25 listopada z linii produkcyjnej zakładu we Flins we Francji zjechał 200-tysięczny samochód elektryczny. Było to Zoe Intens w kolorze czarnym, przeznaczone na rynek holenderski.
Od 2012 roku do połowy 2019 roku zakład wyprodukował 179 149 sztuk ZOE. W lipcu tego roku rozpoczął montaż nowego ZOE. Z taśm fabryki zjechało już blisko 19 500 sztuk nowego modelu, które trafią do rąk pierwszych klientów w ponad 25 krajach Europy. Nowe ZOE jest produkowane obok Nissana Micry, który jest montowany od 2016 roku.
Nowe ZOE zwraca uwagę designem i jest wyposażone w mocniejszy silnik 100 kW. Ma też większy zasięg 395 km zgodnie z protokołem WLTP*. Dzięki szybkiemu ładowaniu akumulatora prądem stałym (DC) z terminali o mocy do 50 kW nowy model oferuje największą kompatybilność z terminalami ładowania dostępnymi w Europie. Wystarczy 30 minut, żeby odzyskać nawet 150 km zasięgu. Nowe ZOE to także bogate wyposażenie już w podstawowej wersji, takie jak ekran 10” na tablicy rozdzielczej po raz pierwszy dostępny w tym segmencie, i szeroka oferta usług mobilnych.
Sprzedaż ZOE pierwszej generacji od wprowadzenia modelu w 2012 roku
2012 - 443
2013 - 9 973
2014 - 12 718
2015 - 19 115
2016 - 25 478
2017 - 29 671
2018 - 49 472
Kluczowe liczby dla zakładu we Flins:
•18 353 542 - wyprodukowane samochody od otwarcia zakładu (20 różnych modeli)
•196 044 - wyprodukowane samochody w 2018 roku: 33 716 Clio, 49 491 ZOE i 72 605 sztuk Micry
•67 lat doświadczenia w produkcji (zakład powstał w 1952 roku)
•2 642 pracowników na dzień 31.12.2018 roku
•237 ha, w tym powierzchnia zabudowana 67 ha
•Wartość inwestycji w ciągu ostatnich pięciu lat: ponad 150 milionów euro
•5 milionów sztuk rocznie - liczba części dostarczanych przez centrum dystrybucji części zamiennych i akcesoriów znajdujące się na terenie zakładu
•43% tłoczonych elementów jest przeznaczonych dla klientów zewnętrznych (zakładów Renault i Nissana)
•725 samochodów dziennie (w systemie dwuzmianowym)