Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Nowe Audi A8 już oficjalnie

Audi A8 zaprezentowało czwartą generację modelu A8. Producent chwali się, że nowy model jest jednym z pierwszych na świecie samochodów seryjnych, stworzonych z myślą o automatycznej jeździe. Od roku 2018, Audi stopniowo będzie wdrażać w produkcji seryjnej elementy jazdy automatycznej, m.in. automatyczne parkowanie, automatyczny wjazd do garażu czy automatyczną jazdę w korkach. A co jeszcze nowego kryje się w premierowym Audi?

Nowa limuzyna Audi będzie oferowana w dwóch wersjach, o długości  517 cm oraz z rozstawem osi wydłużonym o 13 cm (A8 L). Z przodu zamontowano reflektory diodowe HD Matrix ze światłami laserowymi Audi Laser oraz pasma diod połączonego z tylnymi światłami wykonanymi w technice OLED.

Luksusowo prezentuje się również wnętrze. Na przykład w wersji A8 L opcjonalnie dostępne jest tzw. siedzenie relaksujące, z wieloma możliwościami regulacji i z podnóżkiem. W tym miejscu pasażer może ogrzewać i masować swe stopy, opierając je o tylną część siedzenia przedniego pasażera i mając możliwość wyboru kilku stopni działania tej funkcji. Siedzący z tyłu pasażerowie mogą też sterować wieloma funkcjami m.in. nastrojowym oświetleniem, nowymi lampkami do czytania HD Matrix i funkcją masażu oraz wykonywać rozmowy telefoniczne, wykorzystując osobny panel sterujący. Panel ten, czyli Rear Seat Remote z wyświetlaczem OLED, ma wymiary smartfona i przechowywany jest w środkowym podłokietniku.

Na środkowej konsoli zrezygnowano tu z regulatora obrotowo-przyciskowego i z pola dotykowego znanych dobrze z poprzedniego modelu. Tablica rozdzielcza jest w znacznym stopniu pozbawiona przycisków i włączników. Jej centrum, stanowi dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala, który przed uruchomieniem jest właściwie niewidoczny i zlewa się z czarnym otoczeniem.

Nowe Audi A8, to jeden z pierwszych na świecie seryjnie produkowanych samochodów stworzony z myślą o automatycznej jeździe. Funkcja automatycznej jazdy w korkach może przejąć zadania kierowcy w ruchu spowolnionym do maksymalnej prędkości 60 km/h na autostradach i na drogach szybkiego ruchu, na których bariery wyraźnie oddzielają przeciwne pasy ruchu. Funkcja automatycznej jazdy w korkach zarządza startem samochodu, przyspieszaniem, kierowaniem i hamowaniem. Kierowca nie musi już sprawować nieustannego nadzoru nad pojazdem. Może na długo zdjąć ręce z kierownicy. Co ciekawe, oprócz czujników radarowych, kamery z przodu pojazdu i czujników ultradźwiękowych, pojazd wykorzystuje do obserwowania otoczenia również skaner laserowy.

Nowinką w modelu A8 jest działający na wszystkie cztery koła układ kierowniczy. Przełożenie układu kierowniczego na osi przedniej zmienia się w zależności od prędkości, natomiast koła tylne – również zależnie od prędkości – skręcają o kilka stopni w tym samym lub przeciwnym kierunku.

Nowe Audi A8 pojawi się na rynku z jednym z dwóch zmodernizowanych silników V6 turbo: 3.0 TDI i 3.0 TFSI. Silnik wysokoprężny ma moc 210 kW (286 KM), a benzynowy – 250 kW (340 KM). Dwie jednostki ośmiocylindrowe
– 4.0 TDI o mocy 320 kW (435 KM) i 4.0 TFSI o mocy 338 kW (460 KM), pojawią się nieco później. Ekskluzywnym, topowym silnikiem będzie tu jednostka W12 o pojemności skokowej 6 litrów.

Wszystkie pięć silników współpracuje z  dwoma głównymi podzespołami: po pierwsze z chłodzonym wodą alternatorem - rozrusznikiem 48 V (RSG), uzupełnionym o konwencjonalny rozrusznik. Technika mild hybrid (ang. MHEV – mild hybrid electric vehicle) umożliwia „żeglowanie” z wyłączonym silnikiem oraz praktycznie bezgłośne ponowne włączenie silnika.

W terminie późniejszym planowane jest wprowadzanie na rynek modelu  Audi A8 L e-tron quattro z mocnym napędem hybrydowym typu plug-in. Jego silnik 3.0 TFSI i mocny silnik elektryczny, wspólnie generują moc 330 kW (449 KM) i systemowy moment obrotowy 700 Nm. Akumulator litowo-jonowy magazynuje energię elektryczną wystarczającą na około 50 km elektrycznej jazdy. Opcjonalnie będzie można ładować go bezprzewodowo.

Nowe Audi A8 i A8 L pojawią się na rynku późną jesienią 2017 roku.

Przeczytaj również
Popularne