Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Przyszłość samochodów miejskich – mała opona Michelin

10-calowa_opona_i_koloMichelin stworzył zestawy opon i kół w rozmiarach nigdy wcześniej nie spotykanych Dzięki tej innowacji , zasada konstruowania samochodów miejskich może być zmieniona. Michelin skonstruował 10-calową oponę i koło (175/70 R10), które zapewniają takie same osiągi na drodze jak opona 14-calowa (175/65 R14). Małe opony pokazano w czerwcu w Rio de Janeiro na największej światowej imprezie propagującej ekologiczne rozwiązania w motoryzacji – Michelin Challenge Bibendum. Pod względem przyczepności i zdolności hamowania, 10-calowa opona Michelin jest równie efektywna, jak opona z wyposażenia oryginalnego. Dzięki temu, możliwe jest ograniczenie całkowitej masy pojazdu o prawie 40kg. Jest to duże udogodnienie dla producentów samochodów, dla których mniejsza masa oznacza większe pole do wprowadzania zmian konstrukcyjnych w autach. Mały rozmiar zestawu (koło/opona) również oznacza, że koło zajmuje mniej miejsca. Dzięki temu, pojazd o takiej samej wielkości ma więcej miejsca na silnik oraz kabinę pasażerską i bagażnik.Konstruktorzy opony liczą, że auta na „małych oponach”, mające większe bagażniki, będą bardziej użyteczne – przez co w ruchu miejskim wyprą auta większe, mające bardziej szkodliwy wpływ na środowisko. Ponadto, dzięki nowatorskiej konstrukcji mała opona Michelin jest w stanie utrzymywać ładunki o 15% cięższe, niż opony o tym wymiarze skonstruowane przy użyciu dotychczasowej technologii. Nową „małą oponę” do samochodów miejskich zaprezentowano po raz pierwszy  podczas Michelin Challenge Bibendum 2010 w Rio De Janeiro. Michelin Challenge Bibendum to światowe wydarzenie, na którym prezentowane są najnowsze rozwiązania techniczne w motoryzacji, które przysłużą się środowisku naturalnemu. Podczas tegorocznej edycji tego wydarzenia spotkały się m.in. przedstawiciele rządów, producenci samochodów, organizacje międzynarodowe, decydenci, naukowcy i eksperci ds. energii – w sumie przedstawiciele ponad 80 krajów. Rozwiązania proekologiczne proponowały koncerny motoryzacyjne. Michelin zaprezentował – obok „małej opony” także opony do samochodów z silnikami elektrycznymi, Active Wheel – czyli koła z własnym napędem i zawieszeniem oraz we współpracy z Peugeotem koncepcyjny pojazd BB1 wyposażony w tylne koła z silnikami elektrycznymi – także zaprojektowane przez innowatorów z Michelin

Przeczytaj również
Popularne