Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Tylko litr? Brawo

Ford focus

Kiedy otrzymałam propozycję przetestowania Forda Focusa z trzycylindrowym silnikiem o mocy 125 KM i pojemnością 1.0, nie byłam zachwycona. Mała pojemność i niewiele mocy pod maską nie mogły obiecywać niczego ekscytującego.

Beata Zalewska
SKFS

Okazało się jednak, że litrowy silnik EcoBoost wyposażony jest w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i układ zmiennych faz rozrządu i potrafi dać mnóstwo przyjemności z jazdy. Już podczas ruszania okazało się, że samochód jest dynamiczny, a dodatkowo ma bardzo przyjemny dźwięk podczas wchodzenia na wyższe obroty. Podczas jazdy silnik pracuje równo od najmniejszych obrotów, nie wykazuje wibracji na biegu jałowym.

Początkowo trudno uwierzyć, że motor Focusa ma tylko litr pojemności. Sposób rozwijania mocy i kultura pracy silnika są zadziwiające jak na trzycylindrowca, a może to moje oczekiwania były zaniżone. Muszę przyznać, że nawet na trasie S2 nie brakowało mu energii przy przyspieszaniu. Przy dynamicznej jeździe spalanie wzrasta jednak do poziomu 7,5 l/100 km. Nie da się ukryć, że to sporo jak na tak mały silnik i obiecywane przez producenta dużo niższe zużycie paliwa.

Ford Focus jest dopracowany w każdym szczególe i w swojej klasie stanowi dużą konkurencję dla pozostałych marek. Przed odbyciem jazdy próbnej pewne obawy może budzić silnik 1.0 EcoBoost. Mimo niewielkiej pojemności zapewnia jednak bardzo przyzwoite osiągi i spala na tyle mało na trasie, że w wielu przypadkach może być ciekawszym rozwiązaniem niż inne silniki.

Z przyjemnością przyznaję jednak dobrą ocenę za komfort i stabilność prowadzenia. Fotel kierowcy jest wygodny i wydaje się, że jazda na dłuższej trasie nie powinna zmęczyć kierowcy. Ogrzewanie siedzeń działa bez zarzutu. Również ustawianie klimatyzacji na wybranym poziomie chłodzenia przebiega bezproblemowo, a samochód szybko się schładza czy też nagrzewa.

Ponadto Fordowi udało się wyposażyć kokpit w ośmiocalowy ekran dotykowy do obsługi nawigacji, klimatyzacji i zestawu głośnomówiącego, po których nawiguje się bardzo intuicyjnie. Wnętrze samochodu jest przyjemne. Zarówno dla kierowcy, jak i pasażera jest wystarczająca ilość miejsca. Samochód ma również duży bagażnik 363/1148 litrów, który wydaje się być wystarczający dla podstawowych potrzeb podróżowania biznesowego.

Ford Focus jest dopracowany w każdym szczególe i w swojej klasie stanowi dużą konkurencję dla pozostałych marek. Przed odbyciem jazdy próbnej pewne obawy może budzić silnik 1.0 EcoBoost. Mimo niewielkiej pojemności zapewnia jednak bardzo przyzwoite osiągi i spala na tyle mało na trasie, że w wielu przypadkach może być ciekawszym rozwiązaniem niż inne silniki.

Przeczytaj również
Popularne