Mazda wprowadza na europejski rynek swój pierwszy model z układem hybrydy równoległej - model Mazda2 Hybrid. Skąd znamy te kształty? W istocie jest to bliźniaczy model dla znanej już Toyoty Yaris Hybrid.
Nowa Hybrydowa Mazda2, która trafi do sprzedaży w całej Europie już wiosną 2022 roku, po raz pierwszy wprowadza do europejskiej gamy modelowej Mazdy technologię w pełni hybrydowego, równoległego układu napędowego, który nie wymaga ładowania z gniazdka.
Hybrydowa Mazda2 jest w pełni hybrydowym modelem, w którym trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1490 cm³ o mocy DIN 93 KM/68 kW połączony jest z silnikiem elektrycznym o mocy 59 kW, co daje systemową moc samochodu DIN 116 KM/85 kW.
Nowa hybrydowa Mazda będzie przyspieszać od 0-100 km/h w 9,7 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 175 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg normy WLTP wyniesie zaledwie 4,0-3,8 l/100 km, a emisja CO2 jedynie 93-87 g/km (wyniki odpowiednio dla modeli wyposażonych w koła o średnicy 16 lub 15 cali).
Po uruchomieniu, samochód automatycznie wykorzystuje silnik elektryczny, oferując płynną jazdę na napędzie elektrycznym w środowisku miejskim, przy zerowej emisji CO2, NOx i cząstek stałych.
Podczas normalnej jazdy podaż mocy pomiędzy silnikiem benzynowym i elektrycznym jest automatycznie regulowana w celu uzyskania optymalnych osiągów i jak najlepszej wydajności paliwowej. Podczas zwalniania i hamowania energia kinetyczna jest odzyskiwana w postaci energii elektrycznej, magazynowanej w wysokowydajnym akumulatorze.
Poziom naładowania akumulatora jest stale kontrolowany przez generator napędzany silnikiem, co eliminuje konieczność doładowywania systemu z zewnętrznego źródła.
Mimo że Mazda2 Hybrid należy do segmentu B, jej podwozie ma rozstaw osi o długości 2560 mm, co przekłada się na wygodną przestrzeń we wnętrzu dla czterech dorosłych osób oraz 286 litrów przestrzeni bagażowej. Samochód będzie dostępny w całej Europie w trzech poziomach wyposażenia - Mazda2 Hybrid Pure, Mazda2 Hybrid Agile oraz Mazda2 Hybrid Select.
Mazda / PD