Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Alphabet dostarczył 250 aut do elektrycznego carsharingu innogy go!

Alphabet Polska odpowiada za finansowanie oraz zarządzanie flotą elektrycznych BMW i3, które zostały udostępnione warszawiakom w ramach największego w Polsce oraz jednego z największych w Europie w pełni elektrycznego carsharingu pod nazwą innogy go! W ramach promocji usługi, każdy użytkownik otrzyma pierwszą jazdę za 1 grosz.

W ramach uruchamianej 3 kwietnia br. przez innogy usługi mieszkańcy stolicy będą mogli docelowo korzystać aż z 500 elektrycznych BMW i3, w tym z 30 samochodów w sportowej wersji i3s – połowa z nich zostało dostarczona przez Alphabet. Równolegle z usługą carsharingu rozwijana będzie także infrastruktura ładownia pojazdów w Warszawie, która ma objąć w sumie sieć 250 ogólnodostępnych stacji ładowania.

Alphabet, jako jeden z globalnych liderów rynku Car Fleet Management (CFM), od lat stawia na rozwój innowacyjnych usług wspierających mobilność oraz angażuje się w promocję przyjaznych środowisku rozwiązań dedykowanych dla biznesu. Partnerstwo w zakresie finansowania oraz obsługi elektrycznych samochodów w ramach usługi innogy stanowi dla nas kluczowy element realizacji strategii systematycznego upowszechniania idei elektromobilności w naszym kraju. Ogromnie cieszę się, że stając się częścią największego w Polsce, w pełni elektrycznego projektu carsharingu, Alphabet Polska jednocześnie staje się pod tym względem liderem zarówno rodzimego, jak i europejskiego rynku CFM – mówi Leszek Pomorski, Prezes Zarządu Alphabet Polska.

Przedsięwzięcie dostarczenia tak dużej liczby elektrycznych pojazdów udało się zrealizować dzięki bliskiej współpracy w ramach Grupy BMW, do której należy Alphabet. Decyzja o wyborze modelu i3 przez innogy jest natomiast wynikiem preferencji mieszkańców stolicy. W ubiegłym roku przeprowadzony został pilotaż usługi, w którym właśnie ten model cieszył się największym zainteresowaniem spośród czterech udostępnionych użytkownikom marek samochodów.

innogy od lat z powodzeniem rozwija segment e-mobility w Polsce, tworząc sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych oraz oferując usługi i produkty mające na celu popularyzację transportu elektrycznego. W odpowiedzi na rosnącą społeczną świadomość ekologiczną, dostarczamy mieszkańcom Warszawy możliwość sprawnego, komfortowego, a przede wszystkim niskoemisyjnego poruszania się po mieście. Auta elektryczne korzystają też z wielu przywilejów w ruchu drogowym, przez co przyczyniają się do zmniejszania korków, są też bardzo ciche, co przekłada się na redukcję poziomu hałasu na ulicach. E-car sharing od innogy jest więc propozycją, która wpłynie na poprawę jakości życia w stolicy – powiedział Filip Thon, Prezes Zarządu innogy Polska.

Spektakularny projekt innogy go! to nie tylko pierwsza w Warszawie i największa w Polsce inicjatywa w pełni elektrycznego carsharingu, ale także ogromny skok w rozwoju idei współdzielenia pojazdów na naszym rynku. Zgodnie z danymi Instytutu Keralla z końca 2018 r. flota wszystkich aut udostępnianych na minuty w Polsce liczyła 3082 pojazdy, z czego aż 1300 aut było użytkowanych właśnie w stolicy. Wraz z wprowadzeniem usługi innogy go! liczba ta zwiększy się o prawie 40 proc., a innogy stanie się tym samym trzecim największym dostawcą elektrycznego car sharingu w Europie.

