Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Volkswagen ID.3 w nowych wersjach. Wreszcie z podświetleniem sliderów

Volkswagen rozszerzył gamę modelu ID.3. Teraz auto dostępne jest w wersji ID.3 GTX o mocy 286 KM, ulepszone odmiany ID.3 Pro i Pro S, a także nowej, podstawowej wersji ID.3 Pure. Najważniejsza zmiana? Najnowsza generacja i oprogramowanie systemu info-rozrywki. Wreszcie.

To nie facelift, to nie zmiana modelowa. To aktualizacja. Przede wszystkim dotyczy systemu info-rozrywki, za który Volkswagen zbierał niepochlebne opinie. Teraz się to zmienia, do wszystkich modeli ID.3 wchodzi nowy, poprawiony zgodnie z nową koncepcją obsługi i ulepszony system z wyświetlaczem o przekątnej 12,9 cala oraz najnowsze oprogramowanie.

Ponadto na liście opcji pojawiły się m.in. zmodyfikowany wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, przeprojektowana aplikacja Wellness i klasowy system audio Harman Kardon.

Akumulator, w zależności od wersji, ma pojemność netto od 52 kWh (ID.3 Pure), przez 59 kWh (ID.3 Pro), 77 kWh (ID.3 Pro S) aż po 79 kWh (ID.3 GTX), co w tak małym aucie należy do rzadkości.

GTX jednak żyje?

Volkswagen stworzył nazwę GTX dla oznaczania najmocniejszych odmian samochodów elektrycznych. Po zaledwie trzech latach ogłosił jednak, że zmienia koncepcję i zamiast GTX wróci do dobrze znanego GTI. To ukłon w stronę historycznych oznaczeń i zakorzenionych w świadomości kierowców wersji samochodów.

Zatem ID.3 GTX jest najmocniejszą odmianą ID.3 i pewnie ostatnim takim modelem w historii. Auto jest wyposażone w nowy silnik o mocy 286 KM (545 Nm). Flagowa odmiana Volkswagena ID.3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,9 sekundy (dokładnie takim samym wynikiem może pochwalić się nowy Golf GTI). Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 180 km/h.

Źródłem energii jest nowy akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 79 kWh, który może być ładowany na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym z mocą do 185 kW. Dzięki temu można uzupełnić energię od 10 do 80 procent w około 26 minut. Zasięg ID.3 GTX wynosi do 604 km wg WLTP. Volkswagen ID.3 GTX kosztuje w Polsce 229 790 zł.

Sportowy design

Odmiana GTX wyróżnia się na tle innych modeli z tej linii dzięki zindywidualizowanej stylistyce. Inny jest m.in. przedni zderzak z zarezerwowanym dla GTX wlotem powietrza. Po obu stronach zderzaka znajdują się światła do jazdy dziennej, które razem tworzą literę X. Dopasowane do stylu GTX felgi mają polakierowane na czarno powierzchnie wewnętrzne i jasne, diamentowane fronty.

Opcjonalnie 20-calowe obręcze kół Skagen GTX będą również dostępne w całości w kolorze czarnym. Liczne cechy unikatowe dla GTX można znaleźć także we wnętrzu. Standardem są sportowe fotele klasy premium, które dodatkowo podkreślają sportowy charakter auta dzięki czerwonym przeszyciom i perforowanemu napisowi GTX na oparciach. Czerwone przeszycia i chromowany napis GTX wyróżniają także sportową wielofunkcyjną kierownicę.

Pro i S po aktualizacji

Do ID.3 Pro i Pro S także trafiła nowa generacja oprogramowania i systemu info-rozrywki oraz ulepszona koncepcja obsługi (m.in. podświetlone dotykowe przycisk-suwaki).

Ponadto istnieje możliwość zwiększenia mocy z 203 do 231 KM, także w późniejszym terminie (moc na żądanie). Poprawia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h do 6,6 sekundy. Nowy akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 59 kWh zapewnia zasięg wg WLTP nawet do 557 km (434 km dla Pro).

Maksymalna moc ładowania wzrosła ze 120 kW do 165 kW (Pro S do 175 kW). Pro S jest teraz również homologowany na 5 miejsc. Volkswagen ID.3 Pro kosztuje na polskim rynku 180 290 zł, a Pro S – 188 790 zł.

