Hyundai od lat nadaje ton światowej motoryzacji w zakresie rozwoju nowoczesnych samochodów, w tym również wyposażonych w napędy alternatywne. W tym nie ma przesady, gdyż marka Hyundai już teraz oferuje poziom zaawansowania oraz technologie, jakie upowszechnią się w motoryzacji dopiero za kilka lat. Znajdziemy je między innymi w pięciu niżej przedstawionych wyjątkowych modelach.
W pełni elektryczny model IONIQ 5 przyciąga uwagę niezwykle śmiałą i nowoczesną stylistyką. Ale pod względem technicznym prezentuje się jeszcze ciekawiej! Ten nietuzinkowy hatchback klasy średniej, długości 463,5 cm, jest dostępny z napędem na tylną oś lub cztery koła. W każdym z tych napędów możemy wybierać między akumulatorami trakcyjnymi o pojemności 58 kWh netto lub 73 kWh netto. I tak warianty RWD z mniejszą baterią oferują moc 170 KM/350 Nm, a większą 218 KM/605 Nm. IONIQ 5 AWD z akumulatorami 58 kWh ma już moc 235 KM/350 Nm, a z zestawem 73 kWh – 305 KM/605 Nm. Model ten może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,1 sekundy! Co więcej, Hyundai z mocniejszym zestawem baterii i tylnym napędem pozwala przejechanie nawet 485 km na jednym ładowaniu (wg WLTP). IONIQ 5 to jeden z pierwszych pojazdów z instalacją elektryczną 800 V pozwalającą swobodnie korzystać z zalet ładowarek CCS o mocy 350 kW. Z jej użyciem naładowanie pojazdu z akumulatorami trakcyjnymi 72,6 kWh od 10% do 80% potrwa zaledwie 18 minut. Wystarczy pięć minut ładowania, aby uzupełnić energię wystarczającą na przejechanie 100 km. Jak przystało na markę Hyundai zaawansowany napęd idzie w parze z funkcjonalnością oraz niespotykaną w segmencie obszernością kabiny. Jeśli skorzystamy z dopłaty rządowej w programie „Mój elektryk”, pachnący nowością Hyundai IONIQ 5 będzie kosztował od 162 900 zł.
Hyundai jako pierwszy producent zdecydował się odważnie wejść w segment bezemisyjnych pojazdów terenowo-rekreacyjnych, wprowadzając atrakcyjny stylistycznie model KONA Electric. Ten subkompaktowy SUV wyróżnia się zasięgiem, który nie odbiega od poziomu osiąganego przez pojazdy spalinowe. KONA Electric jest dostępna w dwóch wersjach układu napędowego. W pierwszej pracuje silnik elektryczny o mocy 100 kW (395 Nm), który pozyskuje energię z akumulatorów o pojemności 39,2 kWh. Pozwalają one na przejechanie nawet 289 km w cyklu WLTP (345 km NEDC) na jednym ładowaniu. Na tle konkurentów zdecydowanie wyróżnia się wersja z motorem o mocy 150 kW (395 Nm) z bateriami o pojemności 64 kWh, dzięki którym zasięg wynosi aż 449 km w cyklu WLTP (546 km NEDC). Samochód rozpędza się z niezwykłą lekkością i w każdym trybie oferuje zdumiewające osiągi, dzięki czemu KONA Electric świetnie sprawdzi się m.in. podczas manewrów wyprzedzania. Osiągi modelu KONA Electric mogą zawstydzić nawet niejeden samochód o zacięciu sportowym. Sprint od 0 do 100 km/h wynosi w tym modelu zaledwie 7,6 sekundy. Czas ładowania baterii od 0 do 80% na stacji szybkiego ładowania prądem stałym (gniazdo CCS Combo) o mocy 50 kW wynosi 57 minut. Natomiast korzystając z ładowarki pokładowej (gniazdo Type 2) o mocy 7,2 kW, wyniesie on 6 godzin i 10 minut. Ten znakomicie wyposażony samochód wyróżnia się przystępnymi, jak na segment pojazdów bezemisyjnych, cenami. KONA Electric z bateriami o pojemności 39,2 kWh kosztuje zaledwie 128 900 zł przy wykorzystaniu maksymalnej dopłaty w ramach programu „Mój elektryk”.
