Trzy lata temu Peugeot 5008 przeistoczył się z praktycznego minivana w SUV-a, nie tracąc przy tym na praktyczności. Teraz przyszedł czas na jego modernizację.
Druga generacja modelu 5008 powstała w oparciu o płytę podłogową EMP2 i aż 70% elementów dzieli z mniejszym modelem 3008. W zestawieniu z nim jest 19 cm dłuższa i ma 16,5 cm większy rozstaw osi. Wnętrze jest więc znacznie obszerniejsze, z powodzeniem mieszcząc siedmiu pasażerów. W tym roku Peugeoty 3008 i 5008 przeszły modernizację, a odmłodzone modele poznamy przede wszystkim po nowym pasie przednim.Pojawiły się charakterystyczne, zachodzące głęboko w zderzaki LED-owe kły, które znamy m.in. z modeli 208 oraz 508. Bok i tył nadwozia są niemal identyczne jak w modelu dotychczasowym. Pojawiły się felgi 19-calowe o nowym aerodynamicznym wzorze. Światła tylne full LED mają obecnie bardziej przydymione klosze. W gamie znajdziemy nowe kolory nadwozia oraz wariant Black Pack, z wykończeniem w kolorze czarnym, m.in. dachu i zderzaków. Francuski SUV oferuje spory prześwit wynoszący 23,6 cm, jednak nie zamówimy do niego wersji z napędem na cztery koła.
Wielopoziomową deskę rozdzielczą znamy z modelu 3008. Podobnie jak w nim uwagę zwracają atrakcyjne w formie i dopracowane detale oraz ponadprzeciętna w segmencie jakość wykończenia. Śmiałe kształty ma niewielka i poręczna kierownica, która jest przycięta tak z dołu, jak i z góry. Tuż nad nią montowany jest 12,3-calowy wyświetlacz z elektronicznymi wskaźnikami. Pokrętłem na kierownicy możemy wybrać jeden z kilku wirtualnych ekranów. Dostrzegamy nowe materiały wykończeniowe i większy 10-calowy ekran na środkowej konsoli. Wprost z modelu 508 do SUV-a Peugeot przeniesiono najnowszej generacji systemy wspomagania prowadzenia. Zmianom uległa również struktura oferowanych wariantów. Producent oferuje odmłodzony model w trzech poziomach wyposażenia, a do każdego z nich możemy zamówić dodatkowy pakiet opcji.
Niewielka, ścięta kierownica, nad którą dominuje ekran wyświetlający cyfrowe zegary, to wyróżnik kolejnych modeli Peugeot już od ośmiu lat. Nosi on nazwę handlową i-Cockpit.
Mimo wyglądu SUV-a, nowość francuskiej marki oferuje funkcjonalność wnętrza typową dla minivanów. Do dyspozycji mamy liczne schowki o łącznej pojemności 38 litrów. Zaletą wysokiej konsoli jest pojemny schowek między fotelami o pojemności 11 litrów. Drugi rząd składa się z niezależnych regulowanych wzdłużnie foteli z pochylanymi oparciami, które w razie potrzeby można złożyć i wyjąć. Trzeci rząd foteli można schować w podłodze. Możemy na nich przewieźć nie tylko przedszkolaka, ale także dorosłego mężczyznę, choć raczej sugerujemy ich awaryjne wykorzystanie, na krótkiej trasie. Pasażer tego rzędu siedzący z prawej strony ma do dyspozycji własny uchwyt na napoje i większy schowek, a ten siedzący z lewej strony zamiast nich ma gniazdo ładowania. Fotele tego rzędu ważą po 11 kg i również z łatwością dadzą się wyjąć. Po wyjęciu każdego z siedzeń uzyskujemy dodatkowe 39 litrów bagażnika. Równolegle pasy trzeciego rzędu możemy przypiąć magnesikami do ścian bocznych, aby nie przeszkadzały nam przy załadunku. Pięcioro pasażerów może dysponować zatem największym w segmencie bagażnikiem o pojemności 780 litrów lub 570 litrów, gdy pozostawimy pod podłogą fotele trzeciego rzędu. Co więcej, po złożeniu oparcia przedniego fotela do pojazdu możemy włożyć przedmioty o długości do 318 cm.
Gama silników jest nieco skromniejsza. Obecnie składa się z jednostek benzynowych 1.2 PureTech o mocy 130 KM (ceny od 124 000 zł), 1.6 PureTech 180 KM (171 000 zł) a także dwóch turbo diesli 1.5 BlueHDI/130 KM (144 500 zł) oraz 2.0 BlueHDI o mocy 177 KM (182 000 zł). Ten ostatni będzie dostępny tylko w wersji GT.
Peugeot 5008 |
|
Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi w cm |
4641/1844/1646/2840 |
Pojemność bagażnika w l |
780/1940 |
Masa własna/dopuszczalna w kg |
1607/2280 |
Średnica zawracania między krawęźnikami w m |
11,2 |
Moc silnika w KM |
2.0/177 KM |
Max. moment obr. w Nm przy obr./min. |
400/2000 |
Przyśpieszenie 0-100 km/h w s. |
9,2 |
Prędkość maksymalna w km/h |
208 |
Wartość RV po 3 l/90 tys. km wg Info-Ekspert |
|
Cena wersji podstawowej 1.2 PureTech w zł |
124 000 |
Cena wersji testowanej 2.0 GT w zł |
182 000 |
Kto testował: Przemysław Dobrosławski
Co: Peugeot 5008
Komfort jazdy, przytulne i obszerne wnętrze, osiągi, jakość wykończenia, niskie zużycie paliwa.
Poziom cen.