Koszt jazdy BMW i3 w usłudze innogy go! wynosi 1,19 zł za minutę, zaś BMW i3 S - 1,49 za minutę. Dodatkowo, z myślą o Klientach, którzy chcieliby korzystać z usługi dłużej, firma przygotowała pakiety dobowe. Odpowiednio wynoszą one 239 zł i 299 zł. Chcąc zachęcić mieszkańców Warszawy do jazdy autami elektrycznymi, innogy udostępnia pierwszą – 15 minutową – jazdę w ramach usługi za 1 grosz.

Samochody BMW i3 udostępnione zostały warszawiakom do testów już podczas ubiegłorocznego pilotażu elektrycznego car sharingu innogy wraz z kilkoma innymi. Bardzo cieszymy się, że to właśnie BMW i3 spotkały się z największym zainteresowaniem mieszkańców stolicy. Dzięki temu, usługa innogy go! została oparta właśnie na samochodach naszej marki. BMW i3 to przykład naszego zaangażowania w rozwój elektromobilności. Tym autem jeździmy po mieście nie emitując szkodliwych substancji, a w jego budowie wykorzystano zrównoważone materiały. Dodatkowo BMW i3 jest lekkie i zwrotne przez co doskonale sprawdza się w przestrzeni miejskiej i dokładnie w takich usługach jak car sharing – mówi Baudouin Denis, Dyrektor Generalny BMW Polska.

Aby wypożyczyć auto wystarczy zainstalować na urządzeniu dedykowaną aplikację mobilną innogy go! dostępną dla systemów Android i iOS. Po zarejestrowaniu się i podaniu wymaganych danych, utworzone zostanie konto użytkownika, dzięki któremu w prosty i szybki sposób będzie można skorzystać z usługi.

Klienci car sharingu od innogy będą także mieli zapewniony serwis związany z ładowaniem aut elektrycznych. innogy wykorzysta do tego celu dedykowaną sieć 30 punktów ładowania, tzw. superchargerów o mocy 50kW każdy. Stacje są w stanie w pełni naładować BMW i3 w 50 minut.  Opcjonalnie, możliwe będzie podłączenie auta przez użytkownika do jednej z ogólnodostępnych stacji ładowania innogy na terenie Warszawy i okolic. Dostarczana do obydwu typów stacji energia pochodzi w całości z odnawialnych źródeł energii pozyskanej z wiatru. innogy Polska zakupiła Gwarancję Pochodzenia na wolumen w wysokości 2 GWh, do wykorzystania do końca 2019 roku. W kolejnych latach trwania usługi, planowane jest utrzymanie tej strategii wsparcia OZE.

Lista stacji dostępna jest na mapie w aplikacji mobilnej innogy go! Docelowo firma rozpoczęła budowę w Warszawie sieci 500 ogólnodostępnych punktów ładowania. Będzie ona zaprojektowana tak, aby punkty ładowania znajdowały się w najdogodniejszych dla Klientów częściach miasta – zarówno w jego ścisłym centrum, jak i w okolicach osiedli mieszkaniowych oraz centrów biznesowych. Do tej pory innogy udostępniała mieszkańcom Warszawy i okolic 36 punktów ładowania.

Priorytetem w naszej działalności biznesowej są projekty realizowane z troską o środowisko naturalne. Do takich obszarów zaliczamy elektromobilność, dlatego do współpracy w tym zakresie wybieramy partnerów, którzy rozumieją i podzielają nasze strategiczne założenia. Wierzymy, że wspierając takie projekty realnie pomagamy naszym klientom w transformacji energetycznej. Naszym zdaniem współdzielenie to właściwa droga do upowszechnienia samochodów elektrycznych w Polsce – mówi Marcin Giżycki, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego

Usługa elektrycznego car sharingu innogy go! realizowana jest we współpracy z wieloma partnerami.  Partnerem motoryzacyjnym jest firma BMW, partnerem technologicznym – Lincor, partnerem finansującym zakup części floty aut jest Alphabet, partnerem zajmującym się realokacją floty – PCWNT, a partnerem strategicznym – ING Bank Śląski, wspierający finansowo budowę stacji ładowania oraz projekt elektrycznego car sharingu innogy go!

 

Alphabet / Innogy

Przeczytaj również
Popularne