Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

OEC Athoris/Fleetbox – oszczędności dla flot

Pracę fleet managera można podzielić na tę koncepcyjną związaną z planowaniem strategii, polityki flotowej oraz na tę codzienną – operacyjną. Szczególnie codzienna praca związana z zarządzaniem, kontrolowaniem czy serwisem wymaga nowoczesnych narzędzi. Takich jak chociażby OEC Athoris/Fleetbox Renault, zgłoszone w plebiscycie Fleet Derby w kategorii oprogramowanie do zarządzania flotą samochodową.

Słowem które zdobywa coraz większą popularność, jest optymalizacja. Co to tak naprawdę oznacza? Optymalizujemy czas pracy, trasy przejazdów, koszty napraw. Czyli tak naprawdę staramy się osiągnąć wyznaczony cel przy nakładzie jak najmniejszych środków, takich jak czas i pieniądze. W efekcie optymalizacji osiągamy zaplanowane cele szybciej i taniej. Brzmi pięknie, ale jak to osiągnąć. W obecnych, mocno cyfrowych czasach potrzebne są do tego odpowiednie narzędzia. Przyjrzyjmy się jednemu z nich – OEC Athoris/Renault Fleetbox.

Wszystkie strony będą zadowolone

Podobno trudno jest zadowolić wszystkich, ale jeżeli kilku podmiotom przyświeca jeden cel, jest to wykonalne. Tak jest w przypadku serwisowania samochodów, gdzie z jednej strony mamy producentów aut, właścicieli i wreszcie użytkowników.
Samochody trzeba serwisować i tylko od nas zależy, czy będzie to zło konieczne, czy szybka i sprawna usługa. W Renault do tematu serwisu podchodzą profesjonalnie i co najważniejsze przejrzyście. Jeżeli chodzi o ofertę serwisową dla firm, znajdziemy jasny podział w zależności od wielkości floty. Od trzech do 30 samochodów to flota mała, od 30 do 100 średnia i powyżej setki aut to flota duża. W zależności od wielkości floty Renault oferuje klientom odpowiednie narzędzia. Jednym z nich jest Program Serwisowy Karta Flotowa, który zdobył wyróżnienie w Plebiscycie Fleet Leader 2020. To nie jedyne narzędzie dedykowane klientom flotowym.

– Platforma OEC Athoris/Fleetbox jest dedykowana do wszystkich klientów którzy we własnym zakresie zarządzają flotą samochodową – mówi Piotr Paziński, Aftersales Fleets and Insurance Program Manager Poland, Czech Republic, Slovakia, Hungary, BalticCountries w grupie Renault. – Produkt usprawnia wszystkie procesy fakturowania, akceptacji i elektronicznej wymiany dokumentów. Więc jeśli jakaś firma zarządza we własnym zakresie flotą samochodową, OEC Athoris/Fleetbox jest do tego narzędziem idealnym. Należy dodać, że firma OEC (twórca OEC Athoris) jest producentem i dostawcą pełnej technologii, natomiast w ofercie Renault to rozwiązanie nazywamy Renault Fleetbox. Czyli sama nazwa Fleetbox należy do Renault. Oczywiście ściśle współpracujemy z firmą OEC Athoris i namawiamy naszych klientów do korzystania z platformy, która daje szereg możliwości i w znaczącym stopniu poprawia proces zarządzania flotą samochodową. W tym przypadku rozwiązanie Renault – Fleetbox – OEC Athoris jest swego rodzaju prawdziwą synergią – dodaje Piotr Paziński.

