrastującym dachem

Kolorystyka wnętrza

Czarne, brązowe Khaki Brown, beżowe Newtro Beige (dwukolorowe, wykończone tkaniną)

 

*Specyfikacje dotyczą europejskiego modelu.

Przeczytaj również
Popularne