Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Renault napędza flotę dla Alior Banku

Renault napędza flotę Alior Banku

Blisko sześćset samochodów Renault zasili w najbliższych miesiącach flotę Alior Bank. Przekazanie pojazdów odbywa się w innowacyjnej na polskim rynku formule wirtualnego wydania.

Potężna flota nowych pojazdów Renault, jaką odbiera Alior Bank, trafia do pracowników tej firmy w sposób nietypowy. Jeszcze nie tak dawno duże partie samochodów wymieniano jednorazowo, robiąc przy tym szkolenie dla pracowników, lub w transach rozłożonych na kilka tygodni. Z powodu obostrzeń w zakresie bezpośredniego kontaktu i zakazu zgromadzeń, oraz życzeń klienta, samochody wydawane są w transzach, po 6–8 pojazdów dziennie. Nim to nastąpi, nowi użytkownicy z firmy Alior zapoznają się online z pojazdami oraz pełną dokumentacją dotyczącą pojazdów. Przez komputer mogą obejrzeć m.in. filmy instruktażowe nt. swoich nowych samochodów. Następnie umawiani są w indywidualnie ustalanych terminach na zdanie dotychczas użytkowanych pojazdów oraz odbiór nowych Renault u Autoryzowanego Partnera Serwisowego Kruba Group w Sękocinie. Na miejscu bezpośredni kontakt z pracownikami trwa zaledwie kilka minut. Pracownicy Alior Banku podpisują jeden dokument i odbierają kluczyki. Wymiana floty banku została zaplanowana na pół roku.

Trzon pojazdów nowej floty stanowią Renault Clio w wersji Zen piątej generacji z silnikami TCe100 zasilanymi gazem LPG, których zamówiono 374. Poza nimi do floty Alior Banku trafiły również Clio w identycznej konfiguracji, ale już bez instalacji LPG, w liczbie 61 egzemplarzy. Flotę wzbogaciły także 103 kompaktowe Renault Megane TCe 115 oraz 7 kombivanów Kangoo dCi95. Kadra managerska Alior Banku będzie jeździć 34 Renault Talisman TCe 160 EDC. Bank będzie również użytkował przez rok trzy elektryczne Zoe.

 

Tomasz Mróz
Dyrektor Operacyjny Renault w Polsce

To jeden z największych kontraktów flotowych w tym roku, czy się mylę?
W bieżącym roku do dużych klientów flotowych już trafiło lub niebawem zostanie dostarczonych ponad 4000 nowych aut marki Renault. Do jednych z większych niewątpliwie należeć będzie kontrakt z Alior Bankiem. Nasza radość jest tym większa, że oprócz tego iż jest to duży wolumenowo kontrakt, to dodatkowo samochody Renault trafią do tego klienta pierwszy raz.

Proszę powiedzieć, czy to tak, że przedstawiciele Alior Banku chcieli kupić auta LPG, czy to Renault namówiło klienta na ten rodzaj paliwa?
Wybór konkretnych modeli oraz ich wersji silnikowych nastąpił w drodze naszych wspólnych rozmów i miał na celu zaoferowanie modeli i wersji spełniających ekologiczne i ekonomiczne aspekty tego projektu. Miedzy innymi dlatego w grupie największej liczby aut, tzn. Clio, wybór padł na silnik benzynowy z seryjną instalacją LPG. Silniki takie mają znacznie niższą emisję CO2. Gaz nie zawiera benzenu ani ołowiu, nie wytwarza cząstek stałych i w znaczący sposób ogranicza ilość zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery. Oprócz tego nasze nowe Renault Clio V z fabryczną instalacją LPG generuje dodatkowe oszczędności podczas eksploatacji, co nie pozostaje bez znaczenia dla budżetu klienta, a także zwiększa zasięg na jednym tankowaniu dzięki dwóm źródłom zasilania (benzyna i LPG).

Czy obecna sytuacja, kurs euro, przestój w fabrykach jakkolwiek wpłynęły na proces zakupu i wydania samochodów?
Dzięki wypracowaniu przez Renault Polska i Alior Bank właściwego harmonogramu realizacji tego kontraktu cały proces produkcji, transportu oraz wydania został przygotowany z odpowiednim wyprzedzeniem, gwarantującym zachowanie ustalanego wcześniej kalendarza dostaw. Mając na względzie obecną sytuację związaną z COVID19 i konieczność przestrzegania reżimów sanitarnych, został zmodyfikowany jedynie sam proces wydania pojazdów, tzn. zapoznania się z nowym pojazdem oraz sposób jego przekazania do użytkowania. Ten innowacyjny sposób, bazujący na braku bezpośredniego kontaktu z użytkownikiem został opracowany wraz z koncesjonerem wydającym nowe samochody.

 



Nie pytam o tajniki negocjacji, ale czy przy takiej liczbie zadecydowała głównie cena, czy także inne czynniki?
Przy realizacji tak dużych kontraktów aspekt ekonomiczny odgrywa znaczącą rolę. Na atrakcyjność oferty Renault składało się kilka kluczowych elementów zamkniętych w pojęciu ogólnych kosztów użytkowania pojazdu (tzw. TCO), między innymi: koszty związane z serwisowaniem, niskim zużyciem paliwa, wartością rezydualną, a w konsekwencji atrakcyjnym poziomem finansowania, które w przypadku tego kontraktu zostało zapewnione przez firmę LeasePlan. Dodatkowym atutem naszej oferty jest profesjonalna i stojąca na najwyższym poziomie obsługa posprzedażna, zapewniona przez Autoryzowane Serwisy Renault Pro+.

