Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2024

Chery przyspiesza. Mniejszy SUV Jaecoo J5 jeszcze w paździeniku

Koncern Chery umie budować napięcie. W Polsce najpierw długo kazał czekać na Omodę 5, później zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży modelu 7. Teraz publikuje w sieci zakamuflowane zdjęcia mniejszej „piątki”.

Omoda to lifestylowa marka Chery, a Jaecoo choć bliźniacza, idzie w stronę elegancji, by nie powiedzieć segmentu premium. Więcej o tym pisaliśmy TUTAJ. Może to słowa nieco na wyrost, ale wizerunek obu aut jest zdecydowanie odmienny. Zarówno w designie, jak i materiałach wykończeniowych.

Ten sam napęd

Jednak Omodę i Jaecoo łączy technologia. Zarówno w Omodzie, jak i Jaecoo pracuje ten sam silnik benzynowy 1.6 T-GDi połączony z dwusprzęgłowym automatem. W odróżnieniu od Omody, w Jaecoo standardem jest jednak napęd na cztery koła z możliwością wyboru trybu pracy. Przynajmniej tak jest w modleu 7.

A co wiemy o zakamuflowanym modelu J5? Na razie niewiele, bo oficjalną premierę zaplanowano na październik. Widać jednak, że w aucie dominują proste i eleganckie kontury. To ukłon w stronę kanciastego stylu off-roadowego, w którym Chińczycy się lubują.

Mniejszei czyli tańsze?

Auto jest zdecydowanie bardziej kompaktowe. J7 mierzy 4,5 metra długości a rozstaw osi to 2,6. J5 jest wyraźnie mniejszy, ma nieco inaczej narysowane reflektory i tylne światła oraz sprytnie wkomponowaną w linię nadwozia wycieraczkę.

Za wcześnie także, by mówić o cenie. Omoda 5 wyceniona jest na około 115 tys. zł. Oficjalnej ceny Jaecoo J7 jeszcze nie ma, choć mówi się o poziomie 150 tys. Skoro J5 jest mniejsze, cenowo powinno wpasować się między te dwa modele. Zobaczymy niebawem.

Przeczytaj również
Popularne