Arval rozwija sieć serwisów pod szyldem Arval Center
Takiego rozwiązania jeszcze na polskim rynku nie było. Arval, jako pierwsza firma z branży CFM w Polsce, zaproponował klientom możliwość umawiania się na przeglądy i usługi mechaniczne poprzez aplikację mobilną. W kilku kliknięciach użytkownik wybiera miejsce i termin wizyty, który może być dostępny już tego samego dnia. Żeby było to możliwe, Arval selekcjonuje najlepszych partnerów, którzy podejmą się stałej obsługi dodatkowej puli samochodów różnych marek. Takie serwisy otrzymują szyld Arval Center, który jest swoistą gwarancją jakości. Na razie działa 8 takich punktów w różnych częściach Polski, ale wkrótce sieć będzie się poszerzać.
Koncept Arval Center został uruchomiony w marcu. Serwisy, które przeszły bardzo drobiazgowy audyt, wybrano w taki sposób, by możliwość skorzystania z nich mieli mieszkańcy całego kraju. Są zlokalizowane w takich miastach, jak: Warszawa, Gdańsk, Wrocław, Poznań, Lublin, Katowice czy Łódź.
– Położenie w dużej aglomeracji było warunkiem koniecznym, by przyłączyć się do sieci Arval Center. Oprócz tego ważne było dla nas, by były to serwisy dobrze nam znane, sprawdzone, gwarantujące najwyższą jakość. A co najważniejsze, musiały to być punkty, które zapewnią krótkie terminy i oddelegują pracowników do obsługi naszych klientów – mówi Jerzy Pająk, Supplier Network Manager w Arval Service Lease Polska.
Serwisy włączone do sieci Arval Center wcześniej funkcjonowały wyłącznie jako ASO dla konkretnych marek pojazdów. Jednak klienci Arval mogą przyjechać do nich autem dowolnego producenta. Stacje muszą być przygotowane pod kątem diagnostycznym, a przed wizytą klienta zaopatrują się w niezbędne części zamienne.
– Klienci korzystający z Arval Center nie muszą się obawiać, że nie jadąc do ASO, spotkają się z przykrymi konsekwencjami. Wszystkie wybrane przez nas serwisy pracują zgodnie z procedurą GVO, co oznacza serwisowanie w standardzie ASO. Przegląd zgodny jest z kartą producenta, podczas napraw sprawdzane są te same elementy, dokumentacja także zgodna jest ze standardami. Nie ma żadnego ryzyka utraty gwarancji, a co za tym idzie, użytkownikowi pojazdu nie grożą kary umowne – wyjaśnia Jerzy Pająk.
Jak dodaje, klienci od razu polubili to rozwiązanie. W serwisach pod szyldem Arval Center ok. 80% obsługiwanych pojazdów ma inną markę niż ta, dla której dany punkt jest dedykowany.
To rozwiązanie znamy z innych aspektów życia – przez aplikację mobilną umawiamy się dziś do lekarza, fryzjera albo rezerwujemy stolik w restauracji. Jednak serwisy samochodowe pozostawały w tym zakresie nieco w tyle. W Arval klienci, którzy chcieli umówić się na przegląd albo drobną naprawę mechaniczną, mogli wyszukać w aplikacji mobilnej najbliższy serwis, ale ostatecznie i tak konieczny był kontakt telefoniczny. Powstanie sieci Arval Center to pierwszy krok do rewolucji w tej dziedzinie.
– Klient ma teraz możliwość umówienia się na wizytę w serwisie całkowicie zdalnie. W aplikacji My Arval Mobile wybiera lokalizację, datę i godzinę, która mu pasuje, a także wskazuje, jakie prace będą do wykonania. To pozwala obsłudze przygotować wszystkie niezbędne części i bardzo szybko zrealizować usługę – wyjaśnia Jerzy Pająk. Serwis dostaje też od Arval komplet informacji na temat pojazdu.