 


Kamila Skibińska
Dyrektor Departamentu Logistyki w Alior Banku

Jak długo trwał proces wyboru samochodów do floty Alior Banku?
Flota aut w Alior Banku sięga prawie 600 samochodów. Przeważają auta narzędziowe i poolowe, czyli takie, które nasi bankierzy i pracownicy wykorzystują do pracy. Dlatego dominują samochody segmentu B i C, czyli modele Clio i Megane. Samochody w naszej flocie muszą być nowoczesne, ekonomiczne i, co równie ważne, ekologiczne. Dla kadry menedżerskiej zdecydowaliśmy się na model Talisman. Proces wyboru odpowiedniej dla naszych potrzeb floty przebiegał według obowiązujących w banku procedur i zasad, jakie zwyczajowo się stosuje w takich przypadkach, choć ze względu na skalę wymiany podlegał naszej wnikliwej analizie.

Jaki konkretnie czynnik zadecydował o tym, że ostatecznie zdecydowali się Państwo na samochody Renault?
Oferta Renault okazała się najkorzystniejsza. Francuski producent samochodów stanął na wysokości zadania, przedstawiając modele spełniające kryteria, o których mówiłam. Czynnikiem, który miał istotny wpływ na wybór tej marki, było włączenie do oferty modelu Clio najnowszej generacji z silnikiem napędzanym LPG. Nowe Clio V ma również liczne systemy bezpieczeństwa czynnego, do tej pory dostępne głównie w samochodach wyższych klas. Tych samochodów będzie najwięcej w naszej flocie. Uznaliśmy, że najlepiej odpowiada naszym potrzebom. Jest to nowy model, został dobrze wyposażony, więc może się podobać. Ale to, co w nim najważniejsze, że jest ekonomiczny i ekologiczny za sprawą nowoczesnej, fabrycznie montowanej instalacji LPG.

Wybór padł na samochody zasilane także LPG, czy ten rodzaj napędu był od początku brany pod uwagę?
Początkowo nie planowaliśmy zakupu samochodów napędzanych gazem. Jednak w trakcie analizowania oferty producentów, a zwłaszcza po spotkaniu z przedstawicielami Renault, doszliśmy do wniosku, że warto przyjrzeć się bliżej tej propozycji. Nowe Clio na gaz jest zdecydowanie bardziej oszczędne i zdrowsze dla środowiska. Gaz jest także łatwo dostępny, co w przypadku długich podróży i w miejsca niezurbanizowane jest ważne. Zawsze daje także możliwość zatankowania benzyny, jeśli stacja nie ma LPG. Oczywiście kwestia ochrony środowiska jest dla nas bardzo ważna. Z tego powodu w naszej flocie pojawią się trzy samochody elektryczne Renault jako pojazdy poolowe.
Przedstawicieli sektora bankowego nie wypada pytać, czy mieliście Państwo wszystko dobrze policzone i skalkulowane, na jaką formę finansowania się Państwo zdecydowaliście?
Jesteśmy bankiem i rachunek musi być in plus. I tym razem nie mogło być inaczej. Jeśli chodzi o formę finansowania, to korzystamy z najmu długoterminowego.


Szymon Kruba
Prezes Zarządu KrubaGroup Sp. z o.o.

Jako autoryzowany koncesjoner Renault i Dacia zajmujemy się wydaniem samochodów dla firmy Alior, przygotowujemy tzw. serwis zerowy, doposażamy samochody w to, co sobie życzył klient, a następnie wydajemy pojazdy. Ten ostatni proces przebiega w innowacyjnej na polskim rynku formule wirtualnego wydania. Nowi użytkownicy z firmy Alior mogą zapoznać się przez Internet z pełną dokumentacją samochodów na długo przed fizycznym odbiorem pojazdu. Przygotowaliśmy filmy instruktażowe do każdego modelu, które omawiają kluczowe elementy dotyczące obsługi. Dzięki temu użytkownik może po prostu wsiąść do nowego samochodu Renault i bezpiecznie ruszyć nim w podróż. Na odbiór pojazdów umawiamy się z godzinnym interwałem czasowym po to, by klienci czuli się komfortowo i by zapewnić im oraz naszym pracownikom pełne bezpieczeństwo. Naszym celem było zredukowania kontaktu na miejscu wydania zaledwie do kilku minut. W naszym obiekcie następuje identyfikacja użytkownika, podpisuje on dokument odbioru pojazdu i otrzymuje zdezynfekowane na jego oczach kluczyki. Wszystkie niezbędne dokumenty samochodu są już w etui w każdym pojeździe. Pierwsze samochody Renault Clio z ekologicznym napędem LPG zasiliły flotę firmy Alior w połowie maja. Ze względu na oczekiwania klienta wydajemy dziennie około sześciu, ośmiu pojazdów, a całość wymiany floty planowana jest na okres prawie półroczny.

Pierwsze samochody Renault Clio z ekologicznym napędem LPG zasiliły flotę firmy Alior w połowie maja. Ze względu na oczekiwania klienta wydajemy dziennie około sześciu, ośmiu pojazdów, a całość wymiany floty planowana jest na okres prawie półroczny.

Przeczytaj również
Popularne