Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Coca-Cola zapewnia w Belgii dostawami 30 ciężarówkami elektrycznymi

Belgijska firma rozlewnicza inwestuje w długoterminowy zrównoważony rozwój i ogranicza emisję CO2 o 75% rocznie. Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) będzie bowiem teraz zapewniać dostawy na ostatniej mili swoim lokalnym klientom w Belgii za pomocą 30 elektrycznych ciężarówek Renault Trucks. Pod koniec listopada 2022 roku pierwsze pięć pojazdów ruszyło w regionie Antwerpii.

W ten sposób producent napojów elektryfikuje jedną piątą swojej floty ciężarówek, jednocześnie – dzięki strukturalnemu partnerstwu z Renault Trucks – tworząc największą flotę elektrycznych ciężarówek w Belgii. Ten rozwój pozwala też firmie każdego roku redukować emisję CO2 o około 75% w porównaniu z odpowiednikami z silnikiem Diesla. An Vermeulen – wiceprezes i dyrektor krajowy Coca-Cola Europacific Partners na Belgię i Luksemburg – wyjaśnia „Stoimy w obliczu złożonego kontekstu w naszych sektorach działalności, co oznacza, że musimy być w stanie szybko się dostosować, ale zdecydowanie decydujemy się także na dalsze inwestowanie w perspektywie długoterminowej. Inwestycja w elektryczne ciężarówki to nowy krok, który powinien przyczynić się do realizacji ambicji Coca-Cola Europacific Partners, aby do 2030 roku zmniejszyć emisję CO2 z całego łańcucha wartości o 30%, zanim do 2040 roku stanie się neutralny dla klimatu”.

 

Pierwszych pięć samochodów Renault Trucks E-tech D i D Wide będzie jeździło po regionie Antwerpii, a w nadchodzących miesiącach kolejne dołączą do obsługi innych zakładów produkcyjnych i dystrybucyjnych w Gandawie i Chaudfontaine w Belgii. An Vermeulen dodał „Większość naszych dostaw jest realizowana na skalę lokalną, do supermarketów i firm w pobliżu naszych zakładów, na trasach średnio 150 km dziennie. W ten sposób nadal chcemy organizować nasze działania w sposób długoterminowy i zrównoważony na poziomie lokalnym w Belgii”.

Zoptymalizowane na trasy lokalne

W konfiguracji wybranej przez Coca-Colę elektryczne ciężarówki Renault Trucks mogą dziennie pokonywać dystans około 200 km, co w zupełności wystarcza na pokrycie około 40% obecnych tras dostaw lokalnych lokalizacji CCEP. Dla każdego pojazdu na miejscu przewidziana jest stacja ładująca, w ciągu nocy umożliwiająca pełne naładowanie akumulatora. Terminale te są zasilane wyłącznie w 100% zieloną energią, wytwarzaną we własnym zakresie na poszczególnych obiektach. Coca-Cola ściśle współpracowała z Renault Trucks, aby znaleźć najodpowiedniejsze ciężarówki i zapewnić optymalne warunki załadunku dla tego konkretnego lokalnego zastosowania: Siegfried Van Brabandt, dyrektor zarządzający Renault Trucks Belux, wskazał „Dokładnie przeanalizowaliśmy dane logistyczne Coca-Coli, następnie opracowaliśmy realistyczne symulacje tras i przeprowadziliśmy testy w rzeczywistych warunkach, biorąc pod uwagę zużycie energii, ale także komfort i bezpieczeństwo kierowców. Ciężarówki są wyposażone w system kamer 360°, aby uniknąć martwych punktów, głośnik ostrzegający pieszych i rowerzystów oraz szklane drzwi zapewniające optymalną widoczność po stronie pasażera”. 30 elektrycznych ciężarówek planowanych na ten rok to tylko pierwszy krok dla CCEP. An Vermeulen wyjaśnia „Do 2030 roku krok po kroku będziemy dążyć do dekarbonizacji floty, kontynuując badanie rozwoju rynku w celu określenia przyszłości naszej floty, biorąc pod uwagę takie parametry, jak większe odległości do pokonania, autonomia cięższych pojazdów i ładunków”.

Trwała innowacja

CCEP pragnie również nadal rozważać przyszłość we współpracy z Renault Trucks. Siegfried Van Brabandt ocenia „Wspieramy naszych klientów w dekarbonizacji ich floty. Aby to osiągnąć, opracowaliśmy dostosowane i szyte na miarę rozwiązanie, zarówno dla pojazdów, jak i usług. Oferujemy też wsparcie w zakresie prawidłowego użytkowania pojazdów elektrycznych. Jednak nadal poszerzamy naszą ofertę pojazdów elektrycznych: od przyszłego roku będziemy sprzedawać ciągnik elektryczny, który na jednym ładowaniu może pokonać znacznie większe odległości. Ponadto wraz z Volvo Group, której jesteśmy częścią, poprzez partnerstwa strategiczne inwestujemy w rozbudowę publicznej infrastruktury ładowania w Europie. W związku z tym ta dekada zapowiada się naprawdę ekscytująco w naszym sektorze i cieszymy się, że możemy posuwać się naprzód w tym kontekście z silnymi partnerami, jak Coca-Cola”.

Inwestowanie w redukcję emisji CO2 dla zrównoważonej przyszłości

Przejście na elektryczne środki transportu stanowi ważny lokalny krok dla Coca-Cola Europacific Partners w ramach ambicji osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. An Vermeulen podsumowuje „Nadal inwestujemy w nasze długoterminowe cele, aby zmniejszyć emisję CO2. Działamy na kilku frontach: w miarę możliwości redukujemy ilość opakowań, gdyż odpowiadają one za około 40% naszego śladu ekologicznego; od zeszłego roku we wszystkich naszych butelkach w Belgii przestawiliśmy się na plastik w 100% z recyklingu, co pozwala nam ograniczyć emisje o 70%; a nasz zakład w Chaudfontaine uzyskał certyfikat neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Poprzez te wszystkie działania chcemy nadal rozwijać się w zrównoważony sposób, wspólnie z naszymi partnerami i klientami. Tą drogą przyczyniamy się do osiągnięcia celów naszego planu działania na rzecz zrównoważonego rozwoju”.

Przeczytaj również
Popularne