Takie rozwiązanie jest ogromną zaletą dla firm posiadających większą flotę. Dzięki możliwości zapisania się na przegląd lub serwisowanie przez aplikację mobilną, fleet manager może zdjąć z siebie część obowiązków. Kierowcy nie potrzebują bowiem pośrednika w umawianiu się na wizytę w serwisie. Wystarczy, że zainstalują aplikację.
Dzięki współpracy wyłącznie z serwisami, które gwarantują miejsce dla klientów Arval, proces zapisania się na wizytę jest bardzo prosty i szybki.
– Każdy kierowca, który kiedykolwiek na własną rękę szukał mechanika, doskonale wie, że czas oczekiwania na wizytę potrafi być bardzo długi i czasem trwa nawet kilka tygodni. W sieci Arval Center udało się nam ten problem zniwelować. Często możliwe jest umówienie spotkania nawet w ciągu kilku godzin lub na następny dzień. Pracownicy zdążą w tym czasie przygotować się do wizyty serwisowej, sprawdzić historię pojazdu, zgromadzić potrzebne części, czy skontaktować się z użytkownikiem w celu doprecyzowania zgłoszenia. Dzięki temu sama naprawa także przebiega sprawnie, zazwyczaj od ręki, bez zostawiania pojazdu na dłużej – wyjaśnia Jerzy Pająk.
Po wybraniu dogodnego terminu przez użytkownika, do serwisu i do Arval przychodzi powiadomienie. Proces autoryzacji naprawy jest niemal natychmiastowy, dzięki komunikacji poprzez specjalną platformę.
Na razie sieć Arval Center liczy osiem serwisów, jednak jej dalszy rozwój będzie szybko postępował. Niebawem dołączą do niej punkty w Krakowie i Bukowinie Tatrzańskiej, a kolejne rozmowy prowadzone są z właścicielami serwisów w Warszawie i Olsztynie.
– Chcemy by serwisy Arval Center były dostępne wszędzie tam, gdzie pracują nasi klienci. Analizujemy dokładnie, gdzie najczęściej serwisowane są nasze pojazdy i w tych miejscach w pierwszej kolejności szukamy partnerów – mówi Jerzy Pająk. – Mamy tu do czynienia z sytuacją win-win-win. Klient jest zadowolony, ponieważ może szybko załatwić sprawę i ma zagwarantowaną najwyższą jakość usług. Dla serwisów jest to okazja na pozyskanie wielu nowych zleceń, co szczególnie w czasie pandemii, gdy spadła sprzedaż nowych aut, jest bardzo istotnym wsparciem. Zespół Arval ma z kolei sprawdzonych partnerów, którym może powierzyć flotę klientów bez obaw – dodaje.
O pozytywnym nastawieniu użytkowników świadczą wyniki ankiet konsumenckich. Serwisy pod szyldem Arval Center osiągają najwyższe wskaźniki satysfakcji w badaniach jakościowych.
Arval już teraz rozważa dalszy rozwój konceptu.
– Umawianie się do serwisu przez aplikację oraz obsługiwanie pojazdów wszystkich marek, to dopiero pierwsza z innowacji. Przyglądamy się doświadczeniom naszych kolegów z krajów Europy Zachodniej i szukamy rozwiązań, które sprawdzą się na polskim rynku. Przyszłością są na pewno nasze Arval Premium Centers, gdzie zrealizować będzie można nie tylko usługi mechaniczne, ale też wymianę opon czy naprawy powypadkowe. Może to być także miejsce, gdzie klient zwraca auto po kontrakcie i od razu odbiera nowy pojazd. Takie rozwiązania funkcjonują już na innych rynkach obsługiwanych przez Arval, a my staramy się uczyć z tych doświadczeń i dopasowywać je do potrzeb i przyzwyczajeń polskiego klienta – wyjaśnia Jerzy Pająk.