Aż dwie prestiżowe nagrody w dziedzinie designu dla Kia, tytuł „najlepszy wśród najlepszych" dla modelu Kia Optima, 'red dot' także dla Kia Sportage W tegorocznym niemieckim konkursie wzornictwa przemysłowego „red dot award" najwyższe wyróżnienia w dwóch kategoriach formalnych otrzymała firma Kia Motors Corporation. Nagrody 'red dot award' przyznawane przez składające się z uznanych, międzynarodowych ekspertów designu jury zdobyły: kompaktowy SUV Kia Sportage oraz nowy sedan Kia Optima. Wyróżnienie specjalne przypadło modelowi Kia Optimia, który zdobył tytuł red dot „Best of the Best" (najlepszy wśród najlepszych) − nagrodę ekskluzywną, do której kwalifikować się mogą tylko najdoskonalsze produkty każdej z konkursowych kategorii. Łącznie z wyróżnieniami 'red dot' dla modelu Kia Soul w roku 2009 oraz modelu Kia Venga w 2011 oznacza to, że nagrodę 'red dot' otrzymały kolejno już cztery samochody marki Kia. Warto wspomnieć, że Kia Optima i nowa Kia Sportage są także laureatami nagród 'iF product design award' z grudnia 2010 roku. „Możemy być naprawdę dumni z nagród 'red dot' dla Optimy i Sportage, ponieważ jest to wspaniały dowód osiągnięć naszych projektantów z całego świata oraz potwierdzenie słuszności przyjętej strategii designu." – powiedział Peter Schreyer, naczelny stylista (CDO) Kia Motors – „Szczególnie ekscytujące jest wyróżnienie 'najlepszy wśród najlepszych' dla naszego nowego sedana. Kia Optima emanuje zuchwałą i atletyczną energią, a jej proste lecz płynne linie oraz elegancka lecz nieskomplikowana bryła przyciąga uwagę podobnie jak doskonale skrojony, włoski garnitur dżentelmena." Thomas Oh, wiceprezes i dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Corporation podkreśla znaczenie designu w kategoriach pozycji rynkowej marki Kia. „Nagrody red dot to wspaniały sukces naszej marki. To kolejny, niezależny dowód uznania wobec prawdziwie przełomowego wzornictwa lecz także i dla wyjątkowej wartości produktu, jaką oferuje Kia w stosunku do żądanej ceny. Specjalna nagroda dla Kii Optima nadawać będzie z pewnością dodatkowego rozmachu jej premierze na rynkach światowych w niezmiernie konkurencyjnym segmencie D."