Renault Trucks rozszerza ofertę w pełni elektrycznych pojazdów i ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w 2023 roku dwóch nowych modeli o całkowitej masie zestawu do 44 ton, a mianowicie Renault Trucks T E-Tech dla transportu regionalnego i Renault Trucks C E-Tech dla branży budowlanej. Wszystkie modele elektryczne będą teraz nosić dodatkową nazwę E-Tech.
Od 2020 roku producent wprowadza na rynek gamę całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych o masie od 3,1 do 26 ton, produkowanych we Francji. W 2021 r. dostarczono 249 elektrycznych pojazdów ciężarowych, a 613 zostało zamówionych.
Od początku 2023 roku Renault Trucks rozpocznie sprzedaż dwóch nowych modeli o masie całkowitej do 44 ton: Renault Trucks T E-Tech dla transportu regionalnego i Renault Trucks C E-Tech dla budownictwa.
Te nowe modele w gamie ciężkich pojazdów Renault Trucks będą wyposażone w dwa lub trzy silniki elektryczne o łącznej mocy do 490 kW (666 KM). Będą one również wyposażone w skrzynię biegów Optidriver.
Renault Trucks T i C E-Tech będą miały zamontowane od dwóch do sześciu pakietów akumulatorów litowo-jonowych o pojemności od 180 do 540 kWh. Akumulatory pojazdów mogą być w pełni naładowane w ciągu 9,5 godziny prądem zmiennym (AC) o mocy do 43 kW lub w ciągu 2,5 godziny prądem stałym (DC) o mocy do 250 kW. Pojazdy te będą mogły przejechać do 300 km na jednym ładowaniu i do 500 km przy jednogodzinnym pośrednim szybkim ładowaniu (250 kW).
W celu łatwego dostosowania do każdego rodzaju nadwozia, a tym samym do każdego rodzaju użytkowania, Renault Trucks T i C E-Tech mogą być wyposażone w trzy rodzaje przystawek odbioru mocy (PTO): elektryczną, elektromechaniczną lub na skrzyni biegów.
Nowe elektryczne samochody ciężarowe będą miały masę całkowitą 44 ton i będą dostępne w wersjach z ciągnikami siodłowymi 4x2 i 6x2 oraz tridem 4x2, 6x2 i 8x4.
Renault Trucks T i C E-Tech wejdą do sprzedaży w pierwszym kwartale 2023 roku. Będą one produkowane w fabryce Renault Trucks w Bourg-en-Bresse.
Do 2030 r. producent zamierza sprzedawać 50% pojazdów z napędem elektrycznym. Dekadę później ma być to już 100%.
Renault Trucks