Alphabet Polska odpowiada za finansowanie oraz zarządzanie flotą elektrycznych BMW i3, które zostały udostępnione warszawiakom w ramach największego w Polsce oraz jednego z największych w Europie w pełni elektrycznego carsharingu pod nazwą innogy go! W ramach promocji usługi, każdy użytkownik otrzyma pierwszą jazdę za 1 grosz.
W ramach uruchamianej 3 kwietnia br. przez innogy usługi mieszkańcy stolicy będą mogli docelowo korzystać aż z 500 elektrycznych BMW i3, w tym z 30 samochodów w sportowej wersji i3s – połowa z nich zostało dostarczona przez Alphabet. Równolegle z usługą carsharingu rozwijana będzie także infrastruktura ładownia pojazdów w Warszawie, która ma objąć w sumie sieć 250 ogólnodostępnych stacji ładowania.
Alphabet, jako jeden z globalnych liderów rynku Car Fleet Management (CFM), od lat stawia na rozwój innowacyjnych usług wspierających mobilność oraz angażuje się w promocję przyjaznych środowisku rozwiązań dedykowanych dla biznesu. Partnerstwo w zakresie finansowania oraz obsługi elektrycznych samochodów w ramach usługi innogy stanowi dla nas kluczowy element realizacji strategii systematycznego upowszechniania idei elektromobilności w naszym kraju. Ogromnie cieszę się, że stając się częścią największego w Polsce, w pełni elektrycznego projektu carsharingu, Alphabet Polska jednocześnie staje się pod tym względem liderem zarówno rodzimego, jak i europejskiego rynku CFM – mówi Leszek Pomorski, Prezes Zarządu Alphabet Polska.
Przedsięwzięcie dostarczenia tak dużej liczby elektrycznych pojazdów udało się zrealizować dzięki bliskiej współpracy w ramach Grupy BMW, do której należy Alphabet. Decyzja o wyborze modelu i3 przez innogy jest natomiast wynikiem preferencji mieszkańców stolicy. W ubiegłym roku przeprowadzony został pilotaż usługi, w którym właśnie ten model cieszył się największym zainteresowaniem spośród czterech udostępnionych użytkownikom marek samochodów.
innogy od lat z powodzeniem rozwija segment e-mobility w Polsce, tworząc sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych oraz oferując usługi i produkty mające na celu popularyzację transportu elektrycznego. W odpowiedzi na rosnącą społeczną świadomość ekologiczną, dostarczamy mieszkańcom Warszawy możliwość sprawnego, komfortowego, a przede wszystkim niskoemisyjnego poruszania się po mieście. Auta elektryczne korzystają też z wielu przywilejów w ruchu drogowym, przez co przyczyniają się do zmniejszania korków, są też bardzo ciche, co przekłada się na redukcję poziomu hałasu na ulicach. E-car sharing od innogy jest więc propozycją, która wpłynie na poprawę jakości życia w stolicy – powiedział Filip Thon, Prezes Zarządu innogy Polska.
Spektakularny projekt innogy go! to nie tylko pierwsza w Warszawie i największa w Polsce inicjatywa w pełni elektrycznego carsharingu, ale także ogromny skok w rozwoju idei współdzielenia pojazdów na naszym rynku. Zgodnie z danymi Instytutu Keralla z końca 2018 r. flota wszystkich aut udostępnianych na minuty w Polsce liczyła 3082 pojazdy, z czego aż 1300 aut było użytkowanych właśnie w stolicy. Wraz z wprowadzeniem usługi innogy go! liczba ta zwiększy się o prawie 40 proc., a innogy stanie się tym samym trzecim największym dostawcą elektrycznego car sharingu w Europie.
