Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Škoda Rapid Spaceback w Długodystansowym Teście Flotowym!

Rapid Spaceback - pierwszy model typu hatchback oferowany przez Škodę w segmencie C - trafił w grudniu do Długodystansowego Testu Flotowego redakcji FLEET. Przez dwa miesiące będzie on poddawany wnikliwym ocenom fleet managerów i innych specjalistów branży motoryzacyjnej.

Do testów został użyczony Rapid Spaceback w wersji Ambition i z silnikiem diesla 1.6 TDI o mocy 90 KM. To chętnie wybierana wersja przez polskich przedsiębiorców. Model ten kosztuje w testowanej wersji 65 750 zł (bez promocji).

Rapid Spaceback jest modelem właściwie na skraju segmentów B i C, bo i w tym samochodzie czeska marka jest wierna idei budowy samochodów międzysegmentowych. Przypomnijmy, że Octavia puszcza oko jednocześnie do klientów zainteresowanych samochodami segmentów C i D, a Superb klasy średniej i średniej-wyższej. Nadwozie Rapida Spaceback ma proste i stonowane kształty i prezentuje się zgrabniej niż wersja liftback. Samochód ma długość 430,4 cm, co jest wartością typową dla aut kompaktowych.

Na przykład Volkswagen Golf ma długość 425,5 cm, a Ford Focus 436 cm. Niestety szerokość nadwozia nowej Škody plasuje ją raczej wśród aut segmentu B – 170,6 cm. Golf oferuje w tym zakresie 179 cm, a Ford Focus 182 cm. Spaceback jest 18 cm krótszy od wersji liftback, a różnice w kształtach obu wersji dostrzeżemy od słupka B. Wyżej poprowadzona krawędź dachu sprawia, że w wersji Spaceback łatwiej zasiąść na tylnej kanapie. Poza tym inżynierowie mogli przesunąć tylną kanapę do tyłu, dzięki czemu pasażerowie mają 6 cm więcej miejsca na nogi. Dodajmy, że rozstaw osi w porównaniu z liftbackiem nie uległ zmianie.

Wnętrze hatchbacka Škody jest identyczne jak w liftbacku. Ta sama, prosta i czytelna deska rozdzielcza i funkcjonalnie rozłożone elementy obsługi mogą się podobać. Rapid Spaceback może się pochwalić całkiem pojemnym bagażnikiem o pojemności 415 litrów. Jeśli złożymy oparcia tylnej kanapy zyskamy kubaturę 1380 litrów, jednak powierzchnia bagażnika nie będzie płaska. Dla porównania w Fordzie Focusie dysponujemy 363 i 1148 litrami bagażnika a w Rapidzie liftback odpowiednio 550 i 1490 litrami. W porównaniu z wersją liftback przedział ładunkowy jest bardziej przestrzenny, z racji dalej opadającej linii dachu. W związku z tym zmieścimy w tym modelu np. wyższą lodówkę, czy inny sprzęt AGD. Podobnie jak w innych modelach Škody zadbano o praktyczne dodatki. W Spacebacku również znajdziemy skrobaczkę pod klapką wlewu paliwa.

Pod maskę Spacebacka możemy zamówić jeden z czterech silników benzynowych i dwóch diesli. W ofercie znalazły się więc jednostki: trzycylindrowa 1.2 MPI o mocy 75 KM oraz czterocylindrowa 1.2 TSI o mocach 86 i 105 KM. Oferty dopełnia motor 1.4 TSI/122 KM dostępny wyłącznie z siedmiostopniową skrzynią zautomatyzowaną DSG. Dla przedsiębiorców pokonujących dalsze trasy dobrym pomysłem mogą być diesle 1.6 TDI o mocach 90 i 105 KM. Nieprzypadkowo więc redakcja Fleet wybrała do testów model z podstawową jednostką diesla.

Przeczytaj również
Popularne