Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Więcej niż karta

Anna Biekionis to Country Manager w DKV Mobility Poland, ale to także managerka z doświadczeniem, a jednocześnie świadoma korzyści, jakie niosą za sobą nowoczesne technologie. Panią Annę zapytaliśmy nie tylko o karty paliwowe.

Tomasz Siwiński: Nie będę pytał, czemu kobieta wybrała tak „męską” branżę, zapytam, czy pamięta Pani, kiedy, gdzie i jaką kartą paliwową zapłaciła po raz pierwszy?
Anna Biekionis: W branży pracuję już ponad 22 lata i nie będę w stanie odpowiedzieć precyzyjnie na pytanie, kiedy dokonałam mojej pierwszej transakcji kartą flotową, ale z pewnością było to w latach 2000. Było to jednak wydarzenie, dzięki któremu poczułam powiew nowoczesności, a także wielką wygodę, jaką płacenie taką kartą ze sobą niesie.

Anna Biekionis
Country Manager, DKV Mobility Poland,

 od 25 lat zajmuje się rozwijaniem sektora transportu i logistyki oraz wspieraniem polskich przewoźników w podbijaniu rynków europejskich. Jedna z pierwszych 10 specjalistów na polskim rynku, którzy opracowali nowoczesne rozwiązania kartowe od podstaw, nadzorując jedną czwartą krajowego rynku. Efektem jej działań jest dostarczanie polskim przewoźnikom narzędzi i wiedzy do zwiększania konkurencyjności oraz rozwijania swoich biznesów.
Jest entuzjastą nowych technologii. Wierzy, że digitalizacja i platformizacja usług są w stanie skokowo zwiększyć efektywność całej branży TSL. Jako jej część DKV Mobility ma wpływ na globalną transformację rynku i z sukcesami przeprowadza polski oddział przez rewolucję w usługach transportowych, opartą na wykorzystaniu narzędzi informatycznych i danych dużego rozmiaru.


Zna Pani branżę transportową od każdej strony, czemu akurat Polska jest europejskim potentatem. Z czego to wynika?
Polska jest uważana za europejskiego potentata w branży transportowej, składa się na to kilka kluczowych czynników. Warto jednak na wstępie zauważyć, że nie obejmuje to wszystkich aspektów branży transportowej, ale dotyczy głównie sektora transportu drogowego.
Pierwszym czynnikiem, który przyczynia się do sukcesu Polski w tej branży, jest jej korzystne położenie geograficzne. Polska jest centralnie położona w Europie i łączą ją dogodne połączenia drogowe z większością krajów europejskich. Dzięki temu dostęp do rynków zbytu i źródeł zaopatrzenia jest prostszy i bardziej efektywny.

Ponadto, Polska jest jednym z największych producentów samochodów ciężarowych w Europie. Liczne międzynarodowe firmy, takie jak MAN, Scania czy Volvo, mają tu swoje zakłady produkcyjne, dzięki czemu branża transportowa w Polsce nieustannie się rozwija. Ta lokalna produkcja umożliwia również dostęp do nowoczesnych i konkurencyjnych pojazdów transportowych dla polskich przewoźników.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest wysoka jakość i zaangażowanie pracowników polskiej branży transportowej. Przewoźnicy z Polski są znani z profesjonalizmu, punktualności i wysokiej jakości świadczonych usług. Pracownicy sektora transportowego często posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie, co przyczynia się do pozytywnej opinii o polskich przewoźnikach.

Dodatkowo, istnieje szereg instytucji wspierających rozwój sektora transportowego. Promują one polskie przedsiębiorstwa w Europie i na świecie, udzielają wsparcia finansowego i pomocy w kwestiach prawnych oraz dostarczają informacji dotyczących aktualnych przepisów i regulacji. Działania te pomagają polskiej branży transportowej stawić czoło wyzwaniom i konkurować na rynku międzynarodowym.

Wreszcie, sukces polskiej branży transportowej wynika również z konkurencyjności cenowej. Polska oferuje atrakcyjne warunki ekonomiczne, zarówno dla przewoźników krajowych, jak i międzynarodowych. Ta konkurencyjność cenowa przyciąga klientów i sprawia, że firmy transportowe w Polsce są bardziej rentowne.