Zmiany w podstawie

Odmiana Pure to podstawowy ID.3 Ma silnik o mocy 170 KM i akumulator litowo-jonowemu o pojemności netto 52 kWh. Jak tłumaczy VW ID.3 Pure jest idealnym samochodem elektrycznym dla początkujących. Bazowy model zapewnia zasięg wg WLTP do 388 km, a maksymalna moc ładowania sięga 145 kW.

W wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. systemy Front Assist i Lane Assist, adaptacyjny tempomat ACC, bezprzewodowy system App Connect, automatyczna klimatyzacja czy czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Nowy, bazowy Volkswagen ID.3 kosztuje 171 090 zł.

SPA w samochodzie

We wszystkich odmianach auta można teraz znaleźć aplikację Wellness i nowy system audio. Ta pierwsza ma nowe funkcje opracowane z myślą o poprawie samopoczucia podczas jazdy lub przerw na ładowanie. W tym celu aplikacja wykorzystuje takie funkcje, jak oświetlenie tła, dźwięk i klimatyzacja, tworząc specyficzny nastrój w samochodzie. Warto wspomnieć, że tego rodzaju gadżety uwielbiają kliencie z Chin, gdzie ID.3 również jest produkowany i dostępny.

Kolejną atrakcją jest opcjonalny 480-watowy system dźwiękowy firmy Harman Kardon. System dźwiękowy z 12-kanałowym wzmacniaczem oferuje cztery wstępnie skonfigurowane ustawienia dźwięku: Pure (neutralny dźwięk studyjny), Relax (muzyka relaksująca), Speech (koncentracja na wypowiadanych słowach) i Vibrant (dynamiczny dźwięk na żywo). Dźwięk można również indywidualnie dostosować do własnych upodobań za pomocą korektora.

Pogadasz z autem

Obsługa wszystkich urządzeń pokładowych ma być teraz bardziej intuicyjna, dzięki wielofunkcyjnej kierownicy, podświetlanym sliderom dotykowym i nowemu asystentowi głosowemu IDA, który może być używany do sterowania wieloma funkcjami pojazdu. IDA potrafi również odpowiadać na pytania z różnych dziedzin, korzystając przy tym z internetowych baz danych, takich jak Wikipedia. Kolejną nowością już wkrótce będzie oparte na sztucznej inteligencji narzędzie ChatGPT.
Podczas podróży funkcja ładowania i zarządzania temperaturą we wszystkich nowych modelach ID.3 zapewnia wstępne przygotowanie akumulatora przed następnym przystankiem na ładowanie. Akumulator jest podgrzewany do optymalnej temperatury, dzięki czemu może być ładowany z maksymalną mocą.
Ulepszone systemy

Wszystkie modele ID.3 mają na pokładzie szeroką gamę standardowych systemów wspomagających. Należą do nich: tempomat (z możliwością rozszerzenia do adaptacyjnego tempomatu ACC poprzez aktualizację), autonomiczne hamowanie awaryjne (Front Assist) z monitorowaniem pieszych i rowerzystów, system utrzymywania pasa ruchu Lane Assist, funkcja hamowania przed nadjeżdżającym pojazdem podczas skręcania oraz dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych. W standardzie znajduje się również funkcja ostrzegania o niebezpieczeństwie w ruchu drogowym Car2X.

Lista opcji

Na liście opcji w nowym Volkswagenie ID.3 znajdzie się m.in. system Connected Travel Assist z wykorzystaniem danych online. Umożliwia on wspomaganie prowadzenia w całym zakresie prędkości, a także wspomagane zmiany pasa ruchu na autostradach. Ponadto możliwe jest prowadzenie po pasie ruchu bez wykrytych oznaczeń pasa ruchu, jeśli dostępne są dane online.

Opcjonalny jest także system Park Assist Plus z funkcją pamięci – pozwala on na automatyczne wykonywanie zapisanego manewru parkowania. Również opcjonalny Park Assist Pro obejmuje funkcję zdalnego parkowania za pomocą aplikacji na smartfona. Nowością jest system ostrzegania o wysiadaniu: może on ostrzec kierowcę przed otwarciem jednych z drzwi, jeśli z tyłu zbliża się inny użytkownik drogi.

Przeczytaj również
Popularne