Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2024

20 rocznica produkcji Unimoga w zakładzie w Wörth am Rhein

Fabryka Mercedes-Benz w Wörth obchodzi szczególną rocznicę: Unimog powstaje tu od 20 lat. Po wielu dekadach produkcji pojazdu w siostrzanym zakładzie w Gaggenau, w 2002 roku produkcja uniwersalnej maszyny z napędem silnikowym została przeniesiona z Gaggenau właśnie do zakładu w Wörth. Jest on budowany w największym zakładzie ciężarówek Mercedes-Benz z dużym udziałem montażu ręcznego, co pozwala na szczególnie wysoki stopień elastyczności procesów.

Do dzisiaj Unimog jest kojarzony z fabryką w Gaggenau, gdzie był wytwarzany przez ponad 50 lat. W Gaggenau nadal są produkowane specyficzne dla Unimoga osie portalowe, przekładnie i liczne inne komponenty. Obecnie w pobliżu dawnego zakładu produkcyjnego znajduje się także Muzeum Unimoga. Od rozpoczęcia produkcji w 1951 roku z linii produkcyjnych zakładów w Gaggenau i Wörth zjechało ponad 370 000 Unimogów. Klienci wykorzystują swoje modele Unimoga na bardziej różnorodne sposoby niż prawie jakikolwiek inny pojazd. Na przykład ten wszechstronny wśród pojazdów użytkowych nośnik osprzętu i wysoce mobilny środek transportu dla firm transportu publicznego odśnieża tory i odholowuje uszkodzone składy pociągów oraz służy do pielęgnacji terenów zielonych i jako karetka pogotowia w najtrudniejszym terenie. Wspinając się na najwyższy wulkan świata, Unimog ustanowił również światowy rekord wysokości dla pojazdów kołowych. O jego popularności i niezawodności świadczy też wybór czytelników magazynu OFF ROAD: - w 2022 roku po raz 18. z rzędu Unimog został wybrany „Pojazdem terenowym roku”.

 

O fabryce Mercedes-Benz Wörth

Największa montownia ciężarówek Mercedes-Benz Trucks została założona w Wörth am Rhein w 1963 roku i produkuje samochody Mercedes-Benz Actros, Arocs i Atego. Obok Unimoga są tu także składane modele specjalne Mercedes-Benz Econic i Zetros. W 2021 roku uruchomiono seryjną produkcję akumulatorowego Mercedesa eActrosa; w 2022 roku pojawiła się druga seryjnie produkowana e-ciężarówka Mercedes-Benz eEconic. Zakład nad Renem jest jeszcze centrum kompetencji globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Trucks. Zatrudniając około 10 000 pracowników jest drugim co do wielkości pracodawcą w kraju związkowym Nadrenia-Palatynat.

Przeczytaj również
Popularne