W skrócie, sukces Polski jako europejskiego potentata w branży transportowej wynika z korzystnego położenia geograficznego, lokalnej produkcji samochodów ciężarowych, profesjonalizmu pracowników, wsparcia ze strony rządu i konkurencyjności cenowej. Te czynniki przyczyniają się do rozwoju polskiej branży transportowej i dają jej potężną przewagę konkurencyjną na rynku europejskim.

Partnerzy biznesowi coraz częściej żądają dowodów na to, jak firma radzi sobie z emisją CO₂. Klienci DKV Mobility mogą teraz wziąć odpowiedzialność za swoją emisję dwutlenku węgla, przyczyniając się do ochrony klimatu poprzez tankowanie za pomocą DKV Card CLIMATE.



Czym jest współczesna karta paliwowa?
Współczesna karta paliwowa to kompleksowe narzędzie umożliwiające kontrolę i zarządzanie wydatkami na paliwo w firmach i organizacjach, które posiadają flotę pojazdów. Jej bazową funkcjonalnością jest zapewnienie uproszczonego procesu tankowania i płatności, który eliminuje uciążliwą konieczność korzystania z gotówki lub indywidualnych kart płatniczych. Ale współczesna karta paliwowa to coś więcej: panel użytkownika – kokpit kart DKV – umożliwia także monitorowanie zużycia paliwa, kontrolę kosztów, a także dostęp do szczegółowych raportów i analiz dotyczących wydatków na paliwo. Dzięki nowoczesnym narzędziom nasi klienci mogą optymalizować wydatki i na bieżąco wybierać stacje benzynowe z najniższą ceną paliwa. Dodatkowo oferujemy również opcje administracyjne, takie jak przypisywanie limitów i ograniczeń, tworzenie własnych kategorii kosztów, integrację z systemami rejestracji czasu pracy czy możliwość dokonywania zakupów w stacjach paliwowych lub sklepach motoryzacyjnych. Karty mogą też stanowić nasz wkład w dbałość o środowisko naturalne – np. DKV Climate pozwala przyczyniać się do ochrony klimatu. Wierzę, że wszyscy jesteśmy świadomi, jak poważnym problemem są zmiany klimatyczne, i wszyscy dążymy do ograniczenia skutków ubocznych karbonizacji. Dzięki karcie paliwowej możemy być firmą wspierającą kondycję naszej planety, a jednocześnie otrzymać certyfikat wspierania projektów ochrony klimatu.

Nowoczesne karty to – jak Pani powiedziała – rozbudowane narzędzia informatyczne, ale jak wynika z naszego raportu, wciąż jest grono firm, które wolą operować gotówką. Czy jest tak, że takie firmy będą zawsze i należy to po prostu zaakceptować?
Istnieje kilka powodów, dla jakich niektóre firmy wciąż preferują operowanie gotówką zamiast kartą flotową. Po pierwsze, mogą to robić ze względu na niższe opłaty za przetwarzanie gotówki w porównaniu do opłat za płatności kartą. Po drugie, może to być szybszy sposób przetwarzania transakcji. Przy płatności gotówką nie ma potrzeby czekania na autoryzację. Ale tak naprawdę sądzę, że firmy korzystające z gotówki nie miały po prostu okazji testowania karty flotowej, aby się przekonać o jej zaletach.

Istnieje szereg korzyści płynących z korzystania z karty flotowej, takie jak ułatwiona kontrola i zarządzanie wydatkami, obniżenie ryzyka kradzieży gotówki oraz możliwość śledzenia i raportowania pojedynczych transakcji. W miarę jak technologia i preferencje płatnicze się rozwijają, można oczekiwać, że coraz więcej firm zrezygnuje z gotówki na rzecz karty flotowej. Nie można jednak zakładać, że wszystkie firmy zrezygnują z gotówki na rzecz płatności kartą. Część z nich może posiadać dobrze ugruntowaną infrastrukturę gotówkową, która wymagałaby znaczących nakładów i zmiany procesów operacyjnych. Ponadto, niektóre firmy mogą również obawiać się obciążeń związanych z opłatami płatniczymi, które mogą wynikać z korzystania z kart flotowych.

