Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Sezon na zimówki

HKPL SUV v2-06 fmtJak co roku na rynku debiutuje wiele nowych modeli opon zimowych. Ich właściwości mają podnieść komfort jazdy, a przede wszystkim poziom bezpieczeństwa kierowców. Dla wciąż niezdecydowanych fleet managerów przygotowaliśmy przegląd nowości oponiarskich sezonu 2013/2014. Eryk Chilmon Opony zimowe nie są żadną gwarancją bezpieczeństwa na zaśnieżonej i oblodzonej drodze. Dzięki swoim właściwościom, mogą jedynie pomóc w utrzymaniu właściwej trakcji podczas jazdy w trudnych warunkach oraz ułatwić hamowanie. Wyścig zbrojeń koncernów w walce o jak najlepsze osiągi ich ogumienia skutkuje tym, że przed każdą kolejną zimą pojawiają się w ofercie ciekawe produkty. Najczęściej są to produkty będące efektem ewolucji – w tym roku producenci również wprowadzili przede wszystkim ulepszone wersje już znanych bieżników.SP-Winter-Response-3-4 fmtGrupa GoodyearJak zapewniają przedstawiciele Grupy Goodyear Polska, w jej asortymencie znajdują się opony z każdej grupy produktowej, które są dostępne, między innymi, w ogólnopolskiej sieci serwisów Premio Opony Serwis. Nowością w segmencie premium jest Dunlop Winter Response 2. Jest to następna generacja modelu Dunlop Winter Response i uzupełnienie modelu SP Winter Sport 4D, a tym samym całej palety zimowych opon high-performance Dunlop.Opony Dunlop Winter Response 2 zaprojektowano z uwzględnieniem ważnych, szczególnie zimą, parametrów, mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników pojazdu. Mowa tu o drodze hamowania, skręcaniu na śniegu i lodzie oraz jeździe na mokrej nawierzchni. Dzięki innowacyjnym technologiom osiągi te zostały udoskonalone w stosunku do poprzedniego modelu. Wśród nowych rozwiązań znalazły się elementy barkowe, nachylone pod kątem 45 stopni, które zwiększają przyczepność podczas pokonywania zakrętów na śniegu i lodzie. – Nowy profil z innowacyjną geometrią bloków bieżnika poprawia trakcję podczas przyspieszania i hamowania na drogach pokrytych śniegiem. Natomiast zagęszczone lamele zwiększają powierzchnię wgryzania się opony w nawierzchnię, zapewniają stabilniejszą jazdę na mokrej drodze oraz gwarantują krótszą drogę hamowania i bardziej stabilne pokonywanie zakrętów na śniegu – tłumaczy Paulina Iwanejko, key account manager fleet business w Grupie Goodyear Polska/Premio Opony Serwis.Dunlop Winter Response 2 wyróżniają się również zwiększoną efektywnością paliwową. W ramach obowiązującego od listopada ubiegłego roku w Unii Europejskiej systemu etykietowania ogumienia, opony Winter Response 2 – w rozmiarach od 16 do 22 cali – osiągnęły klasę B w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni. Uniroyal MS plus 77 fmtContinentalTej jesieni na rynku pojawiła się nowa opona Uniroyal MS plus 77. Została stworzona, by zapewnić bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni oraz na śniegu i lodzie. Jak informują przedstawiciele firmy Continental, Uniroyal MS plus 77 będzie dostępna w 50 artykułach, homologowanych dla prędkości od 190 km/h do 240 km/h. Wśród nich znajdą się 32 różne rozmiary, w średnicach osadzenia od 15 cali do 18 cali oraz profilach między 65 a 40. MS plus 77 jest dostępny dla szerokiego wachlarza pojazdów – od samochodów kompaktowych po luksusowe limuzyny i auta z napędem 4x4.W wielu regionach Europy w sezonie zimowym występuje więcej dni deszczowych niż śnieżnych. Warto więc wybrać opony, które skutecznie zapobiegają aquaplaningowi i zapewniają świetną przyczepność na mokrych nawierzchniach. Głównymi zaletami bieżników opon deszczowych są: sprawne odprowadzenie wody spod czoła bieżnika oraz doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni, zarówno w trakcie hamowania, jak i szybkiego pokonywania zakrętów. Przy prędkości 80 km/h MS plus 77 odprowadza około 25 litrów wody na sekundę. Dzięki temu opona odznacza się dużą odpornością na zjawisko aquaplaningu. Typowy dla produktów Uniroyal bieżnik w kształcie ostrego V pomaga efektywnie odprowadzać wodę, a szerokie, otwarte kanały w części centralnej i barkowej bieżnika utrzymują ją z dala od powierzchni styku czoła bieżnika z nawierzchnią. