Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Landtrek - pikap Peugeota na bezdroża

Peugeot Landtrek

Z perspektywy Europy tego nie widać, ale na świecie są regiony, w których podstawowym środkiem transportu są pikapy, na których sprzedaży zwłaszcza producenci japońscy zarabiają grube miliony. W tym ciekawym segmencie postanowił wreszcie zaistnieć Peugeot prezentując model Landtrek.

Nowy pikap Peugeota (dł. 539 cm) powstał we współpracy z chińską marką Changan Automobile. Będzie oferowany w wersji z pojedynczą i podwójną kabiną z napędem tylnym lub na cztery koła. Prześwit zależnie od wersji wynosi od 214 do 235 mm. Pod maską montowane będą silniki benzynowe 2,4-litra o mocy 210 KM (320 Nm) lub też Diesle 1.9 o mocy 150 KM (350 Nm). Landtrek nie odstaje od rywali parametrami użytkowymi. Ma ładowność nawet 1200 kg i możliwość ciągnięcia przyczepy hamowanej o masie trzech ton.

Nowy model trafi najpierw na rynki, na których pikapy cieszą się największym wzięciem, czyli do Afryki, Ameryki Środkowej oraz Południowej. Na tamtejszych rynkach jeszcze dziś można spotkać pick-upy Peugeota budowane na bazie modeli 504 i 505. Pierwsze egzemplarze Landtreka zjadą z taśm chińskiej fabryki Changan, ale Peugeot planuje również uruchomienie jego produkcji w Ameryce Południowej. Później model ma trafić również do Europy.

PD

Przeczytaj również
Popularne