Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

T7 to też ID. BUZZ? Nadchodzi nowa generacja VW Transportera

Podczas tegorocznych targów IAA Transportation w Hanowerze, Volkswagen zaprezentował zupełnie nowego Transportera T7.

Nowy Transporter oferuje więcej miejsca, większą ładowność i potrafi ciągnąć cięższą przyczepę. Ponadto najnowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy zapewniają większe bezpieczeństwo, a nowy kokpit i elementy sterowania ułatwiają codzienną pracę. To samo dotyczy prezentowanego w tym samym czasie dziewięciomiejscowego minivana - Nowej Caravelle.

Po raz pierwszy w historii modelu auta dostępne będą również z napędem hybrydowym typu plug-in i z napędem elektrycznym jako alternatywą dla gamy turbodoładowanych silników wysokoprężnych. A wszystko opakowane w nowoczesny design.

ID.Buzz z rodziną

Elektryczny T7 nie kończy jednak przygody z ID. Buzzem. Wraz z debiutem Transportera nowej generacji, Volkswagen Samochody Dostawcze przystąpił do realizacji strategii oferowania „odpowiedniego Bulli dla każdego klienta”. Dlatego właśnie gama Bulli 2024 składa się z nowego Transportera, Multivana i z ID. Buzza.

Linia produktów Transporter obejmuje pojazdy dostawcze i serię Caravelle.
Multivan jest rodzinnym vanem rekreacyjnym i biznesowym, a także – od niedawna – funkcjonuje na rynku w wersji kampera California. ID. Buzz i ID. Buzz Cargo to pierwsze ikony elektrycznej mobilności. Transporter, Multivan i ID. Buzz - siódma generacja Bulli - tworzą obecnie najszerszą gamę modeli w swojej klasie na rynku.

Furgon, mikrobus, platforma

T7 występuje w kilku wersjach nadwoziowych. Furgon koncentruje się na transporcie towarów, Furgon „Plus” na przestrzeni ładunkowej z siedzeniami w drugim rzędzie i różnymi przegrodami a Kombi na transporcie osób także w wersji z podwójną kabiną z nadwoziem skrzyniowym lub platformowym i długim rozstawem osi. Wersje mikrobus i furgon są opcjonalnie dostępne z wysokim dachem i wydłużonym rozstawem osi.

Dziewięciomiejscowy Caravelle został zaprojektowany z myślą o komercyjnym transporcie pasażerskim - jako shuttle bus.

Ładowność

Pojemność przestrzeni ładunkowej Transportera w wersji Furgon z normalnym rozstawem osi i standardowym dachem wzrosła o ponad 10 procent do 5,8 m3. W wersji z długim rozstawem osi i wysokim dachem pojemność tej przestrzeni wzrasta do 9,0 m3.

Maksymalna ładowność, uzyskana dzięki większej objętości przestrzeni ładunkowej, to teraz 1,33 tony (dodatkowe 0,13 t). Volkswagen zwiększył również o 0,3 t maksymalną masę przyczepy, którą może pociągnąć Transporter. Teraz masa takiej przyczepy sięgną może nawet 2,8 tony (z hamulcem, przy nachyleniu 12%).

Diesel i hybryda

W momencie wprowadzenia auta na rynek, dostępnych będzie sześć wersji napędowych. Po raz pierwszy gama obejmuje dwa turbodoładowane silniki wysokoprężne TDI, napęd hybrydowy typu plug-in (eHybrid) i trzy wersje napędu elektrycznego (e-Transporter i e-Caravelle).

Silniki TDI osiągają moc 150 KM i 170 KM. Mocniejsza odmiana połączona jest z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która jest opcjonalnie dostępna dla słabszej wersji (6-biegowy manual). Modele TDI można zamówić z napędem na cztery koła 4MOTION.

Po raz pierwszy auto dostępne jest w wersji PHEV. Moc systemowa to 232 KM a pojemność akumulatorów wynosi 64 kWh netto.

Przeczytaj również
Popularne