04 lipca 2023
Na pytania odpowiadają Michał Solak, Head of Account, oraz Paweł Kostrubiec, Head of Sales, którzy odbierali z ramienia LeasePlan nagrodę w Plebiscycie Fleet Derby. Na co dzień zarządzają zespołem obsługi klienta oraz sprzedaży w LeasePlan.
Tomasz Siwiński: Gratuluję, co tu jeszcze można powiedzieć. LeasePlan to najlepszy zespół flotowy zdaniem głosujących w Plebiscycie Fleet Derby. Uznanie od klientów chyba smakuje najlepiej?
Michał Solak: Nie ma dla naszej firmy nic bardziej budującego niż wyrazy uznania, jakie otrzymujemy nie tylko od klientów, ale również od partnerów i dostawców. W naszej współpracy opieramy się na profesjonalizmie, zaangażowaniu, gotowości do udzielenia wsparcia i szybkiej reakcji na zapytania i zgłoszenia – zawsze było to dla nas priorytetem. To wyróżnienie jest potwierdzeniem naszych wysiłków i zaangażowania w budowaniu silnych relacji biznesowych.
Paweł Kostrubiec: Właśnie dzięki efektywnej współpracy i dbałości o dobre relacje staliśmy się preferowanym zespołem flotowym na rynku. Dziękujemy wszystkim, którzy oddali na nas swój głos i docenili naszą pracę. To ogromne wyróżnienie i motywacja dla całego naszego zespołu do dalszego doskonalenia naszych usług.
Nie mogę o to nie zapytać, jesteście u progu zmian, jednak o relacjach czy jakości nie świadczą nazwy czy logotypy, ale właśnie ludzie. Jak w dobie tak dynamicznego rynku zbudować zespół, w którym każdy może na każdego liczyć?
Paweł Kostrubiec: Nagrodę Zespołu Roku otrzymaliśmy jeszcze jako LeasePlan, ale mówiąc o zespole, możemy już mówić o naszej połączonej firmie ALD | LeasePlan. Kładziemy ogromny nacisk na tworzenie środowiska opartego na zaufaniu, współpracy i otwartej komunikacji. Stawiamy na rozwój pracowników i budowanie silnych relacji między członkami zespołu. Wierzymy, że „nie możesz rozwijać firmy, możesz tylko rozwijać ludzi, którzy będą rozwijać firmę”. Programy szkoleniowe i wellbeingowe, spotkania integracyjne są częste i dostępne dla wszystkich. W każdej ankiecie pracowniczej pozytywna atmosfera pracy jest wskazywana jako element wysoko ceniony przez zespół i silna strona organizacji.
Michał Solak: Rynek też jest bardzo dynamiczny i szybko się zmienia, tym bardziej cenione i ważne są takie wartości jak szacunek, wsparcie, inkluzywność, rozwój oraz umiejętność dostosowania się do zmian. I na to właśnie stawiamy. Razem tworzymy ekosystem, który ucząc się, proaktywnie dostosowuje się do zmian, tworzy wspaniałą atmosferę i ciągle z entuzjazmem podejmuje kolejne wyzwania.
Dużą część Waszego zespołu stanowią kobiety. To celowe działanie, czy po prostu każdy chce u Was pracować?Michał Solak: Udział kobiet w naszej firmie jest nawet nieznacznie większy niż mężczyzn. Zależy nam na równowadze w zespole, ponieważ wierzymy w różnorodność i korzyści płynące z różnych perspektyw. To nieprawda, że motoryzacja to wyłącznie męski świat. Rzeczywistość pokazuje, że kobiety odgrywały i nadal odgrywają istotną rolę w dziedzinie motoryzacji. Mało kto wie, ale to właśnie kobieta, Clarenore Stinnes, jako pierwsza objechała świat samochodem. Promowanie roli kobiet w motoryzacji jest dla nas szczególnie istotne, dlatego m.in. w tym roku zorganizowaliśmy Pink Fleet Day – wydarzenie tylko dla kobiet i o kobietach w biznesie motoryzacyjnym.
Jesteście jako CFM ważnym elementem rynku motoryzacyjnego, ale zapewne macie w swoim zespole osoby, które kochają motoryzację, oraz takie, które doskonale odnajdują się w skomplikowanych wyliczeniach. Jest tak faktycznie?Paweł Kostrubiec: Bez wątpienia jesteśmy ekspertami w swojej dziedzinie, nie tylko ze względu na wieloletnie doświadczenie, ale także dlatego, że zajmujemy się po prostu tym, co lubimy robić i dlatego robimy to najlepiej.Ta różnorodność umożliwia nam skuteczne działanie na dynamicznym rynku motoryzacyjnym.
Jak z perspektywy Zespołu Flotowego Roku możecie ocenić wpływ pracy zdalnej na relacje. Miało to duże znaczenie?Michał Solak: Wprowadzenie pracy zdalnej, choć początkowo było pełne wyzwań, ostatecznie sprawiło, że jesteśmy bardziej elastyczni, co jest szczególnie doceniane przez naszych pracowników. Obecnie stosujemy wariant hybrydowy, trzy dni z biura, dwa dni z domu. Praca jest zrobiona, a ludzie mają poczucie większego komfortu i bezpieczeństwa w codziennym funkcjonowaniu.
Paweł Kostrubiec: Umiemy współpracować online, jak i stacjonarnie. Połączenie możliwości pracy zdalnej z pracą w biurze jest według nas najlepszym rozwiązaniem. Nic nie zastąpi kontaktu twarzą w twarz, uścisku dłoni czy pogawędki przy kawie.
Zespół to często suma osobistych ambicji i na pewno zdarzają się trudne i stresujące sytuacje. Czy zdarzają się jakieś konflikty, a jeżeli tak, jak staracie się je rozwiązywać?Paweł Kostrubiec: Oczywiście, w każdym zespole czasami mogą pojawić się różnice zdań i konflikty, zwłaszcza gdy ludzie mają różne temperamenty, doświadczenia, ambicje i oczekiwania. Ważne jest, aby podejść do tych sytuacji w sposób konstruktywny i otwarty,
czasem też z dystansem i humorem.Michał Solak: Staramy się otwarcie ze sobą rozmawiać i szukać kompromisów. Różne punkty widzenia pozwalają często wypracować najlepsze rozwiązania. W pierwszej kolejności relacja, a potem racja. Ważne, aby odnosić się do siebie z szacunkiem i ciekawością, co pozwala zrozumieć punkt widzenia drugiej osoby.
Czego Wam życzyć?Michał Solak: Dalszego rozwoju, energii, abyśmy nadal mogli wspierać naszych klientów na najwyższym poziomie!