Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Polska premiera BMW i3

BM i3 2Od kilku tygodni w wirtualnej ofercie BMW na polski rynek figurują dwa modele z serii „i". Od wczoraj ten mniejszy przybrał realne kształty. „i" czyli auta z napędem elektrycznym to nowy rozdział w historii BMW. Jako pierwsze do sprzedaży trafia 5-drzwiowy kompakt i3. W praktyce to 4-osobowe auto do jazdy na niewielkie dystanse - jak podaje producent realny zasięg wynosi od 130 do 160 km. Ale w ofercie jest jeszcze wersja Range Extender, którą można przejechać nawet 340 km. Wszystko za sprawą 2-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 647 cm3. Standardowo jednostka elektryczna dysponuje mocą 125 kW, zaś w wersji z rozszerzonym zasięgiem mamy dodatkowe 28 kW. W obu przypadkach napęd przenosi bezstopniowa skrzynia automatyczna. Duży wpływ na zasięg ma wybór trybu jazdy - do dyspozycji kierowcy jest ustawienie Comfort, Eco Pro oraz Eco Pro+. O bieżącym stanie naładowania baterii informuje system ConnectedDrive. W połączeniu z wprowadzonym celem do nawigacji i dynamicznymi danymi o sytuacji na drodze wylicza on możliwy zasięg i wskazuje lokalizacje najbliższych stacji ładowania. BM i3 1Auto można ładować na 3 sposoby - poprzez domowe gniazdko elektryczne (czas od 6 do 8 godzin), dedykowaną stację z prądem zmiennym (3-6 h) lub stację szybkiego ładowania z prądem stałym (80 proc. pojemności baterii w czasie 30 minut). BMW udziela przy tym gwarancję na zamontowane baterie litowo-jonowe na okres 8 lat lub 100 tys. kilometrów przebiegu. BMW daje nam do wyboru tylko dwie wersje silnikowe, które w zakresie wyposażenia praktycznie się od siebie nie różnią. Przygotowano do tego bogatą listę opcji po części pogrupowaną w pakiety, w tym tradycyjnie zestawiony na rynek polski. Zawiera on m.in. kierownicę wielofunkcyjną, przyciemniane lusterka boczne, podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami oraz regulator prędkości. Wybrać można także system automatycznego parkowania, aktywny tempomat z funkcją awaryjnego hamowania czy przednie reflektory z diodami LED. i3 wyceniono na 140 900 złotych, a wersję z silnikiem benzynowym na 158 800 złotych. Cenę podbijać będzie dodawanie opcji, jednak przedstawiciel firmy zapewniał, że nie przekroczy ona 200 tys. złotych. Polski oddział planuje sprzedać w 2014 roku 100 egzemplarzy tego malucha, a lada moment poznamy szczegóły sportowego coupe i8.   MK / Fleet

Przeczytaj również
Popularne