Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

25 lat firmy Solaris

Dwadzieścia pięć lat temu Solaris wyprodukował pierwszy niskopodłogowy autobus miejski. Na początku były to modele Neoplan, ale już od 1999 roku pojawił się pierwszy autobus pod nazwą Solaris - Urbino 12. 

22 marca 1996 roku z fabryki w Bolechowie wyjechał pierwszy autobus. Wówczas w firmie pracowało raptem 36 osób, a przez cały rok wyprodukowała 56 niskopodłogowych pojazdów. Dziś na międzynarodowy sukces Solarisa pracuje 2700 pracowników w Polsce i za granicą, zaś liczba pojazdów, które wyjechały na ulice europejskich miast w ciągu minionych 12 miesięcy wyniosła 1560, spośród których niemal 700 posiadało napędy elektryczne.

Szczególne doświadczenia ubiegłego roku, wypełnionego nieoczekiwanymi wyzwaniami i trudnościami spowodowanymi pandemią udowodniły, że Solaris jest dziś dojrzałą i odpowiedzialną firmą. Dzięki najbardziej zaangażowanemu zespołowi firma osiągnęła nie tylko najlepsze wyniki w swojej historii, ale i wyprodukowała dla klientów największą dotąd liczbę pojazdów.

Istotne fakty  z życia firmy:

  • Pierwszy pojazd z rodziny Urbino miał swoją premierę w 1999 roku (Fot. Grzegorz Muszyński)
  • Pierwszy autobus wyjechał z fabryki w Bolechowie 22 marca 1996. Do dziś Solaris dostarczył do klientów 20 tysięcy autobusów
  • Pierwszy elektryczny autobus marki Solaris zapoczątkował nową erę w historii firmy. Dziś w portfelu zamówień producenta jest 1200 autobusów elektrycznych o różnych parametrach
  • Solaris Urbino 12 electric zdobył w 2016 roku tytuł Autobusu Roku, jako pierwszy autobus elektryczny w historii konkursu
  • Urbino 12 electric w Berlinie. Solaris do dziś dostarczył do niemieckiej metropolii 123 elektrobusy
  • Urbino 15 LE electric – w 2020 roku miał premierę pierwszy międzymiastowy e-bus marki Solaris
  • Urbino 18 electric w Brukseli – oprócz 25 autobusów elektrycznych Solaris dostarczył również infrastrukturę ładowania
  • Urbino 18 electric w Warszawie - jeden ze 150 elektrycznych Solarisów w stolicy
  • Autobus wodorowy Urbino 12 hydrogen – to kolejny bezemisyjny napęd w portfolio Solarisa
  • Bezemisyjne trolejbusy to dla Solarisa jeden z filarów zrównoważonego transportu w miastach
  • Najdłuższy 24-metrowy, dwuprzegunowy Solaris jest idealnym rozwiązaniem dla dużych metropolii, przystosowany przede wszystkim do napędów elektrycznych.

 

Solaris

Przeczytaj również
Popularne