Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Światowa premiera Nissana Qashqai drugiej generacji – jesteśmy tam!

DSC 0197 resizeSetki dziennikarzy z całego świata przybyło do Londynu na premierę nowej generacji Nissana Qashqai - najważniejszego modelu dla japońskiej marki w Europie. Oczywiście nie mogło tam zabraknąć redakcji Fleet. Przed rokiem sprzedano w Polsce 7526 szt. Nissanów Qashqai, z czego 63% zakupili przedsiębiorcy. Co prawda wyniki te zaburza nieco reeksport, ale nadal jest to liczba imponująca. W tym roku Polacy odebrali kluczyki do crossovera Nissana już 4507 razy w ciągu pierwszych trzech kwartałów. Równie spektakularnych wyników importer oczekuje po nowej generacji Qashqaia, która pojawi się w polskich salonach już za kilka miesięcy. Nissan Qashqai pierwszej generacji od sześciu lat znajduje się w czołówce najpopularniejszych samochodów w Polsce, gdzie jest koniem pociągowym sprzedaży japońskiej marki. Podobne sukcesy ten kompaktowy crossover święci również w Europie, w której od 2007 roku sprzedano ok. 2 mln tych samochodów. To głównie dzięki dużej sprzedaży tego modelu brytyjska fabryka w Sunderland stała się największym zakładem produkcyjnym na Wyspach w historii. Od 2010 roku zakład ten wytwarza samochody na trzy zmiany, a rokrocznie opuszcza tę fabrykę ok. 500 tys. pojazdów Qashqai, Note, Juke oraz Leaf. W drugiej generacji Qashqaia, Nissan pokłada duże nadzieje handlowe.DSC 0226 resizeQashqai przyciąga uwagę atrakcyjną i wyrazistą stylistyką z mocno zarysowanymi krzywiznami i krawędziami. To jeden z pierwszych aut kompaktowych wyposażonych w pełni diodowe reflektory przednie (w wyższych wersjach), które zużywają o 50% mniej energii niże ksenony stosowane w poprzedniej generacji. Ciekawostką w nowym crossoverze jest aktywna osłona wlotu powietrza. Śluza grilla zamyka się automatycznie po przekroczeniu prędkości 30 km/h i otwiera tylko wtedy, kiedy czujniki zasygnalizują zwiększone zapotrzebowanie na chłodzenie silnika. Druga odsłona Qashqaia powstała w oparciu o nową platformę podwoziową koncernu Renault Nissan nazwaną CMF. Zależnie od wersji udało się obniżyć masę Qashqaia o ok. 40 kg w porównaniu z adekwatnym wariantem poprzedniej generacji. Nowy Qashqai jest o 49 mm dłuższy, 20 mm szerszy i 15 mm niższy niż starszy model. Mimo to udało się zwiększyć przestrzeń nad głowami pasażerów z tyłu o 10 mm.Crossover Nissana będzie oferowany z napędem na przednią oś lub na cztery koła ALL-MODE 4x4-i, do wyboru z sześciobiegową skrzynią manualną lub nową przekładnią Xtronic. W przednim zawieszeniu Qashqaia zastosowano kolumny MacPhersona, a w tylnym belkę skrętną (dla wersji przednionapędowej) lub układ wielowahaczowy (dla wersji 4x4).Konstruktorom udało się powiększyć bagażnik Qashqaia, który teraz ma pojemność 439 litrów (+29 litrów). Nie zabrakło w nim funkcji podwójnej podłogi. Sama klapa podnosi się 15 cm wyżej niże w starszym modelu zmniejszając ryzyko uderzenia się o nią.DSC 0224 resizeQashqaia drugiej generacji wyposażono w nowy system NissanConnect. W jego skład wchodzą 7-calowy ekran dotykowy z funkcją łączności ze smartfonem poprzez bluetooth. W przyszłości system będzie oferował dostęp do szeregu aplikacji muzycznych, społecznościowych, rozrywkowych oraz związanych z podróżowaniem. NissanConnect obsługuje wprowadzone niedawno przez GoogleR funkcje wyszukiwania informacji i przesyłania ich do komputera pokładowego w samochodzie. Rozwiązanie to umożliwia np. planowanie trasy podroży jeszcze na komputerze domowym. Informacje z centralnego wyświetlacza, np. o średniej i aktualnej prędkości, zużyciu paliwa, wskazówki systemu nawigacji, mogą być prezentowane również na dodatkowym wyświetlaczu na panelu wskaźników. Sam ich zestaw, z 5-calowym kolorowym ekranem TFT, który w trybie rotacyjnym wyświetla informacje graficzne prezentuje się bardzo okazale. Co ciekawe kolorystykę tego wyświetlacza można dostosować np. do koloru nadwozia pojazdu.W nowym Qashqaiu zastosowano pakiet Safety Shield obejmujący system zapobiegania kolizjom, system monitorujący zachowanie kierowcy, układ rozpoznawania znaków drogowych, a także rozwiązania ostrzegające o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, pojeździe w martwym polu. Zostaniemy również ostrzeżeni o poruszających się obiektach. Pomyślano również o rozwiązaniach ułątwiajacych parkowanie, np. asystencie parkowania i systemie kamer 360°, z których obraz wyświetlany jest na ekranie na środkowej konsoli. Nissan opracował dwa tryby pracy układu kierowniczego. W trybie „normalnym" kierownica obraca się lekko, co przydaje się np. w mieście, przy manewrowaniu z niską prędkością. W trybie „sportowym" elektroniczne wspomaganie działa bardziej bezpośrednio, a skręcenie kierownicy wymaga większego wysiłku.DSC 0209 resizeKompaktowy crossover zostanie wprowadzony na rynek z czterema silnikami do wyboru. Paletę jednostek benzynowych otwiera motor 1,2 DIG-T 115 KM z maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm, Ten czterocylindrowy silnik zastępuje w palecie podstawową benzynową jednostkę 1.6 litra i będzie standardowo wyposażony w system Stop/Start. Równolegle będzie można zamówić benzynowy wariant 1,6 DIG-T 150 KM, który dołączy do oferty modelu Qashqai latem 2014 roku. Będzie on osiągać maksymalny moment obrotowy 240 Nm. W ofercie Qashqaia nie zabrakło diesli: 1,5 dCi 110 KM oraz 1,6 dCi 130 KM. Qashqai z najmocniejszym dieslem dostępny jest z napędem na przednią lub obie osie.Dla topowej jednostki diesla opracowano bezstopniową przekładnię Xtronic. Nissan Qashqai nowej generacji trafi do sprzedaży w Polsce na początku przyszłego roku. Wówczas też poznamy jego krajowe ceny.Źródło: NISSAN 

Przeczytaj również
Popularne