Dwadzieścia pięć lat temu Solaris wyprodukował pierwszy niskopodłogowy autobus miejski. Na początku były to modele Neoplan, ale już od 1999 roku pojawił się pierwszy autobus pod nazwą Solaris - Urbino 12.
22 marca 1996 roku z fabryki w Bolechowie wyjechał pierwszy autobus. Wówczas w firmie pracowało raptem 36 osób, a przez cały rok wyprodukowała 56 niskopodłogowych pojazdów. Dziś na międzynarodowy sukces Solarisa pracuje 2700 pracowników w Polsce i za granicą, zaś liczba pojazdów, które wyjechały na ulice europejskich miast w ciągu minionych 12 miesięcy wyniosła 1560, spośród których niemal 700 posiadało napędy elektryczne.
Szczególne doświadczenia ubiegłego roku, wypełnionego nieoczekiwanymi wyzwaniami i trudnościami spowodowanymi pandemią udowodniły, że Solaris jest dziś dojrzałą i odpowiedzialną firmą. Dzięki najbardziej zaangażowanemu zespołowi firma osiągnęła nie tylko najlepsze wyniki w swojej historii, ale i wyprodukowała dla klientów największą dotąd liczbę pojazdów.
Istotne fakty z życia firmy:
- Pierwszy pojazd z rodziny Urbino miał swoją premierę w 1999 roku (Fot. Grzegorz Muszyński)
- Pierwszy autobus wyjechał z fabryki w Bolechowie 22 marca 1996. Do dziś Solaris dostarczył do klientów 20 tysięcy autobusów
- Pierwszy elektryczny autobus marki Solaris zapoczątkował nową erę w historii firmy. Dziś w portfelu zamówień producenta jest 1200 autobusów elektrycznych o różnych parametrach
- Solaris Urbino 12 electric zdobył w 2016 roku tytuł Autobusu Roku, jako pierwszy autobus elektryczny w historii konkursu
- Urbino 12 electric w Berlinie. Solaris do dziś dostarczył do niemieckiej metropolii 123 elektrobusy
- Urbino 15 LE electric – w 2020 roku miał premierę pierwszy międzymiastowy e-bus marki Solaris
- Urbino 18 electric w Brukseli – oprócz 25 autobusów elektrycznych Solaris dostarczył również infrastrukturę ładowania
- Urbino 18 electric w Warszawie - jeden ze 150 elektrycznych Solarisów w stolicy
- Autobus wodorowy Urbino 12 hydrogen – to kolejny bezemisyjny napęd w portfolio Solarisa
- Bezemisyjne trolejbusy to dla Solarisa jeden z filarów zrównoważonego transportu w miastach
- Najdłuższy 24-metrowy, dwuprzegunowy Solaris jest idealnym rozwiązaniem dla dużych metropolii, przystosowany przede wszystkim do napędów elektrycznych.
Solaris