Kolejne generacje kompaktowego modelu Hyundai TUCSON – bestsellera koreańskiej marki na rynkach światowych – od lat doceniane są za wyjątkową praktyczność i komfort. Teraz TUCSON stał się jeszcze bardziej uniwersalny, dzięki wprowadzeniu do oferty wariantu plug-in hybrid, standardowo wyposażonego w zaawansowany napęd na wszystkie koła HTRAC. Mimo dodatkowego napędu bagażnik nowego TUCSON-a stał się jeszcze bardziej przepastny – 558 litrów, a można go z łatwością powiększyć do 1737 litrów. TUCSON Plug-in Hybrid wyposażono w silnik 1.6 T-GDi SmartStream połączony z motorem elektrycznym o mocy 66,9 kW i maksymalnym momencie obrotowym 304 Nm. Łącznie silnik benzynowy i silnik elektryczny zapewniają maksymalną moc 265 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Za dostarczanie prądu odpowiada akumulator litowo-polimerowy o pojemności 13,8 kWh. W podstawowej, ale już bogato wyposażonej, wersji Smart został wyceniony na 177 900 zł. Poza licznymi systemami bezpieczeństwa wersja Smart oferuje m.in. system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i cyfrowym radiem DAB, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, podgrzewane przednie fotele, obszytą skórą podgrzewaną kierownicę, klimatyzację automatyczną, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, lusterka boczne elektrycznie składane, tylne czujniki parkowania, szyby tylne przyciemniane, dwa porty USB dla pasażerów z tyłu czy też aluminiowe felgi o średnicy 19”.
Najmłodsze dziecko marki Hyundai – Bayon – po mistrzowsku łączy obszerność wnętrza i praktyczność ze zwinnością i niewielkimi rozmiarami zewnętrznymi aut miejskich. Samochód ma zaledwie 418 cm długości, ale ponadprzeciętnie wysokie nadwozie 149 cm, pozwalające wygodnie zasiąść pasażerom w kabinie i cieszyć się jej obszernością. W mieście i na bezdrożach sprawdzi się nawet 18-centymetrowy prześwit. Gama układów napędowych to cieszące się uznaniem silniki benzynowe 1.2 MPI o mocy 84 KM oraz 1.0 T-GDi/100 KM. Mocniejsza jednostka może współpracować z mechaniczną skrzynią 6-biegową lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią 7-DCT. Wariant ten jest dostępny z układem mild-hybrid z instalacją 48-voltową, które pozwalają wydatnie zmniejszyć zużycie paliwa. Komfortowe, a jednocześnie sprężyste zawieszenie modelu BAYON owocuje pewnym zachowaniem w zakrętach, a układ kierowniczy oferuje znakomitą precyzję prowadzenia. W efekcie mały Hyundai daje sporo frajdy z jazdy w mieście. Hyundai BAYON dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia – Pure, Modern, Smart i Executive. Już w podstawowej wersji Pure (od 65 700 zł), mamy na pokładzie m.in. klimatyzację manualną, tempomat i komputer pokładowy. Sprytny Hyundai oferuje rozwiązania dostępne do niedawna w wyższych segmentach, m.in. zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy, ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu, system monitorowania tylnej kanapy, asystent świateł drogowych, asystent unikania kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości, tempomat adaptacyjny, układ utrzymania auta w pasie ruchu oraz niezwykle przydatny system monitorowania ruchu poprzecznego z tyłu.
Kompaktowy Hyundai i30 Fastback to rozsądny wybór dla przedsiębiorców potrzebujących praktycznego, komfortowego i atrakcyjnie wycenionego samochodu. Model i30 Fastback, dzięki zgrabnej linii pięciodrzwiowego coupé, prezentuje się nie tylko nowocześnie i dynamicznie, ale również cechuje się niezwykle obszernym wnętrzem. Model i30 Fastback jest dłuższy o 11,5 cm od hatchbacka, mierząc 445,5 cm, a do tego jest od niego niższy o 3 cm (142,5 cm). Konstruktorzy zdecydowali się na zwiększenie sztywności zawieszenia w zestawieniu z hatchbackiem i jego obniżenie. Do tego zastosowano bardziej bezpośredni układ kierowniczy, dzięki czemu kierowcy odczuwają jeszcze bardziej sportowe wrażenia z jazdy. Bagażnik modelu i30 Fastback ma pojemność 450 litrów, a po złożeniu oparć kanapy powiększa się on do 1351 litrów. To odpowiednio 55 i 55 litrów więcej niż w hatchbacku.Sercem modelu i30 Fastback jest ceniona turbodoładowana jednostka benzynowa 1.5 T-GDI o mocy 160 KM. Biorąc pod uwagę znakomite osiągi oraz dobre wyposażenie standardowe, cena 102 900 zł jest bardzo atrakcyjna w segmencie C. Gdy nam to nie wystarcza możemy jeszcze wybrać kultowego i30 Fastback z silnikiem 2-litrowym oferującym moc 250 KM w wersji N lub nawet 280 KM w wariancie N Performance.
Hyundai ma ambicje stać się światowym liderem nie tylko w produkcji samochodów zasilanych paliwami alternatywnymi, ale już stał się nim w zakresie dbałości o jakość produktów. Inżynierowie Hyundaia są pewni zbudowanych przez siebie modeli, udzielając im 5-letniej gwarancji na cały pojazd bez limitu kilometrów. Baterie samochodów elektrycznych są objęte aż 8-letnią gwarancją lub 160 tys. km.