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewniają sztywne w kierunku poprzecznym bloki w strefie barku opony. Dzięki nim kierowanie pojazdem na mokrej nawierzchni jest precyzyjne, co ma kluczowe znaczenie podczas gwałtownych manewrów. Jeszcze lepszą przyczepność gwarantuje nowa mieszanka z dodatkiem siliki, stworzona specjalnie z myślą o oponach deszczowych.Starannie zaprojektowany system lameli wyróżniają liczne nacięcia w blokach bieżnika. – Dzięki dużej powierzchni tarcia, zapewnia on doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie. Specjalny zderzak zastosowany wewnątrz lameli uniemożliwia jej całkowite zamknięcie w trakcie hamowania na oblodzonej nawierzchni, dzięki czemu wykorzystuje efekt wycieraczki, polegający na zgarnianiu warstwy wody zalegającej na powierzchni lodu. – W ten sposób MS plus 77 gwarantuje bezpieczeństwo na oblodzonych drogach. Duża gęstość lameli umożliwiająca zwiększone frezowanie na ośnieżonej nawierzchni, zapewnia lepszą trakcję na śniegu i krótszą drogę hamowania – mówi Dariusz Grabowski z Continental Opony Polska.Porównanie MS plus 77 z jej poprzedniczką pokazuje, że ryzyko aquaplaningu udało się zmniejszyć o 5%, a drogę hamowania na mokrej nawierzchni skrócić o 2%. Znacznej poprawie uległy też właściwości jezdne na śniegu i lodzie. Nokian WR SUV3 fmtNokianW bieżącym sezonie Nokian zaprezentował na rynku europejskim nową oponę WR SUV 3, która zastąpiła dotychczas stosowany bieżnik WR G2 SUV. Nowy produkt przygotowany jest w pełnej rozmiarówce pod auta typu SUV (ramka: TOPR na oponach Nokiana). Również na ten sezon Nokian przygotował pełną wymianę bieżników nordyckich. Z bieżników niekolcowanych Nokian Hakkapeliitta R i Hakkapeliitta R SUV zastąpione zostały odpowiednio Hakkapeliitta R2 i Hakkapeliitta R2 SUV. Natomiast z bieżników kolcowanych Hakkapeliitta 7 i Hakkapeliitta 7 SUV zostały zastąpione nowymi udoskonalonymi modelami Hakkapeliitta 8 i 8 SUV.winter Sottozero 3 fmtPirelliWinter Sottozero 3 to nowa opona klasy Ultra High Performance przeznaczona dla samochodów segmentu premium o średniej i wysokiej mocy silnika. Model powstawał w ścisłej współpracy z największymi światowymi producentami luksusowych samochodów sportowych, a testy odbywały się w najbardziej ekstremalnych warunkach zimowych we Włoszech, Austrii, Szwecji, Finlandii i Nowej Zelandii.Stworzona na bazie innowacyjnej mieszanki Winter Sottozero 3 wykorzystuje lamele 3D, by chwytać więcej śniegu i tym samym poprawić przyczepność na zaśnieżonej nawierzchni. Powierzchnia styku opony z podłożem również została powiększona, poprawiając przyczepność w każdych warunkach zimowych. Profil opony został zoptymalizowany, by zapewnić jej większą żywotność dzięki równomiernemu odciskowi bieżnika. Bark natomiast jest bardziej zaokrąglony, co pozwala na lepsze odprowadzanie wody. Także głębokie rowki na powierzchni poprawiają rozpraszanie wody. Model jest dostępny w wersji runflat, w 11 różnych rozmiarach na felgi o średnicy od 16 do 21 cali.Jak informują przedstawiciele Pirelli, kolejną nowością są opony Snowcontrol Serie 3 dla samochodów miejskich i klasy średniej. W trzeciej serii modelu zmieniono wzór bieżnika, strukturę i mieszankę. Nowe zimowe opony Pirelli gwarantują lepsze osiągi pod względem zarówno przyczepności, jak i hamowania, zwłaszcza na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach, ale zapewniają również większą przyczepność na suchym podłożu. Te i inne modele opon Pirelli są dostępne w sieci Driver Polska Opony i Serwis i jedynie w tej sieci floty mogą liczyć na najwyższe rabaty na zakup opon tej marki.153042 FG 26 10 2011 D fmtMichelinTo także jeden z wiodących producentów ogumienia i jak na tak poważnego gracza przystało, nie mógł sobie pozwolić, na niewprowadzenie nowości na sezon zimowy 2013/2014. Michelin Pilot Alpin to kolejna ewolucja dobrze znanej opony przeznaczonej do samochodów o najwyższych osiągach. Głównie skupiono się nad prowadzeniem pojazdów i skróceniu drogi hamowania.Ciekawostką jest opona Michelin Enegry E-V. Jest to pierwsza opona przeznaczona do samochodów elektrycznych, szkoda tylko, że jest to opona letnia. Ciekawe, czy w przyszłym roku firma wprowadzi na rynek zimową oponę do tego typu samochodów. Inni producenciPraktycznie każdy koncern prezentuje jakąś nowość przed sezonem zimowym, dlatego wymienione wcześniej opony nie wyczerpują zestawienia debiutantów. Warto wspomnieć o jeszcze przynajmniej kilku ciekawych nowościach, takich jak np. Firestone Winterhawk 3. Opona jest następcą popularnej Winterhawk 2 EVO. W porównaniu z poprzedniczką cechuje się znacznie lepszymi właściwościami na mokrej i błotnistej nawierzchni.Kolejnym produktem, na który warto zwrócić uwagę, jest opona Platin RP 50 Winter – następca RP 30 Winter. Opona wyróżnia się niskim poziomem hałasu, a także doskonałą trakcją na śniegu i lodzie. W bieżącym sezonie zadebiutowała również zimowa opona Premada oferująca w zależności od potrzeb trzy nowe wzory bieżników: Winter W300, Winter W400 i Winter W440. Marka ta znana była dotychczas z produkcji opon całorocznych Premada H720 4 Season.

Przeczytaj również
Popularne