Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Siłą są nasi partnerzy

Działalność polegająca na wynajmie wymaga współpracy z co najmniej dwoma podmiotami. Z jednej strony jest partner oferujący dany pojazd, z drugiej strony klient, który tego samochodu potrzebuje do wykonywania pracy. Rola firmy wynajmującej to tak naprawdę pośrednictwo. Jednak to tylko brzmi tak prosto, ponieważ trzeba zadbać nie tylko o doskonałe relacje z klientem końcowym, ale także z partnerami, którzy bardzo często zachęcają do skorzystania z oferty konkretnej firmy car fleet management.

W poprzednich artykułach przedstawiliśmy, jak złożonym procesem jest wynajem specjalistycznych pojazdów i zarządzanie nimi. Dzięki cyklicznym badaniom satysfakcji klientów firma Athlon nie tylko uzyskuje niezwykle aktualną wiedzę z rynku, na temat obszarów, które działają bardzo dobrze, ale dowiaduje się także, które sfery obsługi klientów wymagają poprawy. W dużej mierze odpowiadają za to doskonale przeszkoleni pracownicy firmy. To oni stanowią o sile i postrzeganiu marki Athlon na rynku. Jeżeli czuję się zaopiekowany, mam korzystną i – co najważniejsze – stałą i jasną ofertę, dedykowaną osobę do obsługi, a bardziej opieki, to całokształt tych działań składa się na moje, czyli klienta, końcowe zadowolenie.

Przychodzi klient do…

Jedną formą działania na rynku firm świadczących usługi CFM jest pozyskiwanie klientów z rynku za pomocą własnych działań. Firma jest zdecydowana na konkretne samochody, kontaktuje się z nią handlowiec firmy Athlon, przedstawia warunki, trwają negocjacje i dochodzi do podpisania umowy. Drugą równie ważną, jeżeli nie ważniejszą, formą jest współpraca z partnerami, takimi jak dealerzy, importerzy, brokerzy finansowi. Często zdarza się, że do danego dealera przychodzi przedsiębiorca zainteresowany konkretnymi modelami do swojej floty. Ma świadomość co do wyboru pojazdów, ich specyfiki, ale nie do końca orientuje się w meandrach finansowania. Wtedy partner kieruje takiego przedsiębiorcę do firmy Athlon, której zadaniem jest, aby dany przedsiębiorca stał się klientem i to klientem zadowolonym. Ten kanał pozyskiwania nowych klientów jest bardzo popularny, a współpraca z partnerami jest dla firmy Athlon kluczowa. Co ważne, to współpraca, która opłaca się wszystkim.

Obsługa partnerów jest kluczowa

Już samo określenie partner zawiera informację o partnerstwie, a więc współpracy. Skoro mówimy o współpracy biznesowej wiadomo od razu, że dane partnerstwo niesie za sobą określone korzyści biznesowe. To właśnie takie podmioty jak brokerzy, dealerzy czy importerzy poszczególnych samochodów są dla firmy Athlon kluczowi. Już na etapie tworzenia procesu współpracy i obsługi, zaangażowani są pracownicy różnych działów firmy. To dlatego, aby dobrze poznać i zrozumieć potrzeby partnerów. Tylko na wzajemnym zrozumieniu możliwe jest stworzenie kompleksowego produktu, jakim jest pojazd wraz z optymalnym jego finansowaniem.

W przypadku dobrze ułożonych relacji na linii Athlon – partnerzy działa to ze zdwojoną siłą. Często krzyżowe rekomendacje skutkują tym, że nowi klienci trafiają od partnera do nas i odwrotnie. I tutaj znowu dochodzimy do tego, o czym pisaliśmy wcześniej – zaufanie w biznesie, które przekłada się na kluczowy element biznesu, czyli rentowność.

 

Podobnie jak klienci i prowadzone przez nich biznesy różnią się od siebie, tak samo jest z partnerami. Dlatego każdy wymaga indywidualnego podejścia i zrozumienia. Współpraca i proces obsługi powinien być, i jest, bardzo indywidualny i często jest to efekt wspólnej pracy nad ofertą. W firmie Athlon staramy się przede wszystkim poznać oczekiwania naszych partnerów, zrozumieć ich model biznesowy i na tej podstawie zapewnić pełną opiekę; zarówno pod kątem merytorycznym, jak i procesowym. Takie indywidualne podejście jest co prawda czaso- i pracochłonne, ale procentuje w przyszłości doskonałą współpracą i relacjami. Buduje wzajemne zaufanie, także dzięki pełnemu przepływowi informacji. Kiedy decydujemy się na współpracę, oznacza to ni mniej, ni więcej, że otaczamy partnera opieką. Efektem takiego podejścia jest zaufanie i lojalność. Partner ma pewność, że, oferując nasze usługi, oferuje produkt najwyższej jakości, którego może być całkowicie pewien. Ma to olbrzymie znaczenie. Wyobraźmy sobie sytuację, że sprzedajemy konkretne modele samochodów. Wiemy o nich wszystko, jesteśmy ich pewni. Polecamy klientowi partnera biznesowego oferującego finansowanie, co do którego nie mamy pewności. W efekcie zawiedziony takimi usługami klient może następnym razem zdecydować się na całkowicie innego dealera. Dlatego tak duży nacisk kładziemy na opiekę nad naszymi partnerami. Wtedy, rekomendując nasze usługi swoim klientom, mają oni pewność, że zostaną obsłużeni na najwyższym poziomie.

Polecenie

Wystarczy przejrzeć media społecznościowe, żeby zdać sobie sprawę, jak ważnym elementem pozyskiwania nowych klientów jest polecenie. Może to być znajomy, kontrahent. Jeżeli ktoś miał dobre doświadczenia z firmą, z którą współpracował, to chętnie taką firmę poleci. W przypadku dobrze ułożonych relacji na linii Athlon – partnerzy działa to ze zdwojoną siłą. Często krzyżowe rekomendacje skutkują tym, że nowi klienci trafiają od partnera do nas i odwrotnie. I tutaj znowu dochodzimy do tego, o czym pisaliśmy wcześniej – zaufanie w biznesie, które przekłada się na kluczowy element biznesu, czyli rentowność.

Bardzo duży nacisk kładziemy na jakość współpracy z partnerami. Chcemy, aby czuli się wyróżnieni. Dlatego bardzo wiele proponowanych przez nas rozwiązań staramy się z nimi konsultować, aby oferować kompleksowy produkt o najwyższej jakości.
Tutaj ważnym elementem, o którym nie można zapomnieć, jest konkurencja. Dlatego zawsze patrzymy z dużym zainteresowaniem i szacunkiem na działania, jakie podejmują nasi konkurenci. Pozwala to na ciągły rozwój i oferowanie partnerom coraz nowszych i lepszych rozwiązań.

Dlatego tak ważne jest, aby w pozyskanie, opiekę i utrzymanie partnerów nie był zaangażowany tylko jeden dział, ale cała firma. Tak jak dzięki profesjonalizmowi naszych pracowników nasi klienci czują, że mają fachową opiekę z indywidualnym podejściem, tak samo mają czuć się nasi partnerzy, ponieważ ich satysfakcja, jest składową naszego wspólnego sukcesu.

 

Klaudia Śledziewska
Retail Sales Team Leader

Przeczytaj również
Popularne