Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Nowy MG HS już w sprzedaży. Tak tanio jak było, już nie jest. Ale...

Najlepiej sprzedający się model MG w Polsce, SUV HS doczekał się nowej odsłony. Po debiucie na festiwalu prędkości w Goodwood auto trafiło do sprzedaży nad Wisłą. Odświeżony design, zaawansowane technologie i nieco większe nadwozie oznacza jedno. Wyższą cenę i to o ponad 14 tys. Ale jest kilka, ale

Ale jest większy

Nowy MG HS jest większy i przestronniejszy od poprzednika, bo został zbudowany na nowej platformie podwoziowej. Rozstaw osi urósł o 4 cm (276,5 cm), a to przełożyło się na zwiększenie szerokości auta o 1,4 cm i długości o 4,5 cm. Całe nadwozie także nieco obniżono. 3 cm mają poprawić linię, ale przede wszystkim aerodynamikę. Urósł za to bagażnik. 507 litrów to jeden z lepszych wyników w klasie. Do tego na pokładzie są 24 inne schowki.

Nadwozie jest znacznie nowocześniejsze i bardziej eleganckie. Więcej o tym pisaliąsmy TUTAJ Pojawiły się ostre przetłoczenia i kompletnie nowy przód oraz kształt zderzaków. To nie facelifting a w zasadzie druga generacja popularnego modelu. Inaczej poprowadzona jest linia okien, inaczej wyprofilowano słupek C. Zmieniły się kształty poszczególnych elementów i wykończenie.

Ale ma bogatsze wyposażenie

Z cennika znika wersja Standard. Teraz bazową odmianą jest Excite a najbogatszą Exclusive. Nowa wersja bazowa została wyposażona w nowoczesny kokpit z podwójnym 12,3-calowym ekranem oraz zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, takie jak MG Pilot z aktywnym hamowaniem awaryjnym, czujniki parkowania oraz kamerę cofania.

Biorąc pod uwagę bogatsze wyposażenie, różnica w cenie topnieje do 8 400 zł, a jeśli dołożymy do tego promocję na start, topnieje ona do zaledwie 400 zł. Najtańsze nowe MG HS kosztuje bowiem w promocji 109 900 zł.

Poprzednia generacja MG HS zdobyła serca wielu kierowców. Również w Polsce model ten osiągnął znaczącą pozycję przy 2047 rejestracjach od momentu wejścia modelu do sprzedaży w grudniu zeszłego roku. Nowy model podnosi poprzeczkę, oferując jeszcze więcej, między innymi przestronniejsze wnętrze i bogatsze wyposażenie, dostępne już w wersji bazowej. To kolejny krok w rozwoju tej niezwykle popularnej linii SUV-ów, jak i samej marki MG. – komentuje Marcin Buczek, Sales Manager MG Motor.

Ale ma nowy napęd

Nowy MG HS na początek dostępny będzie z benzynowym silnikiem spalinowym. Jak twierdzi MG to konstrukcja nowej generacji. Zamiast 1.5 T-GDI pod maskę trafi 1.5 T o tej samej pojemności, ale większej mocy. Zamiast 162 KM ma ich 170. Wyższy jest też moment obrotowy i to o 25 Nm (275 Nm). Przekłada się to na lepsze przyspieszenie, które teraz wynosi 9,4 s do setki (wcześniej było 9,9 s.).
Auto w standardzie wyposażone jest w 6-biegową manualną skrzynię biegów, ale dostępny jest również w wersji 7-biegowej skrzyni automatycznej DCT z tzw. mokrym sprzęgłem. Rozwiązanie to zapewnia najwyższa efektywność i gładką pracę skrzyni biegów.

Jesienią z kolei do salonów trafi HS z napędem hybrydowym plug-in.

Ale ma nowe technologie

Model dostępny jest w sześciu kolorach: „Arctic Blue” i „White Pearl” oraz metallic: „Pebble Black”, „Diamond Red”, „Sterling Silver”, „Hampstead Grey”. Ponadto nowa wersja umożliwia także wybór koloru wnętrza między czarnym a jasnobrązowym.

W standardowym wyposażeniu znajdują się m.in. reflektory LED z funkcją „Follow Me Home”, tylne czujniki i kamera parkowania, elektrycznie regulowane podgrzewane lusterka boczne, sześcio-kierunkowy regulowany elektrycznie fotel kierowcy i cztero-kierunkowy regulowany fotel pasażera z przodu, klimatyzację, dostęp bezkluczykowy, wycieraczki z czujnikiem deszczu, tempomat, elektryczny hamulec postojowy z funkcją automatycznego zatrzymania oraz dwa 12,3-calowe wyświetlacze z nawigacją i funkcją dublowania smartfona, 6 głośników oraz łączność z Android Auto i Apple CarPlay.

Ale gwarancję ma taką samą

Wersje z automatyczną skrzynią biegów DCT dodatkowo wyposażone są w adaptacyjny tempomat, asystenta jazdy w korkach oraz systemy wspomagające bezpieczeństwo, takie jak MG Pilot z aktywnym hamowaniem awaryjnym, asystentem utrzymania pasa ruchu oraz monitorowaniem martwego pola.
Co ważne, nowy HS, tak jak wszystkie modele MG dostępne w Polsce, jest objęty pakietem gwarancyjnym 3x7 (Triple-7 Care Warranty), w tym 7-letnią standardową gwarancją producenta (lub do 150 000 kilometrów), 7-letnim programem Assistance, oraz 7 lat bezpłatnych przeglądów (tzn. coroczna bezpłatna kontrola 7 głównych układów pojazdu).

Dodatkowo 7-letnią ochrona przed perforacją karoserii z powodu korozji.

Przeczytaj również
Popularne