Podsumowując, istnieje szereg czynników, które wpływają na preferowaną formę płatności przez firmy. W zależności od branży i preferencji firmy, niektóre mogą nadal operować gotówką, ale można oczekiwać, że modernizacja technologiczna i zmieniające się trendy płatnicze wpłyną na coraz większe przyjęcie płatności kartą flotową. Ja, znając ten produkt od podszewki, serdecznie zachęcam do testowania tego rozwiązania, oczywiście w miarę możliwości firmy.

Karta paliwowa ułatwia prowadzenie księgowości w każdej firmie – i to już od pierwszego pojazdu. DKV Card zapewnia dostęp do usług bezgotówkowego tankowania i innych usług związanych z pojazdami niezależnie od wielkości Twojej floty oraz rodzajów pojazdów (ciężarówki, autobusy, furgonetki, samochody osobowe).
Specjalizujemy się w udostępnianiu idealnej karty paliwowej dla każdego rodzaju Twojej floty lub pojazdu. Oferujemy klasyczną DKV Card dla pojazdów spalinowych, DKV Card +Charge dla pojazdów elektrycznych, DKV Card Climate za wkład w ochronę klimatu i wiele więcej. Tutaj dowiesz się więcej na temat różnych zalet naszych kart paliwowych.


Najważniejszym czynnikiem wyboru kart jest zasięg, jaki oferuje karta. Państwo zasięg mają znaczny, ale karty są akceptowane na stacjach różnych koncernów. Czy to nie przeszkoda?
Wręcz przeciwnie! Zasięg karty jest jednym z najważniejszych czynników, który wpływa na wybór karty. Oczywiście, im większy zasięg, tym większa wygoda dla użytkownika, ponieważ może korzystać z niej w większej liczbie miejsc. Jednakże, nawet jeśli karty mają znaczny zasięg, istnieje możliwość, że nie są akceptowane na wszystkich stacjach paliwowych. W przypadku, gdy karta jest akceptowana na stacjach różnych koncernów, użytkownik zyskuje większą elastyczność i możliwość wyboru stacji obsługujących daną kartę – to wielka zaleta. Można też wybierać stacje, kierując się najkorzystniejszą w danej chwili ceną za litr paliwa – takie dane są dostępne w panelu użytkownika DKV Mobility. Nasi klienci cenią sobie tę elastyczność i z ich punktu widzenia nie stanowi to przeszkody, lecz jest ogromną korzyścią.

Czy za kilka lat karta paliwowa będzie jeszcze kartą? Czy nie będziemy mieli karty, a płatności będą dokonywane za paliwo, prąd czy wodór?
Trudno jest jednoznacznie przewidzieć, jak będzie wyglądać technologia płatności za paliwo, prąd lub wodór za kilka lat. Jednak obecnie kształtujące się trendy wskazują na stopniowe zastępowanie tradycyjnych kart płatniczych innowacyjnymi rozwiązaniami.

Współczesne technologie, takie jak płatności zbliżeniowe czy mobilne aplikacje, już teraz umożliwiają dokonywanie płatności bez użycia tradycyjnych kart. Możemy spodziewać się dalszego rozwoju takich rozwiązań, które mogą umożliwić płatności za paliwo, prąd czy wodór bez konieczności posiadania fizycznej karty.

Ponadto, rozwój inteligentnych pojazdów elektrycznych czy samochodów wodorowych wpływa na rozwój infrastruktury do ładowania pojazdów. Możemy przewidywać, że w przyszłości płatności za paliwo lub energię mogą być bardziej związane z konkretnym pojazdem niż z tradycyjną kartą płatniczą.

Biorąc pod uwagę powyższe, istnieje duża szansa, że tradycyjna karta paliwowa zostanie zastąpiona bardziej zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami płatniczymi. Jednak dokładne kształty tych rozwiązań będą zależały od rozwoju technologicznego i preferencji użytkowników.

Przeczytaj również
Popularne