Dzięki tej synergii możliwe jest korzystanie z tego narzędzia, nawet jeżeli flota klientów składa się nie tylko z marek Renault.
– Fleetbox jest nazwą dedykowaną dla marek Renault i Dacia. Jako dostawca platformy mamy pełna możliwość konfigurowania jej w zależności od konkretnych wymagań danego producenta pojazdów – mówi Konrad Rudziński, OEC Athoris Product Market Manager. – Dobrym przykładem jest rynek polski, gdzie specjalnie na potrzeby Renault RCI Leasing Polska przygotowaliśmy nową wersję platformy pozwalającą na obsługę zleceń klientów, którzy finansują swoje pojazdy za pośrednictwem RCI. Taki klient ma dodatkowe udogodnienie, ponieważ po nadaniu autoryzacji serwis wystawia fakturę bezpośrednio na RCI. Jedynie na koniec miesiąca klient otrzymuje jedną fakturę zbiorczą za wszystkie zlecenia, wystawioną przez RCI. Sam jednak może na bieżąco sprawdzać wysokość faktury, ponieważ ma dostęp zarówno online do transakcji, jak i do raportów – dodaje Konrad Rudziński.

 

Czym jest OEC Athoris
OEC Athoris jest zaawansowaną platformą umożliwiającą autoryzowanie napraw pomiędzy autoryzowanymi serwisami wszystkich marek dostępnych w Polsce a klientami flotowymi. Dotyczy to zarówno popularnych marek flotowych, jak i marek niszowych. OEC Athoris komunikuje się bezpośrednio z systemami rekomendowanymi przez producenta pojazdu. W praktyce oznacza to, że pracownik serwisu, wprowadzając zlecenie, korzysta tylko i wyłącznie z własnego narzędzia (DMS lub innego systemu służącego do przygotowania kosztorysu). Nie ma konieczności poznawania dodatkowego narzędzia.
Gotowy kosztorys przesyłany jest drogą elektroniczną bezpośrednio z systemu producenta pojazdu za pośrednictwem OEC Athoris do klienta. Po otrzymaniu autoryzacji na platformie, pracownik serwisu generuje fakturę za usługę, bez konieczności przesyłania papierowych dokumentów i faktura ta od razu trafia do systemu księgowego klienta. Zmniejsza to koszty administracyjne i skraca obieg dokumentów. Właściciel pojazdów otrzymuje fakturę tylko i wyłącznie za czynności, które wcześniej autoryzował, co eliminuje czasochłonny proces kontroli kosztów na tradycyjnych fakturach papierowych. OEC Athoris oferuje także funkcjonalność, jaką jest Automatyczna Autoryzacja. Obecnie jest ona na poziomie 40% wszystkich zleceń przechodzących przez platformę. Z OEC Athoris korzystają między innymi takie firmy jak ALD automotive czy Alphabet Polska Fleet Management.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę: www.oeconnection.com/athoris


OEC Athoris, Fleetbox i firmy CFM

Narzędzie, jakim jest OEC Athoris, i wersja przygotowana dla marki Renault, a więc Fleetbox, niesie ze sobą, co przedstawiliśmy powyżej, wiele korzyści, zarówno dla korzystającego z niego serwisu, jak i właścicieli pojazdów. Korzystają z niego przede wszystkim firmy sektora car fleet management.

– Jako pierwsza firma CFM w Polsce w 2015 r. rozpoczęliśmy współpracę z dostawcą platformy OEC Athoris, firmą OEC. Był to czas, kiedy biorąc pod uwagę rosnącą liczbę pojazdów w naszej flocie, potrzebowaliśmy narzędzia, które pozwoli nam usprawnić oraz przyśpieszyć proces nadawania autoryzacji. Ponieważ żadne z ówcześnie dostępnych na rynku rozwiązań konkurencji nie spełniało naszych oczekiwań, podjęliśmy decyzje o wprowadzeniu platformy OEC Athoris, z której od 2011 roku korzystała nasza centrala ALD Francja – mówi Artur Koński, ALD Dyrektor Operacyjny Automotive Polska. – Był to duży projekt, ponieważ obejmował zarówno wewnętrzną integracje naszego systemu z platformą, jak i zbudowanie całej sieci serwisów korzystających z platformy. W tym drugim przypadku należy podkreślić wzorową współpracę z marką Renault. To właśnie z tą marką przeszliśmy przez testy, następnie pilotaż, kończąc na wdrożeniu go w całej sieci serwisowej. Obecnie platforma umożliwia nam pracę z serwisami wszystkich marek pojazdów, dziś jest to już ponad 500 serwisów zlokalizowanych w całym kraju. Jednak OEC Athoris nie jest tylko narzędziem pozwalającym autoryzować naprawy. Faktura elektroniczna za wykonaną czynność trafia bezpośrednio do płatności w systemie księgowym, bez konieczności jej manualnej weryfikacji, dział techniczny jest również odciążony z dużej części zleceń ze względu na możliwości ustawień automatycznych autoryzacji – kończy Artur Koński.

