Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Niro drugiej generacji pokazane

Kia zaprezentowała Niro nowej generacji, które dostępne będzie w wersji hybrydowej (HEV), hybrydowej typu plug-in (PHEV) oraz elektrycznej (BEV). Modele PHEV i BEV zadebiutują w późniejszym terminie.

W Korei sprzedaż nowej Kia Niro w wersji HEV rozpocznie się w tym miesiącu. Na wybranych rynkach zadebiutuje jeszcze w tym roku.

Kia Niro odznacza się odważnym designem, w szczególności tylnej części pojazdu. Szeroki tylny słupek C, w kontrastowym kolorze od reszty nadwozia, łączy się z efektownymi tylnymi światłami w kształcie bumerangu.

Pod względem wymiarów zewnętrznych nowa Kia Niro urosła w stosunku do poprzednika – długość wynosi 4420 mm, szerokość 1825 mm, a wysokość 1545 mm i rozstaw osi 2720 mm, co oznacza przyrost o – odpowiednio – 65 mm, 20 mm, 10 mm i 20 mm.

Dzięki przeniesieniu akumulatora 12 V z nadkola i zintegrowaniu go z akumulatorem trakcyjnym, który znajduje się pod tylną kanapą, ładowność bagażnika w modelu Niro HEV osiąga 451 litrów (VDA), czyli o 15 litrów więcej niż u poprzednika.

Niro jest wyposażone w zawieszenie typu MacPherson, z tyłu zastosowano zawieszenie czterowahaczowe. Niro w wersji HEV jest benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra ma moc 105 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 144 Nm. W połączeniu z synchronicznym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi, który generuje moc 32 kW, model HEV wytwarza łączną maksymalną moc o wartości 141 KM. 1,6-litrowy silnik GDI współpracuje z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową drugiej generacji (6DCT).

Deska rozdzielcza zakrzywia się wokół pasażerów, przecinają ją poziome i ukośne linie. Nastrojowe oświetlenie wnętrza jest dostępne w 74 kolorach. Pomiędzy ukośnymi liniami deski rozdzielczej znajduje się zaawansowany technologicznie 10,25-calowy wyświetlacz, który integruje zarówno zestaw wskaźników, jak i multimedia. Pod ekranem umieszczono zintegrowany panel sterowania systemem multimedialnym. Na środkowej pokrętło do zmiany trybów pracy przekładni. 10-calowy wyświetlacz przezierny (HUD) wyświetla na przedniej szybie najważniejsze informacje dotyczące jazdy – prędkość, dane o pracy systemów asystujących i komendy nawigacji.

Niro drugiej generacji jest wyposażone w zestaw systemów wspomagania kierowcy Kia DriveWise. System Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia ryzyka kolizji z innymi samochodami, pieszymi lub rowerzystami. Funkcje Junction Turning oraz Junction Crossing zapewniają maksymalne bezpieczeństwo podczas pokonywania skrzyżowań. Jeśli w Niro jest włączony kierunkowskaz, system ostrzeże kierowcę, gdy istnieje ryzyko kolizji z nadjeżdżającym pojazdem. Podobne ostrzeżenie jest wyświetlane w przypadku zagrożenia ze strony samochodów, które zbliżają się z lewej lub prawej strony, gdy kierowca jedzie przez skrzyżowanie na wprost. Jeśli którekolwiek ryzyko wzrośnie, system w pierwszej kolejności ostrzeże kierowcę, a następnie automatycznie uruchomi hamulce, aby uniknąć kolizji.

Aplikacja Kia Connect na smartfona umożliwia użytkownikom zdalne łączenie się z samochodem. Dzięki niej kierowcy mogą synchronizować kalendarze, planować podróże z nawigacją online i uzyskiwać dostęp do kluczowych funkcji, w tym alertów o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, informacji o najbliższych stacjach paliw i prognozie pogody.

 

Przeczytaj również
Popularne