W czwartym roku Opel Crossland przeszedł solidną metamorfozę – zyskał na wyrazie, poprawiono również jego właściwości jezdne.
Europejscy kierowcy pokochali w ostatnich latach crossovery/SUV-y segmentu B. Przypomnijmy, że jeszcze 10 lat temu ten segment właściwie nie istniał. Pięć lat temu sprzedano już 1,4 mln takich pojazdów, co dało udział rynkowy na poziomie 9,6%, a w 2019 ok. 2,4 mln, z udziałem 15,6%. W ub.r. wynik ten spadł do 2 mln szt., ale udział rynkowy jeszcze się umocnił (17,1%). W ten rozwijający się segment świetnie wstrzelił się debiutujący w 2017 roku Opel Crossland X, który szybko awansował na drugą pozycję wśród najpopularniejszych modeli Opla. W ciągu trzech lat sprzedano ponad 300 tys. Crosslandów X.
Opel Crossland jest ciekawym połączeniem crossovera z minivanem. Powstał on na płycie podłogowej wykorzystanej w Peugeocie 2008 oraz Citroënie C3 Aircross, z którymi dzieli zresztą wiele rozwiązań, w tym paletę silników. W niedawno odmłodzonym modelu, podobnie jak w przypadku Mokki, Opel zrezygnował z dodatkowej litery X w nazwie. Nowość Opla ma zmieniony pas przedni, z grillem i reflektorami w nowym stylu Opel Vizor, oraz mocno zmodyfikowany pas tylny. Ofertę uzupełnia usportowiona wersja wykończenia GS Line+ z czarno-czerwoną kolorystyką dachu. Nowością są osłony zderzaków i podwozia z przodu i z tyłu (lakierowane na srebrno w wersji wyposażenia Ultimate), przednie światła przeciwmgłowe LED, chromowane listwy na drzwiach w Crosslandzie Ultimate oraz nowe 16- i 17-calowe aluminiowe obręcze kół.
Opel Crossland |
|
Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi w cm |
4217/1765/1605/2604 |
Pojemność bagażnika w l |
410/1255 |
Masa własna/dopuszczalna w kg |
1259/1790 |
Średnica zawracania między krawęźnikami w m |
10,7 |
Silnik |
1.2 o mocy 130 KM |
Max. moment obr. w Nm przy obr./min. |
230/od 1750 |
Przyśpieszenie 0-100 km/h w s |
9,9 |
Prędkość maksymalna w km/h |
201 |
Zużycie paliwa na 100 km wg WLTP |
5,7 |
Wartość RV po 3 l/90 tys. km wg Info-Ekspert |
59,6 |
Cena wersji podstawowej (1.2/83 KM Crossland) |
74 450 |
Cena wersji testowanej GS Line w zł |
89 850 |
Kto testował: Przeysław Dobrosławski
Co: Opel Crossland GS Line
Gdzie: Warszawa
Kiedy: 8.02.2021
Ile: 100 km
Bardzo praktyczne i obszerne wnętrze jak na segment B, ponadprzeciętna jakość materiałów jak na segment B.
Precyzja zmiany przełożeń dźwigni biegów, zbyt długie drogi prowadzenia lewarka dźwigni biegów.