Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Omoda 5 po liftingu. Wreszcie z oficjalną ceną

Importer chińskich samochodów marek Omoda i Jaecoo opublikował cennik modelu 5 z silnikiem benzynowym w wersji po liftingu. Ceny startują od 115 500 zł. Co ciekawe producent nie przewiduje dopłat za lakier.

Sytuacja jest nieco skomplikowana, bo przecież Omoda 5 już w Polsce jest, sprzedaż ruszyła. Więcej o Omodzie pisaliśmy TUTAJ. Dopiero jednak teraz importer opublikował oficjalny cennik. Otwiera go wersja Comfort wyceniona na 115 500 zł. Druga, bogatsza odmiana to Premium wyceniona na 129 500 zł. Ceny pokrywają się ze wcześniejszymi zapowiedziami, ale teraz stały się dopiero oficjalnymi. Co ważne, ceny dotyczą auta po liftingu z kompletnie nową deską rodzielczą.

Jeden silnik

Dla polskich klientów dostępne są dwie wersje wyposażenia modelu Omoda 5, obie z tym samym i jedynym dostępnym u nas silnikiem 1.6 T-GDI własnej konstrukcji koncernu CHERY o mocy 147 KM mocy i 275 Nm momentu obrotowego.

Moc czterocylindrowego silnika przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem standardowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach (DCT7). Czterocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz systemem zmiennych faz rozrządu jest w całości wykonana ze stopu aluminium i charakteryzuje się aż 41-procentową sprawnością cieplną. Średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi 7.4 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 zajmuje 10.1 sekundy.

Kształt diamentów

Omoda 5 to kompaktowy crossover mierzący 437 cm długości, 1824 cm szerokości i 158 cm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 261 cm. Przednią część nadwozia wyróżnia oryginalny, potężny grill z wlotami powietrza w kształcie diamentów. Tuż pod maską znajdują się wąskie światła do jazdy dziennej w kształcie litery T, które pełnią również funkcję kierunkowskazów.

Światła mijania oraz drogowe zostały przeniesione w dolną część zderzaka, gdzie znajdują się również światła przeciwmgłowe, będące wyróżnikiem bogatszej wersji wyposażenia Premium. Boczną linię nadwozia podkreśla mocno pochylona przednia szyba, a dynamiczny charakter nadwozia podkreślają słupki B i C tworzące efekt unoszącego się dachu. Z tyłu uwagę zwraca duży spoiler umieszczony nad szybą oraz zgrabna lotka na pokrywie bagażnika, nadająca lekkości nadwoziu oraz światła LED w kształcie litery X.

Wersja Comfort zawiera m.in. 18-calowe obręcze kół lakierowane na czarno, automatycznie sterowane reflektory wykonane w całości w technologii LED, automatyczne wycieraczki, komplet czujników parkowania wraz z kamerą cofania i przyciemniane szyby tylne. We wnętrzu standardem są elektrycznie regulowane, pokryte ekologiczną skórą fotele z funkcją podgrzewania i wentylacji oraz wykończoną miękkim obiciem deskę rozdzielczą z podwójnymi, zakrzywionymi w stronę kierowcy ekranami o przekątnej 12,3 cala. Jeden z ekranów pełni funkcję cyfrowego kokpitu, pokazując informacje ważne dla kierowcy.

Sporo w standardzie

Największa zmiana po liftingu to kompletnie nowa deska rodzielcza. Centralny ekran dotykowy umożliwia sterowanie automatyczną klimatyzacją, systemem audio i ustawieniami pojazdu. System multimedialny obsługuje bezprzewodowo interfejsy Android Auto oraz Apple CarPlay. W desce jest także ładowarka bezprzewodową z funkcją chłodzenia smartfona. Chłodzony jest również pojemny schowek ukryty w podłokietniku na masywnym tunelu środkowym. Znajdziemy tu również gniazda USB-A, USB-C oraz gniazdo 12V.

Standardem jest również adaptacyjny tempomat. Wersja Comfort dostępna jest w jednym z 7 kolorów nadwozia do wyboru: Khaki white, Aviation silver, Phantom gray, Aqua green, Blood red, Midnight blue lub Carbon black. Klienci mogą wybierać swoje ulubione kolory bez ograniczeń, ponieważ żaden z lakierów nie wiąże się z koniecznością dopłaty.

Z animacją i dachem panoramicznym

Topowa wersja Premium to dodatkowo światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, kamera 360, otwierane okno dachowe, elektrycznie sterowane drzwi bagażnika, dynamiczne kierunkowskazy i animacja powitalna świateł. We wnętrzu o świeże powietrze zadba automatyczna klimatyzacja z filtrem PM 2.5, która umożliwi ustawienie różnych temperatur dla strony kierowcy i pasażera. Jest także podgrzewana kierownicą, 8-głośnikowy system audio marki SONY.

Dla topowej odmiany dostępnych jest 10 kolorów: 4 z nadwoziem jednokolorowym Aqua green, Blood red, Midnight blue i Carbon black, 5 wariantów z ozdobnymi elementami nadwozia w kolorze czerwonym: Phantom gray, Khaki white i Aviation silver, z czego 2 są dostępne również z dachem lakierowanym na czarno oraz ciekawa kombi-nacja: nadwozie w kolorze Aqua green z dachem w białym odcieniu Khaki white. Również w wersji Premium producent nie wymaga dopłaty za lakier ani nadwozie lakierowane w dwóch kolorach.

Obie wersje wyposażenia dostępne są z systemem obsługi głosowej Hello Omoda, za pomocą którego pasażerowie mogą m.in. otworzyć okna, okno dachowe, ustawić temperaturę układu klimatyzacji. Wyjątkową atmosferę kabiny podkreśli system oświetlenia ambientowego, umożliwiający ustawienie ulubionego koloru podświetlenia wnętrza.

5 gwiazdek i systemy

Omoda 5 zostało zaprojektowane tak, by sprostać najsurowszym wymaganiom stawianym przed producentami na całym świecie, dlatego samochód uzyskał nie tylko 5 gwiazdek w europejskich testach EURO NCAP, ale również może pochwalić się najwyższymi notami organizacji testujących bezpieczeństwo pojazdów na innych kontynentach.

Auto standardowo wyposażone jest w zaawansowane systemy wspomagające kierowcę (ADAS), oraz Inteligentny system unikania kolizji (IES), System zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP), System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD), System monitorowania uwagi kierowcy (DMS) Inteligentny system sterowania prędkością (SCF) czy Asystent jazdy w korku (TJA). W wyposażeniu uwzględniono również rozmaite funkcje ułatwiające jazdę, takie jak Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC) czy Asystent ograniczenia prędkości (SLA).

Aby zapewnić bezpieczne parkowanie, znajdziemy takie zaawansowane rozwiązania jak: system kamer 360 stopni (standard w wersji Premium), Asy-stent ruchu poprzecznego podczas cofania z funkcją automatycznego hamowania (RCTA+RCTB) czy czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Samochód jest również wyposażony w hamulec pokolizyjny, który zapobiega wtórnym kolizjom w przypadku utraty przytomności przez kierowcę.

Samochody objęte są gwarancją na 7 lat lub 150 tysięcy limitu kilometrów, a także bezpłatną usługą assistance.

Przeczytaj również
Popularne