Michelin wprowadza na rynek 18 nowych rozmiarów swoich flagowych opon zimowych Alpin 4. Czwarta, najnowsza generacja opon francuskiej firmy przystosowana jest zarówno do jazdy po trasach oblodzonych, pokrytych śniegiem, jak i po mokrych zimowych nawierzchniach. Opona dostosowana do potrzeb aut w różnych segmentach – od małych kompaktów aż po minivany – nie tylko otrzymała najwyższe oceny ADAC, lecz także została poddana badaniu wśród polskich kierowców. W tegorocznym badaniu opon zimowych przeprowadzonym przez niezależny instytut badawczy ADAC, opony Michelin Alpin 4 w rozmiarach 175/65 R 14 T - 195/65 R 15 T uplasowały się wśród najlepszych i uzyskały notę “dobry” (odpowiednik poprzednich szczególnie rekomendowany”). Co wyróżnia Michelin Alpin 4Dzięki nowatorskim technologiom zastosowanym w Aplin 4 ruszanie z miejsca jest o 10% łatwiejsze niż w przypadku opon Alpin poprzedniej generacji, a droga hamowania jest o 5% krótsza . Jeśli chodzi o trwałość, opony Michelin Alpin można użytkować o jeden sezon zimowy dłużej, niż opony dwóch głównych konkurentów reprezentujących uznane marki. Z przytaczanego badania TNS Sofres wynika, że dla 20% ankietowanych drugim najważniejszym kryterium wyboru jest trwałość opon, co świadczy o tym, że kierowcy chcą zapewnić sobie jak największe bezpieczeństwo, nie obciążając jednak nadmiernie swojego portfela z powodu częstego kupowania opon. Nowa opona MICHELIN Alpin jest odpowiedzią na wszelkie tego typu wyzwania. Stanowi rozwiązanie kompleksowe i bezkompromisowe. Dobrej przyczepności opony do asfaltu oraz dużej jej trwałości towarzyszy zdolność do jazdy przy stale obniżonym zużyciu paliwa, o czym informuje oznaczenie GREEN X umieszczone na boku opony. Full Active Tread – aktywny bieżnikBieżnik opony ma wiele funkcji – wpływa na hamowanie, trakcję, przyczepność i stabilność prowadzenia. Rzeźba bieżnika Alpin 4 zapewnia przewidywalną przyczepność poprzeczną i wzdłużną, a wszystko to za sprawą zwiększonej szerokości strefy styku opony z nawierzchnią. Nowa koncepcja bieżnika polega na pozbyciu się kanałów wzdłużnych, czyli tzw. nieaktywnych stref, dzięki czemu poprawiono trakcję, hamowanie i stabilność prowadzenia opony w najbardziej wymagających warunkach. Udoskonalono również prowadzenie dzięki płynnemu przenoszeniu obciążeń między klockami bieżnika. Nowa opona Michelin Alpin czwartej generacji na całym swoim obwodzie posiada aż 71 kanałów. Jej poprzedniczka w tym samym rozmiarze miała ich 59. Dzięki temu rozwiązaniu opony nowej generacji zapewniają lepszą trakcję na śniegu. Większa liczba kanałów wzmacnia „efekt gąsienicy”, który poprawia przyczepność na śniegu. 50% więcej krawędzi „atakujących” nawierzchnię i duże zagęszczenie lameli poprawiają przyczepność na ubitym śniegu i lodzie. Lamele i samoczyszczący się bieżnikKonstruując Michelin Alpin 4 wprowadzono nowatorskie lamele nazywając technologię Stabiligrip Lamele są ułożone pod kątami – od 0° do 30° oraz 150°. Dzięki temu w każdej sytuacji, na prostej drodze czy na zakręcie, opona jest równie „aktywna”, a w związku z tym łatwiej jest prowadzić pojazd i zachować nad nim kontrolę. Poziome i pionowe fałdowania lameli pełnią funkcję autoblokad przy przeciążeniach podczas hamowania, przyspieszania i na zakrętach. Nowa opona Michelin Alpin ma samoczyszczący się bieżnik. Sam oczyszcza się on ze śniegu, błota pośniegowego, które wnika w rowki. Rzeźba w kształcie litery V z kanalikami bocznymi pozwala na łatwe odprowadzanie wody i błota pośniegowego. Użytkownik może sam naocznie może sprawdzić jakość i zaawansowanie technologiczne opony MICHELIN Alpin. Wystarczy, że wybierając oponę sprawdzi na jaką głębokość są ponacinane lamele. MICHELIN Alpin 4 jak wszystkie opony MICHELIN ma nacięcia na pełną głębokość bieżnika, co świadczy o przewadze technologicznej, pozwala dłużej użytkować opony oraz zachować osiągi na tym samym poziomie przez cały okres jej użytkowania. Heliocompound - olej słonecznikowy w oponie Do stworzenia opony Michelin Alpin 4 wykorzystano mieszankę gum, której podstawowe składniki to krzemionka i olej słonecznikowy. Ta receptura pozwala na zapewnienie wysokiego poziomu czterech następujących parametrów poprzez: 1. utrzymanie elastyczności gumy w niskich temperaturach, co pozwala na zachowanie lepszej przyczepności na zimowych drogach2. utrzymanie niezmiennej sztywności gumy przez cały okres eksploatacji opony.3. umożliwienie dłuższej eksploatacji opony4. przyczynienie się do zmniejszenia zużycia paliwa, a w rezultacie do obniżenia emisji gazów cieplarnianych, gdyż za sprawą nowej receptury opona pochłania mniej energii, przez co mniej się nagrzewa. Akcja „Zostań testerem”Na hasło „szukamy testerów dla opon Michelin Alpin 4” zgłosiło się przeszło 8 tysięcy kierowców chętnych do wzięcia udziału w akcji. Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń, wybrano 50 osób, które na 100 dni stały się testerami flagowych zimowych opon Michelin. Kierowcy z całej Polski, posiadający jeżdżący różnymi samochodami założyli na swoje auta opony Michelin Alpin 4 i od listopada 2010 do marca 2011 testowali je w codziennym użyciu. Podczas testów, kierowcy blogowali, oceniali i dzielili się wrażeniami z zimowej jazdy na tych oponach. • 98% kierowców zauważyło, że opony Alpin 4 poprawiły drogę hamowania na ośnieżonej/oblodzonej nawierzchni • 91% kierowców uznało, że opony Alpin 4 poprawiły ruszanie na ośnieżonej/oblodzonej nawierzchni• Poprawę przyczepności na ośnieżonej/oblodzonej nawierzchni odnotowało 91% kierowców• 85% kierowców zauważyło poprawę hamowania, a 76% zauważyło poprawę ruszania na mokrej nawierzchni• 78% kierowców zauważyło poprawę przyczepności na suchej nawierzchni• 80% kierowców odnotowało zmniejszone zużycie paliwa w mieście, a 74% na trasie• Poprawę komfortu jazdy w porównaniu do poprzednio używanych opon zimowych zauważyło 89% kierowców, a 74% doceniło zmniejszony hałas w samochodzie Źródło: Michelin