Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
E-toll

EQB – elektryczny SUV z miejscem dla siedmiu osób

Już wkrótce w ofercie Mercedes-EQ pojawi się kompaktowy EQB, oferujący miejsce nawet dla siedmiu podróżujących. Początkowo do wyboru będą dwie wersje napędowe: EQB 300 4MATIC o mocy 229 KM oraz EQB 350 4MATIC o mocy 293 KM. Później do gamy dołączą kolejne warianty, w tym wersja o szczególnie długim zasięgu.

W okresie od stycznia do czerwca 2021 r. klienci odebrali ponad 19 tys. egzemplarzy modeli EQA, EQC i EQV – o blisko 470% więcej niż w analogicznym okresie 2020 r. Niebawem do gamy elektrycznych modeli marki dołączy EQB..

Początkowo do oferty trafią dwie wersje z napędem obu osi. W obu przypadkach przednie koła napędza silnik asynchroniczny. Jednostka elektryczna, przekładnia o stałym przełożeniu wraz z mechanizmem różnicowym, układ chłodzenia i energoelektronika tworzą tu zintegrowany, zwarty moduł – tzw. elektryczny układ napędowy (eATS).

Wersje EQB 300 4MATIC i EQB 350 4MATIC mają moduł eATS także przy tylnej osi. Zastosowano tam nowo opracowany silnik synchroniczny z magnesami trwałymi.

 

Dane techniczne:

 

 

EQB 300 4MATIC

EQB 350 4MATIC

Układ napędowy

 

4x4

Silniki elektryczne: przód/tył

rodzaj

silnik asynchroniczny (ASM)/ silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM)

Moc maks.

kW/KM

168/229

215/293

Maks. moment obrotowy

Nm

390

520

Przyspieszenie 0-100 km/h

s

8,0

6,2

Prędkość maks. (ograniczona elektr.)

km/h

160

Użyteczna pojemność akumulatora (NEDC)

kWh

66,5

Zasięg (WLTP)[1]

km

419

419

Czas ładowania AC (10-100%, 11 kW)

h

5:45

5:45

Czas ładowania DC (10-80%, 100 kW)

min

32

32

Ładowanie DC: zasięg WLTP po 15 min ładowania

km

do ok. 150

do ok. 150

 

W trybie wybiegu lub podczas hamowania silniki elektryczne stają się alternatorami: generują energię elektryczną, która trafia do wysokonapięciowego akumulatora w ramach procesu znanego jako rekuperacja.

W domu lub na publicznych stacjach ładowania EQB można ładować prądem przemiennym (AC),
z mocą do 11 kW. Czas potrzebny do pełnego naładowania zależy od dostępnej infrastruktury. Ładowanie AC można przyspieszyć, korzystając np. z domowej stacji ładowania Mercedes-Benz Wallbox Home.

Do dyspozycji jest też oczywiście jeszcze szybsze ładowaniem prądem stałym (DC). W zależności od stanu naładowania i temperatury baterii na odpowiedniej stacji można ładować ją z mocą do 100 kW. W optymalnych warunkach czas ładowania od 10-80% wynosi 32 min, a już w ciągu 15 min można zgromadzić prąd pozwalający na pokonanie kolejnych 300 km (WLTP).

Kierowca może ręcznie regulować funkcję rekuperacji za pomocą manetek za kierownicą. Dostępne są następujące stopnie: D Auto (rekuperacja zoptymalizowana poprzez ECO Assist pod kątem sytuacji na drodze), D+ (żeglowanie), D (słaba rekuperacja) i D- (średnia rekuperacja). Jeśli wybrana jest funkcja D Auto, tryb ten zostanie zachowany po ponownym uruchomieniu auta. Aby się zatrzymać, niezależnie od wybranego stopnia rekuperacji kierowca musi użyć pedału hamulca.

Ponadto użytkownik ma możliwość indywidualnego dostosowania inteligentnej nawigacji do swoich preferencji – może ustawić ją tak, aby np. po przybyciu do celu stan naładowania akumulatora EQB wynosił co najmniej 50%.

 

Mercedes-Benz

Przeczytaj również
Popularne