Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Niro drugiej generacji pokazane

Kia zaprezentowała Niro nowej generacji, które dostępne będzie w wersji hybrydowej (HEV), hybrydowej typu plug-in (PHEV) oraz elektrycznej (BEV). Modele PHEV i BEV zadebiutują w późniejszym terminie.

W Korei sprzedaż nowej Kia Niro w wersji HEV rozpocznie się w tym miesiącu. Na wybranych rynkach zadebiutuje jeszcze w tym roku.

Kia Niro odznacza się odważnym designem, w szczególności tylnej części pojazdu. Szeroki tylny słupek C, w kontrastowym kolorze od reszty nadwozia, łączy się z efektownymi tylnymi światłami w kształcie bumerangu.

Pod względem wymiarów zewnętrznych nowa Kia Niro urosła w stosunku do poprzednika – długość wynosi 4420 mm, szerokość 1825 mm, a wysokość 1545 mm i rozstaw osi 2720 mm, co oznacza przyrost o – odpowiednio – 65 mm, 20 mm, 10 mm i 20 mm.

Dzięki przeniesieniu akumulatora 12 V z nadkola i zintegrowaniu go z akumulatorem trakcyjnym, który znajduje się pod tylną kanapą, ładowność bagażnika w modelu Niro HEV osiąga 451 litrów (VDA), czyli o 15 litrów więcej niż u poprzednika.

Niro jest wyposażone w zawieszenie typu MacPherson, z tyłu zastosowano zawieszenie czterowahaczowe. Niro w wersji HEV jest benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra ma moc 105 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 144 Nm. W połączeniu z synchronicznym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi, który generuje moc 32 kW, model HEV wytwarza łączną maksymalną moc o wartości 141 KM. 1,6-litrowy silnik GDI współpracuje z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową drugiej generacji (6DCT).

Deska rozdzielcza zakrzywia się wokół pasażerów, przecinają ją poziome i ukośne linie. Nastrojowe oświetlenie wnętrza jest dostępne w 74 kolorach. Pomiędzy ukośnymi liniami deski rozdzielczej znajduje się zaawansowany technologicznie 10,25-calowy wyświetlacz, który integruje zarówno zestaw wskaźników, jak i multimedia. Pod ekranem umieszczono zintegrowany panel sterowania systemem multimedialnym. Na środkowej pokrętło do zmiany trybów pracy przekładni. 10-calowy wyświetlacz przezierny (HUD) wyświetla na przedniej szybie najważniejsze informacje dotyczące jazdy – prędkość, dane o pracy systemów asystujących i komendy nawigacji.

Niro drugiej generacji jest wyposażone w zestaw systemów wspomagania kierowcy Kia DriveWise. System Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia ryzyka kolizji z innymi samochodami, pieszymi lub rowerzystami. Funkcje Junction Turning oraz Junction Crossing zapewniają maksymalne bezpieczeństwo podczas pokonywania skrzyżowań. Jeśli w Niro jest włączony kierunkowskaz, system ostrzeże kierowcę, gdy istnieje ryzyko kolizji z nadjeżdżającym pojazdem. Podobne ostrzeżenie jest wyświetlane w przypadku zagrożenia ze strony samochodów, które zbliżają się z lewej lub prawej strony, gdy kierowca jedzie przez skrzyżowanie na wprost. Jeśli którekolwiek ryzyko wzrośnie, system w pierwszej kolejności ostrzeże kierowcę, a następnie automatycznie uruchomi hamulce, aby uniknąć kolizji.

Aplikacja Kia Connect na smartfona umożliwia użytkownikom zdalne łączenie się z samochodem. Dzięki niej kierowcy mogą synchronizować kalendarze, planować podróże z nawigacją online i uzyskiwać dostęp do kluczowych funkcji, w tym alertów o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, informacji o najbliższych stacjach paliw i prognozie pogody.

 

Przeczytaj również
Popularne