Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Hyundai się umacnia, konsekwentnie

Hyundai sprzedał 515 886 samochodów w Europie w 2021 roku, co oznacza wzrost o 21,6 procent w porównaniu do 2020 roku. Sprzedaż zelektryfikowanych modeli w Europie wzrosła o 77 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Duża w tym zasługa nie tylko produktów, ale i dostępności pojazdów Hyundaia. Na niektóre modele klienci oczekują kilkukrotnie krócej niż u konkurencji.

Firma osiągnęła również rekordowe udziały rynkowe w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Polsce. Na całym świecie w 2021 roku sprzedano 3,89 miliona egzemplarzy Hyundaia, co oznacza wzrost o 3,9 procent w ujęciu rocznym.

Pojazdy zelektryfikowane stanowiły większą niż kiedykolwiek wcześniej część sprzedaży. Trzydzieści pięć procent pojazdów marki Hyundai sprzedanych w Europie w 2021 roku miało napęd zelektryfikowany, były to pojazdy hybrydowe, hybrydowe typu plug-in, akumulatorowe i zasilane ogniwami paliwowymi. Oznacza to 77-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Aż 72 509 z nich to pojazdy zeroemisyjne – elektryczne z bateriami lub wodorowymi ogniwami paliwowymi – co stanowi 14,1 procent sprzedaży w Europie.

Poza 4,4 procentowym udziałem w rynku europejskim, Hyundai osiągnął również rekordowe udziały w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech,Wielkiej Brytanii i Polsce w 2021 roku. W Niemczech modele Hyundaia stanowiły 4,1 procent wszystkich sprzedanych samochodów, czyli pół punktu procentowego więcej niż w poprzednim roku. Ustanowiono też rekord wszech czasów - 106 620 nowych rejestracji pojazdów Hyundai w Niemczech.

Tymczasem w Hiszpanii Hyundai osiągnął udział w rynku na poziomie 6,7 procent, osiągając najwyższy w historii wynik. Było to 57 508 zarejestrowanych pojazdów. Po wprowadzeniu na rynek modelu IONIQ 5, w pełni elektrycznego średniego SUV-a i flagowego modelu Hyundai z napędem elektrycznym, firma przodowała w sprzedaży w drugiej połowie roku. Hyundai zakończył rok jako czołowy azjatycki producent samochodów w Hiszpanii i na piątym miejscu wśród wszystkich producentów.

Z kolei udział rynkowy Hyundaia we Włoszech wyniósł w 2021 roku 3,1 procent, co oznacza wzrost o 0,7 punktu procentowego w porównaniu z rokiem poprzednim i 0,5 punktu procentowego więcej niż w 2019 roku. Marka we Włoszech odnotowała 35-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. W 2021 roku 28 procent pojazdów Hyundaia sprzedawanych we Włoszech było zelektryfikowanych.

Również na rynku brytyjskim Hyundai odnotował znaczący sukces. Firma sprzedała 69 680 sztuk, co stanowiło udział w rynku na poziomie 4,2 procent – najwyższy jak dotąd w Wielkiej Brytanii. Sprzedaż rok do roku wzrosła o 47 procent, dzięki wprowadzeniu nowych modeli, takich jak BAYON, KONA N i IONIQ 5, a firma sprzedała w 2021 roku ponad 12 500 pojazdów elektrycznych, co stanowi czwartą co do wielkości liczbę spośród wszystkich producentów.

W 2021 roku w Polsce Hyundai zanotował wyjątkowo udany rok osiągając ponad 6,0 procentowy udział w rynku. W ubiegłym roku zarejestrowano o 46 procent więcej samochodów niż w 2020 roku, co pozwoliło na uzyskanie historycznego wyniku 26 838 rejestracji. Dotychczasowy, wynoszący 24 378 rejestracji, rekord z 2019 roku został pobity o 2 460 sztuk. W 2021 roku zarejestrowano 5 884 egzemplarzy wersji zelektryfikowanych, które zwiększyły udział ponad 4-krotnie z 5 do 22 procent.

Bestsellerem po raz kolejny był Hyundai TUCSON, kompaktowy SUV. Po wprowadzeniu nowej generacji modelu pod koniec 2020 roku, TUCSON odnotował gwałtowny wzrost sprzedaży w 2021 roku. Dzięki sprzedaży 152 257 egzemplarzy, TUCSON stanowił 29,5 procent sprzedaży Hyundaia w Europie w 2021 roku. Kolejne pozycje zajęły Hyundai KONA ze sprzedanymi 109 902 egzemplarzami oraz miejski i20 ze sprzedanymi 60 560 egzemplarzami.

W 2021 roku TUCSON Hybrid był najlepiej sprzedającym się zelektryfikowanym modelem Hyundaia w Europie osiągając sprzedaż 43 792 sztuk, a KONA Electric z wynikiem 44 069 sprzedanych egzemplarzy znalazła się na szczycie listy najlepiej sprzedających się pojazdów elektrycznych Hyundaia.

Sześć najlepiej sprzedających się modeli firmy w Europie jest również produkowanych w Europie w fabrykach w Turcji i Czechach. Stanowią 72 procent całkowitej sprzedaży w Europie – 371 302 sprzedanych pojazdów.

W 2022 roku Hyundai zamierzasprzedać 4,3 miliona samochodów na całym świecie.

 

Hyundai / PD

Przeczytaj również
Popularne