Podobne zalety korzystania z platformy OEC Athoris wymienia Piotr Prokopowicz, Vehicle Service Section Manager w firmie Alphabet Polska. – Narzędzie OEC Athoris uprościło nam komunikację z serwisami mechanicznymi. Autoryzacje nadawane są znacznie szybciej. Dodatkowo część z nich po spełnieniu naszych założeń udzielana jest w sposób automatyczny, a to przyczynia się do skrócenia czasu przestoju pojazdu w serwisie. Weryfikacja poprawności pod kątem kosztu roboczogodziny oraz rabatów umownych to niewątpliwa zaleta i lepsza kontrola. Dużą wartością jest również faktura elektroniczna dostępna w OEC Athoris. W ten sposób udało się wyeliminować znaczną część dokumentów, jakie przychodziły do nas w formie papierowej.

 

Konrad Rudziński,OEC Athoris Product Market Manager


Czy OEC Athoris/Fleetbox umożliwia automatyczną weryfikację warunków handlowych i cen?
Tak, OEC Athoris nie tylko pozwala na autoryzację, ale również wspiera klienta w jej nadaniu. Co to oznacza? Korzystając z danych, które dostępne są na platformie, właściciel może wprowadzić kontrolę zleceń na bazie danych producenta (sprawdzić, czy cena części jest odpowiednia, czy czas pracy jest odpowiedni itp.) Może wprowadzić własne warunki uzgodnione z danym serwisem (rabaty na części, stawka roboczogodziny, cena za olej itp.) i następnie przypisać je np. do wszystkich serwisów danej marki lub personalizować na konkretny serwis. Na koniec konfiguruje profile Automatycznej Autoryzacji. W praktyce działa to tak że jeśli zlecenie przejdzie poprawnie wszystkie wymagane kontrole, a także klient dokona Automatycznej Autoryzacji danej czynności – serwis otrzymuje autoryzację natychmiast. Oznacza to korzyści dla obu stron. Serwis po otrzymaniu autoryzacji niezwłocznie może przystąpić do naprawy, opiekun floty nie musi natomiast osobno autoryzować każdego zlecenia, bo robi to za niego OEC Athoris, a użytkownik pojazdu spędza w serwisie znacznie mniej czasu. Zaletą naszego systemu jest także to, że jako jedyny dostawca tego typu narzędzia wykorzystujemy dane bezpośrednio od producenta pojazdu, które następnie wspomagają klienta w procesie autoryzacji. Jako jedyni umożliwiamy integrację z systemami wewnętrznymi, zarówno po stronie serwisu, jak i właściciela pojazdu, i na końcu generujemy elektroniczną fakturę.

 

Piotr Paziński,Aftersales Fleets and Insurance Program Manager Poland, Czech Republic, Slovakia, Hungary, Baltic Countries w grupie Renault


Renault Fleetbox, nasz produkt zgłoszony w tegorocznej edycji Plebiscytu Fleet Derby, jest bardzo zaawansowaną, ale również bardzo prostą w obsłudze platformą, która udostępnia cały wachlarz narzędzi, na przykład: automatyczna weryfikacja warunków handlowych, faktura zbiorcza, bezpośrednia wymiana kosztorysów czy dostęp do cenników online. Jest to z pewnością najbardziej zaawansowana tego typu platforma na rynku. Używając jej na co dzień, klienci są w stanie w pełni optymalizować swoją pracę. Dowodem są wspomniane opinie od zadowolonych klientów w Polsce, ale również i w innych krajach Europy. Dlatego gorąco zachęcam do głosowania oraz do zapoznania się z ciekawym i krótkim filmikiem o Fleetbox zamieszczonym na naszej stronie www.renault.pl

 

Przeczytaj również
Popularne