Powodzenie Długodystansowego Testu Flotowego wśród fleet managerów sprawiło, że po raz pierwszy producent samochodów zdecydował się zamówić i zbudować pojazd specjalnie do tego projektu. W ten sposób niebawem do naszych testów trafi Ford Grand Tourneo Connect. Wyboru samochodu i wersji do testów dokonaliśmy na podstawie nie tylko burzliwych dyskusji redakcyjnych, ale i konsultując się z wieloma fleet managerami (publikujemy wybrane komentarze).Importer w pełni zaakceptował naszą propozycję i przesłaną specyfikację, jednak, po zapoznaniu się z nią, zdecydował się na doposażenie pojazdu tak, aby testujący samochód mogli się zapoznać z większą liczbą funkcjonalności, jakie możemy znaleźć na pokładzie.Najważniejszą zmianą, w stosunku do przesłanej propozycji, jest zamówienie modelu Grand Touneo Connect w wersji Titanium. Pod maską pojazdu będzie pracować silnik Diesla 1.6 TDCI o mocy 115 KM. Samochód ten zostanie wyposażony w lakier Solar, jasną tapicerkę, 17-calowe felgi aluminiowe, schowki pod sufitem, alarm, kamerę cofania oraz trzeci rząd siedzeń. Ostateczna cena Forda zamawianego do długodystansowych testów wyniosła 106 tys. zł. W kolejnych numerach przedstawimy nowość Forda dokładniej.A jakiego Forda Tourneo Connect wybraliby flotowcy? Marcin Gajowniczekspecjalista ds. zarządzania flotą samochodowąModel Tourneo Connect to najnowsza propozycja Forda w klasie kompaktowych minivanów. Łączy on funkcjonalność i niezawodność samochodu użytkowego z osiągami i najnowocześniejszą technologią pojazdu segmentu C. Ponadto jako pierwszy w klasie zdobył 5 gwiazdek w niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP.Niewątpliwymi atutami Forda Turneo Connect jest oferowana przestrzeń, możliwość konfiguracji wnętrza oraz niskie koszty eksploatacji. Dzięki nim staje się on ciekawą propozycją na rynku aut flotowych. Mając na uwadze potrzeby firmy związane z transportem towarów lub narzędzi pracy oraz zapewnienie pracownikowi komfortu podróży, dokonałem przykładowej konfiguracji pojazdu.Najważniejszym elementem konfiguracji nowego Forda do floty samochodów służbowych jest wybór silnika. Moim zdaniem, decyzja powinna być uzależniona od sposobu wykorzystania auta. Przy mniej intensywnej eksploatacji można pokusić się o silnik 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM, natomiast gdy planujemy często przewozić towary i osiągać przebiegi roczne co najmniej rzędu 35‒40 tys. km, wybrałbym jednostkę 1.6 TDCI 95 KM. Oba warianty z manualną skrzynią biegów. Optymalne dla flotowca wyposażenie to wersja Trend, która ma w standardzie m.in. komplet poduszek powietrznych, pełną regulację fotela kierowcy, światła przeciwmgielne czy radio MP3 z bluetooth. Wyposażenie uzupełniłbym o dwa pakiety: pakiet komfort 1, w którego skład wchodzą klimatyzacja manualna i tempomat (3567 zł), oraz pakiet City z praktyczną, podgrzewaną szybą przednią, czujnikami parkowania z tyłu, system zapobiegania kolizjom przy niskich prędkościach oraz elektrycznie regulowanymi i ogrzewanymi lusterkami bocznymi (2460 zł).Konfiguracja opiewa na kwotę 85 055 zł brutto (silnik 1. 6 TDCI 95 KM). Za tę cenę otrzymujemy wytrzymały, wszechstronny samochód, który będzie odpowiedni zarówno do transportu niewielkich gabarytowo przedmiotów podczas codziennej pracy, jak również sprawdzi się w weekendowych wyjazdach za miasto.Piotr Małaszkokierownik Działu TransportuAction S.A.Po zapoznaniu się z katalogiem i opcjami dodatkowymi wyposażenia skonfigurowałem samochód w wersji Tourneo Connect Trend z silnikiem 1.6 TDCI 95 KM ze skrzynią ręczną i dodatkowym optymalnym wyposażeniem. Samochód w takiej wersji widziałbym w pracy dla kierowników oraz przedstawicieli regionalnych, którzy oprócz osób przewożą często sporych rozmiarów materiały reklamowe.Do opcji bazowej Trend (w cenie 79 028 zł) wybrałem wyposażenie dodatkowe w postaci tempomatu (775 zł), przednich świateł przeciwmgielnych ze statycznym doświetlaniem zakrętów (369 zł), klimatyzację elektroniczną dwustrefową (4551 zł), kamerę cofania z obrazem wyświetlanym w lusterku wstecznym, którą w pakiecie dostaniemy z tylnymi czujnikami parkowania, elektrycznie ogrzewaną przednią szybą (3198 zł). Komfort jazdy i bezpieczeństwo poprawi radioodtwarzacz CD/MP3 z bluetooth i funkcją wzywania służb ratowniczych oraz gniazdami AUX i USB (2460 zł).Ford zyska na efektowności przy dołożeniu 16-calowych obręczy z lekkiego stopu (1968 zł). Koniecznym rozwiązaniem jest z pewnością alarm obwodowy (984 zł), a późniejszą odsprzedaż może przyśpieszyć cieszący się wzięciem lakier metalizowany Tectonic Silver (1415 zł). Łączna cena pojazdu wyniosła 94 748 zł. Przy zastosowaniu przez Forda rabatu flotowego możemy otrzymać auto w dobrej cenie z dosyć bogatym wyposażeniem dodatkowym i wszystkim tym, co potrzebne do bezpiecznego i komfortowego podróżowania.