Koszt jazdy BMW i3 w usłudze innogy go! wynosi 1,19 zł za minutę, zaś BMW i3 S - 1,49 za minutę. Dodatkowo, z myślą o Klientach, którzy chcieliby korzystać z usługi dłużej, firma przygotowała pakiety dobowe. Odpowiednio wynoszą one 239 zł i 299 zł. Chcąc zachęcić mieszkańców Warszawy do jazdy autami elektrycznymi, innogy udostępnia pierwszą – 15 minutową – jazdę w ramach usługi za 1 grosz.
Samochody BMW i3 udostępnione zostały warszawiakom do testów już podczas ubiegłorocznego pilotażu elektrycznego car sharingu innogy wraz z kilkoma innymi. Bardzo cieszymy się, że to właśnie BMW i3 spotkały się z największym zainteresowaniem mieszkańców stolicy. Dzięki temu, usługa innogy go! została oparta właśnie na samochodach naszej marki. BMW i3 to przykład naszego zaangażowania w rozwój elektromobilności. Tym autem jeździmy po mieście nie emitując szkodliwych substancji, a w jego budowie wykorzystano zrównoważone materiały. Dodatkowo BMW i3 jest lekkie i zwrotne przez co doskonale sprawdza się w przestrzeni miejskiej i dokładnie w takich usługach jak car sharing – mówi Baudouin Denis, Dyrektor Generalny BMW Polska.
Aby wypożyczyć auto wystarczy zainstalować na urządzeniu dedykowaną aplikację mobilną innogy go! dostępną dla systemów Android i iOS. Po zarejestrowaniu się i podaniu wymaganych danych, utworzone zostanie konto użytkownika, dzięki któremu w prosty i szybki sposób będzie można skorzystać z usługi.
Klienci car sharingu od innogy będą także mieli zapewniony serwis związany z ładowaniem aut elektrycznych. innogy wykorzysta do tego celu dedykowaną sieć 30 punktów ładowania, tzw. superchargerów o mocy 50kW każdy. Stacje są w stanie w pełni naładować BMW i3 w 50 minut. Opcjonalnie, możliwe będzie podłączenie auta przez użytkownika do jednej z ogólnodostępnych stacji ładowania innogy na terenie Warszawy i okolic. Dostarczana do obydwu typów stacji energia pochodzi w całości z odnawialnych źródeł energii pozyskanej z wiatru. innogy Polska zakupiła Gwarancję Pochodzenia na wolumen w wysokości 2 GWh, do wykorzystania do końca 2019 roku. W kolejnych latach trwania usługi, planowane jest utrzymanie tej strategii wsparcia OZE.
Lista stacji dostępna jest na mapie w aplikacji mobilnej innogy go! Docelowo firma rozpoczęła budowę w Warszawie sieci 500 ogólnodostępnych punktów ładowania. Będzie ona zaprojektowana tak, aby punkty ładowania znajdowały się w najdogodniejszych dla Klientów częściach miasta – zarówno w jego ścisłym centrum, jak i w okolicach osiedli mieszkaniowych oraz centrów biznesowych. Do tej pory innogy udostępniała mieszkańcom Warszawy i okolic 36 punktów ładowania.
Priorytetem w naszej działalności biznesowej są projekty realizowane z troską o środowisko naturalne. Do takich obszarów zaliczamy elektromobilność, dlatego do współpracy w tym zakresie wybieramy partnerów, którzy rozumieją i podzielają nasze strategiczne założenia. Wierzymy, że wspierając takie projekty realnie pomagamy naszym klientom w transformacji energetycznej. Naszym zdaniem współdzielenie to właściwa droga do upowszechnienia samochodów elektrycznych w Polsce – mówi Marcin Giżycki, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego
Usługa elektrycznego car sharingu innogy go! realizowana jest we współpracy z wieloma partnerami. Partnerem motoryzacyjnym jest firma BMW, partnerem technologicznym – Lincor, partnerem finansującym zakup części floty aut jest Alphabet, partnerem zajmującym się realokacją floty – PCWNT, a partnerem strategicznym – ING Bank Śląski, wspierający finansowo budowę stacji ładowania oraz projekt elektrycznego car sharingu innogy go!
Alphabet / Innogy