Chińczycy nie zwalniają. SAIC Motor Poland, oficjalny importer samochodów marki MG ogłosił plany na najbliższe miesiące. Znamy ceny nowego MH HS, wiemy, ile kosztuje mniejszy MG ZS w wersji hybrydowej, a na deser poznaliśmy cennik Sportstera. Jesień zapowiada się gorąco.
Nie często zdarza się, by podczas jednego spotkania opublikowano cennik aż trzech nowych modeli. Widać, Chińczycy nie zwalniają i z przytupem rozpoczynają jesień w motoryzacji.
MG HS to jak pokazują wyniki sprzedaży bestseller chińskiej marki z brytyjskimi korzeniami. Średniej wielkości SUV mierzacy 4,4 metra długości teraz debiutuje nie tylko w nowej odsłonie (więcej o tym pisaliśmy TUTAJ), ale także z nowym napędem plug-in Hybrid.
Pod maską znajdziemy ten sam silnik 1.5 turbo, ale połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 183 KM i baterią o pojemności 21,4 kWh. Moc systemowa to aż 339 km. Wg. zapewnień producenta, auto może pokonać do 100 km (WLTP) na jednym ładowaniu w trybie czysto elektrycznym. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi benzynowemu zużycie paliwa pozostaje na niskim poziomie nawet podczas dalekich podróży, gdy prądu w akumulatorach zabraknie. Sprawdzimy już niebawem.
MG HS Plug-In Hybrid oferuje różnorodne tryby jazdy, dzięki którym kierowca może w pełni dostosować pojazd do warunków na drodze oraz indywidualnych potrzeb. W pełnym trybie EV, po zaledwie 3 godzinach ładowania za pomocą Wallbox (7 kW), akumulator umożliwia przejechanie nawet 100 km (WLTP) w trybie czysto elektrycznym. Tryb hybrydowy automatycznie dopasowuje pracę układu do aktualnych warunków drogowych, wybierając napęd szeregowy lub równoległy w zależności od prędkości i poziomu naładowania baterii.
Podobnie jak jego wersja benzynowa, HS będzie dostępny na polskim rynku w dwóch wariantach wyposażenia: Excite i Exclusive. Najtańsza odmiana wyceniona została na 164 500 zł, droższa na 173 500. Na początku sprzedaży auto dostępne będzie w cenie promocyjnej (156 500 zł i 165 500 zł).
Wersja z silnikiem benzynowym jest dostępna z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową skrzynią automatyczną. W ramach oferty promocyjnej, która obowiązuje przez cały okres premiery modelu w Polsce, ceny wersji Excite w ofercie promocyjnej zaczynają się już od 109 900 PLN, natomiast bardziej luksusowa wersja Exclusive jest dostępna od 120 900 PLN.
Mniejszy MG ZS także zebrał grono wielbicieli. Nowością jest teraz napęd hybrydowy, który w pierwszej kolejności pojawił się w kompaktowym MG3.
MG ZS Hybrid+ ma dokładnie taką samą moc 197 KM, ten sam silnik spalinowy 1.5 a jego cena zaczyna się od 98 900 w wersji Standad, przez 107 800 w wersji Excite, po 116 700 w wersji Exclusive.
Czy 277 tysięcy zł. za 340 koni albo 299 tysięcy za 510 chińskich elektrycznych koni mechanicznych to dużo? MG nie przestaje zaskakiwać i publikuje polski cennik swojego najbardziej szalonego modelu Cyberster.
To mały (4,5 m długości, 2,68 rozstaw osi) elektryczny roadster, który bezpośrednio nawiązuje do dziedzictwa brytyjskiej marki, czyli modelu MG TF produkowanego w latach 2002-2005. I choć to historia nie dość odległa, to przecież istotą MG od zarania były właśnie roadstery.
Cyberster został stworzony już za czasów chińskiego właściciela i jest w pełni elektryczny. Dostępny jest w dwóch wariantach napędowych. Podstawowy wyposażono w silnik o mocy 310 KM przenoszący moc na tylną oś, z kolei topowy z napędem AWD rozwija moc 550 KM. Sprint od 0 do 100 km/h tej drugiej odmiany wynosi ok. 3 sekundy.
Ceny? 277 lub 299 tys. zł.